دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۰۳:۰۱

موکب ستاد اربعین استان مرکزی در هر وعده آماده پذیرایی از ۱۰ هزار زائر است

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: موکب ستاد اربعین استان مرکزی در نقطه مرزی مهران در هر وعده غذایی آماده پذیرایی از پنج تا ۱۰ هزار زائر است و به طور متوسط روزانه از حدود ۳۰ هزار زائر پذیرایی می‌کند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی:

موکب ستاد اربعین استان مرکزی در هر وعده آماده پذیرایی از ۱۰ هزار زائر است

موکب

موکب ستاد اربعین استان مرکزی در هر وعده آماده پذیرایی از ۱۰ هزار زائر است

به نقل ازتسنیم،مجید عسگری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت پارکینگ با ظرفیت 110 هزار خودرو، توزیع اقلام مواد غذایی، ارائه انواع خدمات پشتیبانی، ساماندهی و تامین روشنایی معابر شهری، ارائه خدمات درمانی و توانبخشی از سوی دانشکده علوم پزشکی و اداره کل بهزیستی استان مرکزی از جمله خدمات ستاد اربعین استان مرکزی در مرز مهران است.

وی افزود: یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی، یک دستگاه ماشین حمل زباله، یک دستگاه تانکر آب، یک دستگاه گریدر و بولودزر هم از استان مرکزی در مرز مهران برای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به زائران مستقر شده و 110 پارکبان با همکاری شهرداری‌های اراک، ساوه و خمین در مهران مستقر شده‌اند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: علاوه بر تقسیم غذا بین زائران با ارائه میان وعده‌های سیب و فتیر از زائران حرم حسینی(ع) در موکب استان مرکزی پذیرایی می‌شود و هم اکنون با پخت 20 تن سیب زمینی و 500 کیلوگرم تخم مرغ آماده پذیرایی از زائرانی که از حرم امام حسین (ع) باز می‌گردند هستیم.

عسگری بیان کرد: موکب ستاد اربعین استان مرکزی در نقطه مرزی مهران متوسط روزانه از حدود 30 هزار زائر پذیرایی می‌کند و در هر وعده غذایی پذیرای پنج تا 10 هزار زائر است.

وی ادامه داد: خدمات‌رسانی ستاد اربعین حسینی(ع) استان مرکزی در 2 موکب در صحن حضرت زهرا(س) در مرقد مطهر امام علی(ع)، یک موکب در شهر کاظمین و در مجاورت آرامگاه ملکوتی امامین جوادین(ع) در عراق انجام می‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی عنوان کرد: خدمت‌رسانی این ستاد در حوزه‌ کمیته‌های سیاسی و کنسولی، حمل و نقل و سوخت، بهداشت و درمان، امنیتی و نظامی، اسکان،کمیته فرهنگی و آموزش، اطلاعاتی، مشارکت های مردمی و تغذیه، زیرساخت و امداد و نجات انجام می‌شود.

عسگری خاطرنشان کرد: به طور ویژه خدمات‌رسانی ستاد اربعین استان مرکزی به زائران حرم حسینی(ع) از 10 روز قبل از اربعین آغاز شد و تا چها روز بعد از آن هم ادامه دارد.

وی اضافه کرد: برای  شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) افراد باید با در دست داشتن روادید به مرزها مراجعه کنند و در غیر این صورت نمی‌توانند از کشور خارج شوند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال از نیمه دوم مهرماه حدود 21 هزار نفر از نقاط مختلف استان مرکزی برای شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین نام نویسی کردند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت