شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۳۲:۳۰

میزان تلفات جاده‌ای استان مرکزی نسبت به سال قبل به یک سوم کاهش پیدا کرد

استاندار مرکزی با بیان اینکه میزان تلفات جاده‌ای استان مرکزی نسبت به سال قبل به یک سوم کاهش پیدا کرد از مطالبه هزار میلیارد تومانی دستگا‌ه‌های خدمات رسان از دستگاه‌های اجرایی در استان مرکزی خبر داد.

آقازاده؛

میزان تلفات جاده‌ای استان مرکزی نسبت به سال قبل به یک سوم کاهش پیدا کرد

تلفات جاده‌ای استان مرکزی

میزان تلفات جاده‌ای استان مرکزی نسبت به سال قبل به یک سوم کاهش پیدا کرد

به نقل از تسنیم، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در شورای اداری استان مرکزی اظهار داشت: ستاد خدمات سفر استان مرکزی با وجود تمام مشکلاتی که داشت، بنابر آمارها و مشاهداتی که انجام شده یکی از سال‌های موفق خود را سپری کرد و توانست با حضور به موقع و ارائه خدمات به شکل مطلوب به مسافران نوروزی خدمات شایانی ارائه کنند.

وی افزود: آمارها نشان از موفقیت کار و عملکرد ستاد خدمات سفر دارد این در حالی است که در استان نسبت به آمار کشور روند بهتری وجود داشته و جز سه یا چهار استان نخست کشور در ارائه خدمات مطلوب به مسافران هستیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در شهر اراک به عنوان مرکز استان شاهد تحولات خوبی از طرف نیروهای شهرداری بودیم که اقدامات جالب و درخور تقدیری برای مسافران انجام شد.

آقازاده بیان کرد: آموزش و پرورش در اسکان فرهنگیان و مسافران به خوبی عمل کردند و همچنین جهادکشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ستاد تنظیم بازار عملکرد خوبی داشته و کیفیت و قیمت‌های میوه‌های استان مرکزی یکی از بهترین کیفیت‌هایی بود که در بازار شب عید استان داشتیم.

وی ادامه داد: مراکز در مانی و پزشکی در حوزه‌های اراک، خمین و ساوه فعالیت‌های خوب و کادر مجربی داشتند و در حوزه بیمه هم یک هماهنگی و انسجام خوب شاهد شد و همچنین رسانه‌ها هم در ارائه توصیه‌ها و تذکرای که برای مردم نیاز بود به خوبی عمل کردند و در نهایت این اقدامات سبب شد میزان تلفات نسبت به سال قبل به یک سوم کاهش پیدا کند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در کشور هم یک کاهش مناسبی در میزان تلفات مشاهده می‌شود که استان در این راستا می‌تواند سربلند باشد این در حالی است که این موفقیت تنها به دست مدیران و مسئولان رقم نخورده بلکه مردم، شهروندان و رانندگان با رعایت اصول و مقررات سبب ثبت عملکرد خوب در کارنامه خدمات ستاد سفر استان شدند.

آقازاده خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در اداره کل راهداری شکل گرفته، استان مرکزی در یکی از بهترین شرایط قرار دارد و یک هماهنگی و انسجام میان نیروهای دولتی، روحانیت و مدیران دولتی وجود دارد که شاید این هماهنگی در دیگر استان‌های کشور کمتر مشاده می‌شود که همه باید از این شرایطی که پیش آمده استفاده بهینه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در سایه همین هماهنگی‌ها و همراهی‌ها بود که پروژه‌ای که استان ده سال به دنبال آن بود در مدت سه یا چهار ماه گذشته به نتیجه رسید و قطار برقی قم به اراک بالاخره در پیوست بودجه ابلاغی از طرف مجلس شورای اسلامی هب دولت آمد و این پروژه جز پروژه‌های عمرانی قرار گرفت که ارزش این پروژه چهارهزارمیلیارد تومان است.

استان مرکزی در تولید محصولات صنعتی و کشاورزی جزو پنج استان کشور است

استاندار مرکزی تصریح کرد: امسال چهلمین سال انقلاب اسلامی را آغاز کردیم و با توجه به وجود مشکلات در این مسیر باید در چهل سال گذشته با یک هماهنگی و وحدت یک سال بی‌بدیل و بی‌نظیر برای جمهوری اسلامی رقم بزنیم، با هماهنگی و وحدت میان نیروهای کشور و کنارگذاشتن حسادت‌ها به طور قطع می‌توان با همین شرایط امروز کشور را به خوبی اداره کنیم.

آقازاده بیان کرد: استان مرکزی هم در تولید محصولات صنعتی و هم در تولید محصولات کشاورزی جزو پنج استان کشور است و اگر نتوانیم شعار سال را محقق کنیم در واقع فرصت‌ها را از دست دادیم، این در حالی است که استان مرکزی با وجود این ظرفیت‌ها می‌تواند با یکسری تغییرات محصولات خام کشاورزی و صنعتی را تبدیل و بسته‌بندی کنیم و به عنوان نخستین استانی باشیم که این گام را مستحکم برمی‌دارد.

وی ادامه داد: زمانی که سال،  سال حمایت از کالای ملی است به طور حتم در کنار آن باید صرفه‌جویی هم در نظر گرفته شود، اگر صرفه‌جویی ملی نداشته باشیم به طور حتم نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: ایران نخستن کشوری است که در دنیا رایگان‌ترین و ارزان‌ترین سوخت را ارائه می‌دهد که با این قبیل موارد نمی‌توانیم رشد پنج درصد در تولید را شاهد باشیم.

آقازاده خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات جلسه امروز این است که تمام دستگاه‌ها باید در زمینه صرفه‌جویی مصارف ملی از جمله آب، برق، گاز و سوخت که هم کمبود داریم و هم ذایگان توزیع می‌شود، را در دستور کار خود داشته باشند تا مردم هم شاهد این اقدام باشند.

تاکنون 86 میلی‌متر بارش در استان وجود داشته است

وی اضافه کرد: تاکنون 86 میلی‌متر بارش در استان رخ داده درصورتی که براساس سنوات گذشته باید 250 میلی‌متر بارش دریافت می‌شد، براین اساس ضرورت دارد با علم به کمبودها صرفه‌جویی در راس کار قرار گیرد زیرا استان مرکزی در حوزه آب جز پنج استان بحرانی در کشور است و به طور قطع در تابستان شرایط نرمالی نداریم و از امروز باید روند صرفه‌جویی در پیش گرفته شود و علاوه بر صرفه‌جویی کنونی باید وضعیت آبی سال 98 هم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: به طور قطع با بنزین هزار تومانی و گازوئیل 300 تومانی نمی‌توان به رشد اقتصادی پنج درصدی رسید، تلاش دولت بر اصلاح قیمت حامل‌های انرژی بود که این امر میسر نشد.

آقازاده بیان کرد: در حال حاضر دولت درآمدهای خود را صرف پرداخت هزینه‌های جاری می‌کند، اما بنابر پیش‌بینی کارشناسان امر اگر تا دو سال آینده منابع تولید ثروت کشور مانند شرایط کنونی باشد و حتی فروش نفت با مشکلاتی مواجه شود عملا منابع درآمدی در اختیار دولت نخواهد بود و حتی پولی برای هزینه‌های جاری در اختیار نداریم.

وی ادامه داد: از 29 اسفندماه 96 روزانه چیزی در حدود 116 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده که یکی از دلایل اصلی این حجم مصرف ارزان بودن قیمت بنزین است. که در این حال باید نرخ این حامل انرژی متعادل سازی شود زیرا امروز بنزین در جهان به قیمت 4 هزار تومان عرضه می‌شود درحالی که این رقم در ایران هزار تومان است و علاوه بر این با توجه به اینکه دلت درآمد مناسبی ندارد 200 هزار میلیارد تومان هم یارانه پرداخت می‌کند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در سال گذشته سهم درآمد استان مرکزی سه هزار و 333 میلیارد تومان بود که تا اسفندماه حدود 75 درصد آن محقق شد اما با تلاش انجام شده در آخرین روزهای سال درآمد استان به میزان سه هزار و 106 میلیارد ریال معادل 94 درصد تحقق یافت و در بحث تخصیص و هزینه‌های جاری و سایر هم به عملکردی حدود 100 درصدی رسیدیم و همچنین بخشی از بدهی‌های سال‌های گذشته همچون مستمری بازنشستگان پرداخت شد.

مطالبه هزار میلیارد تومانی دستگا‌ه‌های خدمات رسان از دستگاه‌های اجرایی

آقازاده خاطرنشان کرد: مطالبات دستگا‌ه‌های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز از دستگاه‌های اجرایی حدود هزار میلیارد تومان است که در این صورت دستگاه‌های اجرایی امسال مکلف هستند  که هزینه‌های جاری و مصرف آب و برق و گاز را پرداخت کنند و معوقات سنوات قبل را هم به مرور بپردازنند.

وی اضافه کرد: امسال پروژه‌های جدید آغاز نمی‌شود در غیر این صورت باید استانداری در جریان قرار گیرد و پروژه‌های نیمه‌تمام باید تکمیل شوند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ملاقات مستقیم مدیران با مردم حداقل هفته‌ای یکبار باید انجام  شود که دستگا‌ه‌های نظارتی بر انجام ملاقات‌های مردمی نظارت  دارند و همچنین مدیران هر هفته باید بازدید‌هایی از شهرستان‌های استان داشته باشند و فرمانداران هم گزارش این بازدیدها را مرتب اعلام کنند.

آقازاده بیان کرد: در کنار تعامل مدیران، رسانه‌ها هم باید نقدهای خود را در فضایی سازنده و خالی از اختلاف‌نظر بیان کنند که امیدواریم امسال شاهد ارتباطات بیشتر مدیران و رسانه‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: سمیعی به عنوان مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی، محمود حسنی فرماندار سابق آشتیان به عنوان مدیرکل دفتر اتباع استانداری، جهان‌میرزایی به عنوان فرماندار آشتیان، قمری به عنوان فرماندار محلات و فرخی به عنوان معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت