پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۱۰:۴۷

مهارت‌آموزی باید همراه با کار در صنایع باشد/آموزش به تنهایی برای اشتغالزایی مؤثر نیست

معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: تنها آموزش نمی‌تواند مهارت‌ها را به طور کامل به کارآموزان یاد دهد بلکه باید کارآموز به صورت عملی در یک محیط واقعی برای مدتی کار کند تا یادگیری بهتری داشته باشد.

در جلسه کارگروه اشتغال خمین مطرح شد:

مهارت‌آموزی باید همراه با کار در صنایع باشد/آموزش به تنهایی برای اشتغالزایی مؤثر نیست

مهارت‌آموزی

مهارت‌آموزی باید همراه با کار در صنایع باشد/آموزش به تنهایی برای اشتغالزایی مؤثر نیست

به نقل از خمین نیوز فریبرز فضلی خانی معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی امروز در کارگروه اشتغال شهرستان خمین با اشاره به معضل بیکاری گفت: بیکاری یکی از معضلات مهمی است که در جامعه مشکلاتی را بوجود آورده و دولت درصدد است تا با حمایت از طرح‌های کارآفرینی این مشکل را برطرف کند.

وی اظهار کرد: کارورزی و مهارت‌آموزی یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند در حوزه اشتغال تاثیر بسزایی داشته باشد و به رفع این معضل کمک کند.

فضلی‌خانی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم،این است که نمی دانیم کارآموزان پس از گذراندن دوره آموزشی در کجا مشغول می‌شوند، در صورتی که با محیط واقعی کار آشنا نیستند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح آشنایی کارآموزان با محیط واقعی کار پس از گذراندن دوره آموزشی است که این امر به همکاری صنایع نیاز دارد.

فضلی‌خانی بیان کرد: تنها آموزش نمی‌تواند مهارت‌ها را به طور کامل به کارآموزان یاد دهد بلکه باید کارآموز به صورت عملی در یک محیط واقعی برای مدتی کار کند تا یادگیری بهتری داشته باشد.

طرح کارانه اشتغال جوانان مصوب شده است

نگین براتی معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: طرح کارانه اشتغال جوانان در سه قسمت مهارت‌آموزی در محیط واقعی، کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی و مشوق بیمه‌ای مصوب شده است.

وی افزود: افزایش جذب در محیط کار و همچنین ایجاد انگیزه برای کارآموزان به منظور راه‌اندازی کسب و کار جدید از جمله اهداف این طرح است.

براتی ادامه داد: این مورد نیز می‌طلبد تا صنایع از این طرح استقبال کنند و تعداد بیشتری برای پذیرش کارآموزی دواطلب شوند.

در این جلسه خانجانی رئیس اداره بهزیستی خمین نیز با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی گفت: امسال دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش بویژه معلولین تخصیص داده شده است که سال گذشته نیز اعتبار تخصیصی، صد در صد جذب شد.

وی افزود: در این راستا چندین کارگاه از جمله تولید کفش که معلولین در آن مشغول به کار هستند، کارگاه قالی بند ریحان و همچنین مونتاژ محافظ لوازم برقی از جمله این کارگاه‌ها است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت