یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۰۱:۱۸

مهندسی سیستم‌ های محیط زیست رشته جدید دانشگاه اراک

دانشگاه اراک، اولین دانشگاه کشور است که موفق به تأسیس رشته مهندسی سیستم‌های محیط‌زیست شده است.

مهندسی سیستم‌ های محیط زیست رشته جدید دانشگاه اراک

مهندسی سیستم‌های محیط زیست دانشگاه اراک

به گزارش پیک راستان به نقل از فارس  دانشگاه اراک، با پیگیری‌های صورت گرفته در رشته مهندسی سیستم‌ های محیط‌ زیست در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته به عنوان اولین رشته میان رشته‌ای در دانشگاه اراک به جمع رشته‌های دانشگاه پیوست.

فردین نعمت‌زاده مدیر گروه رشته‌های میان رشته‌ای و فرارشته‌ای دانشگاه اراک در این رابطه گفت: در راستای سیاست‌های توسعه دانشگاه در جهت ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای و فرارشته‌ای از سال ۹۶ دانشگاه تصمیم بر برنامه‌ریزی جهت ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای و فرارشته‌ای جدید کرد در این راستا بر مبنای خلأهایی که در آموزش عالی منطقه ۴ کشور وجود داشته است آمایش آموزش عالی نیاز منطقه‌ای تعدادی رشته را مشخص کرد.

وی تصریح کرد: در جلسات شورای راهبردی بین رشته‌های دانشگاه و مسئولین دانشگاه اراک جلساتی متعدد مبنی بر شناسایی و تهیه زیرساخت‌های لازم برای افزودن این رشته‌ها به دانشگاه اراک تشکیل شد که منجر به ورود تدریجی رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه اراک شد.

نعمت زاده با اشاره به اینکه بر مبنای دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش این رشته تاکنون پذیرش دانشجو نداشته است و دانشگاه اراک اولین دانشگاه کشور در جذب دانشجو با عنوان مهندسی سیستم‌های محیط‌زیست است، اظهار کرد: حداقل ضوابطی که برای ایجاد این رشته‌ها وجود دارد ۱ دانشیار و مرتبط و ۳ استادیار مرتبط است با همکاری گروه‌های مختلف دانشگاه کار گروهی برای تأسیس این رشته تشکیل شد.

وی از افزودن چهار رشته جدید میان رشته‌ای دیگر تا ابتدای سال آتی خبر داد و گفت: رشته‌های سیستم‌های انرژی، ریز زیست‌فناوری، رشته مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست (HSE) و مهندسی بازرسی فنی با توجه به نیاز منطقه‌ای به‌زودی به جمع رشته‌های دانشگاه اراک اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت