جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۴۶:۵۸

مکان مورد نیاز برای مرکز نکهداری “معتادان متجاهر” استان مرکزی تأمین شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: همکاری‌های لازم به منظور تامین مکان مورد نیاز برای مرکز ماده ۱۶ استان انجام شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی:

مکان مورد نیاز برای مرکز نکهداری “معتادان متجاهر” استان مرکزی تأمین شود

معتادان متجاهر

مکان مورد نیاز برای مرکز نکهداری “معتادان متجاهر” استان مرکزی تأمین شود

به نقل از تسنیم، نبی‌الله شاه‌محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به مرکز ماده 16 استان اظهار داشت: در اجرای مصوبات 132 ستاد مبارزه با مواد مخدر که متولی کاهش اعتیاد است یکی از بندها این بود که مدیریت مراکز ماده 16 در 18 استان به بهزیستی واگذار شود که مرکز ماده 16 استان مرکزی در ابراهیم‌آباد هم به بهزیستی واگذار شد، مکان این مرکز متعلق به یکی از ادارات استان بوده که توافق با آن به اتمام رسیده نیاز است که برای تامین مکانی برای این مرکز اقدامات و همکاری‌های لازم انجام شود.

وی افزود: از ابتدای امسال به منظور این مرکز نزدیک به 500 میلیون تومان اعتبار به بهزیستی واگذار شده است، درحال حاضر 100 نفر در این مرکز تحت درمان هستند و باید نهایت تلاش خود را برای فراهم کردن مکان مورد نیاز برای این مرکز به‌کار بگیریم تا این امتیاز از استان گرفته نشود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: زیرا اگر این مرکز بسته شود دست نیروی انتظامی و بهزیستی در این حوزه بسته می‌شود و فعالیتی نمی‌توانند داشته باشند.

شاه‌محمدی بیان کرد: بحث دیگری که در دستور کار این جلسه است هماهنگی برای اجرای کنگره ملی پیشگیری از اعتیاد زنان در استان بوده که نخستین بار این کنگره سال 90 در اصفهان برگزار شد و امسال برای دومین بار در کشور قرار است که در استان مرکزی برگزار شود.

وی ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر کارگروه‌های مربوط به انجام این کنگره مشخص شود و کار خود را پیش ببرند تا در صورت امکان بتوانیم این کنگره را در اسفندماه برگزار کنیم در غیر این صورت برگزاری آن به اردیبهشت‌ماه موکول می‌شود که برگزاری آن برگ زرینی برای استان محسوب می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی عنوان کرد: انتخاب شهرداران و شوراهای جدید و استفاده از ظرفیت آنها از دیگر موضوعاتی است که به‌دنبال آن هستیم و در توسعه مشارکت‌های مردمی موضوع نظارت بر مراکز اقامتی تاکید شده که استان مرکزی دارای 30 مرکز اقامتی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت