جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۵۸:۲۲

مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران ساوه کمبود برق است

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران ساوه کمبود برق است گفت: بزرگترین مطالبه شهروندان ساوجی مبحث گرمسیری شدن تعرفه برق است.

مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران ساوه کمبود برق است

مشکل سرمایه‌گذاران

مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران ساوه کمبود برق است

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،محمدرضا منصوری چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی صنعت آب وبرق استان مرکزی با اشاره به بحران آب اظهار داشت: بحران آب در سال‌های آینده به عنوان یکی از چالش‌های جدی کشورهای مختلف است و لازم به دکر است که موفق‌ترین صنعت کشور بخش برق وزارت نیرو و ضعیف‌ترین آن بخش آب است.

وی افزود: در منطقه ساوه و زرندیه تا 200 متری آب وجود ندارد و در صورتی که این روند استمرار داشته باشد در آینده نزدیک ساوه به سرزمینی خشک تبدیل می‌شود.

نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس اعلام نظر بسیاری از کارشناسان جنگ‌های آینده کشور بر سر تامین منابع آبی است که صنعت را برقی و منابع آبی را نابود کردیم و تولید سالانه 70 هزار مگابایت برق در کشور یک اتفاق بی‌نظیر است که در نتیجه باید معضل کمبود آب را با این ظرفیت تولید برطرف کنیم.

منصوری بیان کرد: سرمایه‌های قابل توجهی در بخش صنعت و کشاورزی در ساوه مستقر شده و اکنون برای تامین آب این مشکلات جدی وجود دارد.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از سرمایه ایران وارد ساوه شده است اینها اشتباهات گذشتگان بوده و باید آن را جبران کرد این در حالی است که پساب پرند می‌تواند نجات دهنده‌ باغات پسته باشد و همچنین بزرگترین مطالبه شهروندان ساوجی مبحث گرمسیری شدن تعرفه برق است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در زرندیه و ساوه 2 نیروگاه وجود دارد اما از وجود پست‌های برق بی بهره است و سرمایه گذاران برای حضور در این مناطق نیازمند زیرساخت‌های خدماتی از جمله برق هستند.

منصوری خاطرنشان کرد: پست 63 کیلوولت در زرندیه و ساوه به عنوان یک  نیاز اساسی باید انجام سود تا سرمایه گذاری در این منطقه با بن بست مواجه نشود.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاران ساوه کمبود برق است و این یک فاجعه است زیرا الان صنایع با 30 درصد ظرفیت کار می‌کنند و این مشکل نمایان نمی‌شود اما اگر صنایع باهم کار کنند مشکل کمبود برق بیشتر مشخص می‌شود.

نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم وجود  تصفیه‌خانه فاضلاب در ساوه سبب هدر رفتن 70 درصد آب می‌شود این درحالی است که در ساوه یک هزار و 200 لیتر بر ثانیه آب مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت