یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۳۵:۲۹

موفقیت‌های هسته‌ای ایران با برجام متوقف شد/خرید کالای ایرانی از عوامل مهم عزت، اقتدار، امنیت ملی است

امام جمعه اراک گفت: با تلاش جوانان کشور علیرغم محدودیت هایی که ایجاد شده بود در سال های گذشته موفقیت های خوبی را در زمینه فناوری هسته ای و غنی سازی به درست آوردیم، ولی بخشی از این موفقیت ها در سایه برجام متوقف شد.

آیت‌الله دری نجف آبادی:

موفقیت‌های هسته‌ای ایران با برجام متوقف شد/خرید کالای ایرانی از عوامل مهم عزت، اقتدار، امنیت ملی است

جمهوری اسلامی ایران

موفقیت‌های هسته‌ای ایران با برجام متوقف شد/خرید کالای ایرانی از عوامل مهم عزت، اقتدار، امنیت ملی است

به نقل از دیار آفتاب، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با تبریک مجدد آغاز سال جدید گفت: مسئولان از همین ابتدای سال با برنامه ریزی در جهت پیشبرد اهداف نظام و انقلاب تلاش کنند.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه تحقق شعار سال بیش از هر چیزی اهمیت دارد اظهار کرد: امسال رهبر معظم انقلاب شعار سال را «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کرده اند عملیاتی کردن این شعار حمایت از تولید ملی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با مصرف کالای ایرانی در برابر کالاهای وارداتی و قاچاق زمینه ایجاد اشتغال و آبادانی برای کشور را رقم خواهیم زد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه اسراف، اشرافیت و… حرام است بیان کرد: همه ارکان نظام باید با جدیت برای تحقق شعار سال تلاش کنند تا پایان سال بتوانیم آمار خوبی را ارائه دهیم.

افزایش کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش؛ عاملی برای ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ارتقاء کیفیت کالاهای ایرانی را در تحقق شعار سال مهم دانست و افزود: برای تحقق شعار سال لازم است تولید کنندگان با بالا بردن بهره وری برای ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی تلاش کنند تا مصرف کنندگان بیشتر ترغیب شوند کالای ایرانی را مصرف کنند.

دری نجف آبادی اضافه کرد: توجه به خدمات پس از فروش هم می تواند در خرید کالای ایرانی موثر باشد و تولیدکنندگان باید به این بخش هم توجه جدی داشته باشند.

وی خرید کالای ایرانی را از عوامل مهم عزت، اقتدار، امنیت ملی دانست و یادآور شد: مصرف کنندگان هم برای حفظ استقلال کشور لازم است با برنامه ریزی برای خرید کالای ایرانی تلاش کنند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه روز به روز شاهد پیشرفت های مختلف در عرصه تولید هستیم ادامه داد: برای اینکه بتوانیم کالای های با کیفیت و با بهره وری بالا تولید کنیم لازم است نیروی کار ماهر و تخصصی تربیت کنیم چرا که با داشتن کارگر ساده و غیر فنی نمی توان کالاهای باکیفیت تولید کرد.

لزوم توجه دانشگاه ها به مهارت آموزی فارغ التحصیلان

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در کشور افزود: متاسفانه نمره مراکز علمی کشور در تربیت نیروهای فنی، تخصصی و کارآفرین پایین است و انتظار می رود دانشگاه ها به موضوع مهارت آموزی فارغ التحصیلان توجه ویژه ای داشته باشند.

بانک ها به دور از باندبازی، تسهیلات رونق تولید را ارائه دهند

دری نجف آبادی نقش بانک ها را در حمایت واقعی از تولید موثر دانست و ادامه داد: برای اینکه تسهیلات در جهت رونق تولید کارایی لازم را داشته باشد لازم است بانک ها تسهیلات را به صورت هدفمند و به دور از باند بازی و بر اساس کارشناسی و نیاز کشور پرداخت کنند.

وی به نامگذاری هفته سلامت هم اشاره ای کرد و گفت: سلامت و بهداشت جزء بهترین کارهایی است که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد و با استفاده از مواد غذایی مناسب می توان از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرد تا جامعه سالم تری داشته باشیم.

توقف موفقیت های هسته ای ایران با برجام

امام جمعه اراک به روز ملی فناوری هسته ای هم اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش جوانان کشور علیرغم محدودیت هایی که ایجاد شده بود در سال های گذشته موفقیت های خوبی را در زمینه فناوری هسته ای و غنی سازی به درست آوردیم، ولی بخشی از این موفقیت ها در سایه برجام متوقف شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی فناوری هسته ای را چراغ راهنما سایر فناوری ها دانست و افزود: در سایه این تکنولوژی می توان به صد ها دانش دیگر دست پیدا کرد.

دری نجف آبادی به نامه اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب و جواب رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرد و گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند حمایت همه جانبه از فلسطین و مقابله با توطئه های اسرائیل را در دستور کار داریم.

دلارهای نفتی آل سعود همواره بر علیه مسلمانان هزینه می شود

وی با انتقاد از عملکر محمد سلمان و آل سعود در  به رسمیت شناختن اسرائیل خاطرنشان کرد: شما به چه حقی چنین اقداماتی می‌کنید؟ متاسفانه آل سعود با دلارهای نفتی خود همواره بر علیه مسلمانان اقدام کرده است و روزی سزای این اقدامتشان را خواهند دید.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت