جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۳۴:۱۵

مهم‌ترین نیاز ساوه اجرای کمربندی در اطراف شهر است

شهردار ساوه گفت: اجرای کمربندی در اطراف شهر مهم‌ترین نیاز این شهرستان است زیرا فقدان آن سالانه خسارات مالی و روحی بسیاری بر پیکر شهر و شهروندان تحمیل می‌کند.

شهردار ساوه:

مهم‌ترین نیاز ساوه اجرای کمربندی در اطراف شهر است

به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سید مهدی حسینی ظهر امروز در حاشیه بازدید تیم اجرایی شهراری از پروژه‌های پیشنهادی سال 96 و 97 در راستای برطرف کردن موانع و برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح‌ها اظهار داشت: با توجه به بررسی و اولویت‌بندی پروژه‌های مهم در شهر در یک ماه اخیر اجرای کمربندی شرق  به عنوان یکی از این اولویت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر به سبب اینکه فقدان کمربندی در اطراف شهر ساوه هر ساله خسارات مالی و روحی فروان بر شهر و شهروندان دارد مهم‌ترین نیاز شهر ساوه به حساب می‌آید.

شهردار ساوه تصریح کرد: اولویت نخست برنامه‌های اجرایی امسال شهرداری در راستای تحقق این مهم  توجه به پروژه کمربندی شرق است که در یک ماه اخیر مقدمات اجرای فاز نخست آن از میدان سرداران تا بلوار سید جمال به طول 1200 متر و پیش‌بینی اعتباری حدود 5 میلیارد تومان انجام شده است.

حسینی بیان کرد: عملیات اجرایی کمربندی شرق در صورت صدور مجوزهای قانونی از شورای شهر و دیگر مراجع استانی و شهرستانی در روزهای آینده آغاز می‌شود و اجرای این طرح با حمایت‌ مسئولان و بزرگان شهر به ویژه امام جمعه، نماینده مجلس، فرماندار، اعضای شورای شهر و مردم ساوه می‌تواند از سرعت و کیفیت اجرایی بالایی برخوردار شود.

وی ادامه داد: از الزامات اجرایی این طرح همکاری اوقاف و امورخیریه استان، راه و شهرسازی و کمک معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی و همراهی مالکان اراضی در مسیر اجرای طرح است.

شهردار ساوه عنوان کرد: از طریق بخش فنی شهرداری ادامه این طرح عظیم هم به طول حدود 9 کیلومتر از بلوار سید جمال تا میدان امام حسین (ع) در دست مسیرسازی و طراحی است که بعد از تکمیل طرح و شناسایی املاک در مسیر در صورت تأمین اعتبار لازم در سال‌های 97 و 98 به طور کامل اجرا می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح عظیم، رینگ شرقی کمربندی شرق در ادامه کمربندی جنوب از میدان سرداران تا میدان امام حسین (ع)  اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: احداث راه‌های دسترسی در حاشیه شهر با هدف کاهش بار ترافیک خیابان‌های اصلی است و اجرای کمربندی شهر نقش بسیار موثری در جلوگیری از ورود وسائط نقلیه سنگین و در نتیجه کاهش بار ترافیک در میادین آزادی و شهرداری از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری ساوه است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت