جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۵۴:۱۳

میزان ارزش افزوده استان مرکزی امسال نصف شد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش افزوده استان به نصف ارزش افزوده سال گذشته رسید گفت: بودجه شهرستان‌های ساوه و زرندیه امسال ارتقاء یافت.

نماینده مردم ساوه و زرندیه:

میزان ارزش افزوده استان مرکزی امسال نصف شد

ارزش افزوده استان مرکزی

میزان ارزش افزوده استان مرکزی امسال نصف شد

به نقل از تسنیم، محمدرضا منصوری ظهر امروز در دیدار مردمی استاندار با مردم شهرستان زرندیه با اشاره  به تاثیر تحریم بر اقتصاد کشور اظهار داشت: تحریم شوخی نیست و اثرات آن را می‌توان دید به‌ گونه ای که الان بودجه عمرانی کشور 30 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی افزود: ملت ما در برابر تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان همچنان استوار بوده‌اند اما باید این تحریم‌ها مدیریت شود تا آثار شوم آن کمتر در زندگی مردم نمود پیدا کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارزش افزوده حاصل از استان در سال گذشته 330 میلیارد تومان بوده اما امسال ارزش افزوده استان تقریبا نصف شده و پیش‌بینی می‌شود که به 165 میلیارد تومان هم برسد.

منصوری بیان کرد: شهرستان ساوه  و زرندیه در بحث بودجه، رتبه هشتم استان را داشتند اما امسال رتبه نخست را دارند که خوشبختانه با جذب اعتبارات ملی و دعوت از مقامات مطرح کشور و وزرا می‌توانیم بخشی از خلاءهای اعتباری را جبران کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته ضریب نفوذ گازرسانی در ساوه و زرندیه 52 درصد بود، اما الان به 98 درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین هزینه گاز به‌سبب احتساب با تعرفه سردسیری در بخش خرقان کاهش یافته و تخصیص خوبی برای شهرهای پرندک و زاویه هم که سردسیر هستند انجام شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرستان زرندیه در حوزه آب دچار بحران بوده زیرا این شهرستان هیچ رودخانه ورودی ندارد و واگذاری اراضی که در گذشته به اشتباه انجام شده سبب کشت محصولات پرآب شده که منابع آبی را با مشکل مواجه کرده است.

منصوری عنوان کرد: بنابراین باتوجه به بحران آب در شهرستان زرندیه تلاش کرده‌ایم تا صنایع غیرآب بر را در این شهرستان ایجاد کنییم، بحث توسعه شهرستان زرندیه با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد دور از انتظار نیست.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  برای ارتقای روستاهای مجتمع بخش مرکزی شهرستان زرندیه به شهر پیگیری‌های لازم با استاندار انجام شده که امیدواریم باتوجه به شاخصه‌های جغرافیایی و جمعیتی این مهم محقق شود

منصوری بیان کرد: بحث آبرسانی به عشایر زرندیه هم باصرف هزینه 9 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است، تعریض و زیرسازی جاده قدیم ساوه-زرندیه از طرح‌های در اولویت بوده زیرا ارتقای این محور به بزرگراه، خواسته اصلی مردم بوده که هم اکنون درحال اجرای مناقصه است.

وی افزود: حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی سه برابر شد که قرار بر این است سالانه 10 درصد افزایش یابد، موضوع دیگر پیگیری رفع مشکلات و اختلافات کشاورزان و منابع طبیعی است که مورد توجه بوده و تاکنون یک‌هزار و 400 هکتار از اراضی مورد اختلاف تعیین تکلیف شده‌اند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت