چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۱۱:۵۷

سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به ساوه

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در همایش هفته سلامت از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به ساوه خبر داد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه اعلام کرد:

سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به ساوه

سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به ساوه

به نقل از ایسنا، محمدرضا منصوری در همایش هفته سلامت که به همت دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد با اشاره به تکمیل ایستگاه راه آهن ساوه اظهار کرد: با پایان یافتن عملیات احداث ساختمان ایستگاه راه آهن ساوه ظرف دو هفته آینده مراسم بهره برداری از این طرح با حضور رئیس جمهور و مقامات عالیرتبه کشوری برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: بهره برداری از ایستگاه راه آهن ساوه گام مهمی در توسعه این شهرستان به همراه خواهد داشت و موجب کاهش مدت زمان سفر به پایتخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسیر ساوه تا تهران از طریق قطار سریع السیر طی شده و شهروندان می توانند با پرداخت هزینه ای کمتر از چهار هزار تومان از طریق قطار و در مدت زمان حدود 40 دقیقه از ساوه به تهران سفر کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه از پرداخت تسهیلات به باغات سرمازده انار ساوه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در جلسه ای که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد پروسه قانونی پرداخت اعتبارات با سرعت در حال پیگیری است و پس از تخصیص به بانک های عامل، باغداران می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی به آغاز عملیات طرح آبرسانی به ساوه از سدکوچری نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون عملیات لوله گذاری این طرح ملی که از خواسته های چندین ساله مردم این شهرستان است در حال اجراست و امیدواریم با همت و تلاش شبانه روزی هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

منصوری بیان کرد: در حال حاضر از عملکرد پیمانکار مجری طرح رضایت نداریم چرا که روند اجرای طرح به کندی پیش می رود و امیدواریم که با تسریع در کار و تزریق اعتبارات مردم شهرستان ساوه بزودی از آب شیرین و با کیفیت مطلوب تری برخوردار شوند و مشکل کم آبی در این منطقه تا حد قابل ملاحظه ای برطرف شود.

وی در ادامه به ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مدرس ساوه نیز اشاره کرد و گفت: در جریان سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به ساوه دستور احداث این بیمارستان با مشارکت وزارت راه و شهرسازی اخذ شد و بلافاصله با حضور معاون وزیر به ساوه و جانمایی اجرای این پروژه و آغاز برنامه مطالعاتی کلنگ احداث این بیمارستان بزودی بر زمین زده خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در ادامه افزود: به لحاظ قرار گرفتن شهرستان ساوه در مسیر شاهراه مواصلاتی کشور و حجم تصادفاتی که در محورهای ساوه و زرندیه به وقوع می پیوندد و نیز سوانح ناشی از کار در بزرگترین شهر صنعتی کشور که در ساوه قرار دارد لزوم برخورداری این شهرستان را از یک بیمارستان دولتی دیگر دوچندان کرده است.

وی در ادامه با اشاره با افزایش 70درصدی بودجه شهرستان ساوه در سال جاری گفت: افزایش بودجه این شهرستان به 44 میلیارد تومان نوید توسعه پرشتاب این منطقه را داده و می توان برخی از شاخص های زیربنایی نظیر حوزه بهداشت و درمان را تقویت کرد.

منصوری با بیان اینکه تامین سلامت و بهداشت مردم زیربنای توسعه پایدار است، افزود: ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در شهرستان های ساوه و زرندیه به لحاظ برخورداری از دانشکده علوم پزشکی زمینه ساز توسعه پایدار در این خطه از دیار اسلامی است.

وی بیان کرد: اجرای 22 پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان های ساوه و زرندیه طی ماه های اخیر بیانگر توجه جدی متولیان حوزه سلامت و پیگیری هایی بوده است که از طریق نماینده این حوزه انتخابیه در مجلس با رایزنی وزارتخانه های متبوع صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت های نماینده مردم ساوه و زرندیه به دلیل افزایش بودجه این دانشکده در سال جاری افزود: پیشنهاد افزایش حدود 70 درصدی بودجه این دانشکده در سال گذشته مطرح و با پیگیری های نماینده مجلس و با تصویب کلیات بودجه در سال 96 توسط مجلس شورای اسلامی این رقم پیشنهاد به تصویب رسید.

جلیل کوهپایه زاده افزایش بودجه دانشکده علوم پزشکی در ساوه و زرندیه را زمینه ساز برخورداری مطلوب شهروندان از خدمات بهینه در حوزه سلامت دانست و افزود: این دانشکده با خدمات رسانی به حدود 350 هزار نفر جمعیت تحت پوشش در ساوه و زرندیه با اجرای برنامه های متنوع حوزه سلامت و با فعالیت 16 مرکز جامع سلامت و پایگاه شهری فعال توانسته است در ردیف رتبه های برتر کشور در حوزه های گوناگون قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز شایع ترین بیماری ها را در بین مردم شامل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها، دیابت و اضافه وزن دانست.

زهرا عبداللهی افزود: با اشاره به اینکه 70 درصد علت مرگ و میر در دنیا را بیماری های غیرواگیر تشکیل می دهند افزود: حدود 88 درصد مردم از تغدیه ناسالم برخوردار هستند و هفته سلامت فرصتی برای تبیین تغذیه سالم بین مردم است.

وی مصرف میوه و سبزیجات را عامل مهمی در بهبود سلامت مردم دانست و افزود: در حال حاضر براساس بررسی های انجام شده مصرف میوه و سبزی در کشور حدود 12 درصد است که لازم است علاوه بر افزایش میزان مصرف سبزی و میوه به پیاده روی 30 دقیقه ای در روز نیز توجه جدی شود.

در این مراسم از فعالان حوزه سلامت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت