جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۳۶:۳۳

مناطق حاشیه‌ای کلانشهر اراک تعیین قلمرو شوند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در راستای تدوین برنامه‌ای جامع به‌منظور ساماندهی مناطق حاشیه‌ای این مناطق باید به‌طور دقیق تعیین قلمرو شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی:

مناطق حاشیه‌ای کلانشهر اراک تعیین قلمرو شوند

مناطق حاشیه‌ای

مناطق حاشیه‌ای کلانشهر اراک تعیین قلمرو شوند

به نقل از تسنیم، غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در جلسه‌ بررسی نقاط و معضلات حاشیه‌نشینی استان اظهار داشت: پیرو مصوبه شورای اجتماعی کشور لیستی از پروژه‌های لازم‌الاجرا در سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان مرکزی تهیه و اعتبار لازم هم برای اجرای این طرح‌ها پیش‌بینی شده است.

وی افزود: وظیفه احداث خدمات زیربنایی به مجموعه بهزیستی محول شده که احداث پایگاه سلامت اجتماعی از این قبیل وظایف محسوب می‌شود و به این سبب احداث پایگاه سلامت اجتماعی منطقه ولیعصر به مساحت 357 متر مربع توسط بهزیستی در دستور کار قرار گرفته و مبلغ 321 میلیون تومان هم به احداث این پایگاه اختصاص داده شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: امسال دولت مبلغ 400 میلیارد تومان به مبحث سخت‌افزاری سکونت‌گاه‌های غیررسمی اختصاص یافته که باید سهم استان را از این بودجه بگیریم، به منظور اینکه بتوانیم نقشه راهی برای دستگاه‌ها درباره سکونت‌گاه‌های غیررسمی ترسیم کنیم باید برنامه راهبردی با دستگاه‌هایی که با بهزیستی همکاری دارند تهیه کنیم زیرا حدود 23 مورد وظیفه در این بخش برای بهزیستی تشریح شده است.

فتح‌آبادی ادامه داد: اطلاعات ما در مسائل اجتماعی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی ضعیف است و در وحله نخست باید سندبندی دقیقی داشته باشیم و این مناطق را تعیین قلمرو کنیم زیرا تاکنون حریم دقیق این مناطق تشخیص داده نشده، متاسفانه آمارهای اعلام شده از مناطق حاشیه‌ای بسیار متناقض است.

وی عنوان کرد: مسکن‌ و شهرسازی مکلف است تا در یک بازه زمانی مشخص این تعیین حریم و قلمرو را ارائه دهد، متاسفانه در این سکونت‌گاه‌ها مرکز رصد مسائل اجتماعی وجود ندارد و به همین سبب آمارهای صحیحی منتشر نمی‌شود و این مسئله مانع طرح یک برنامه مناسب شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: احداث مراکز رصدگری و اصلاح فرم‌های آماری ادارات مربوطه باید در دستور کار قرار گیرد و زمانی که کلانتری‌ها آمار آسیب را رصد می‌کنند محل وقوع جرایم را هم مشخص کنند تا پس از یک بازه زمانی ببینیم وقوع جرم در چه منطقه‌ای و به چه حجمی انجام می‌شود.

فتح‌آبادی بیان کرد: تشکیل جلسه‌ای با حضور عوامل مسکن‌ و شهرسازی به‌منظور جمع‌بندی نتایج و اعلام اولویت مناطق در دستورکار قرار دارد و متاسفانه در این زمینه یک خلأ اطلاعاتی وجود دارد، سال‌های گذشته عملیات رصد کردن را با استفاده از سیستم جی.آی.اس انجام می‌دادیم که پس از صدور دستور تهیه  اطلس این اقدام را قطع کردیم تا موازی‌کاری نشود.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال مسائل اجتماعی هستیم تا فراوانی آنها مشخص شود و معتقدیم که شاخص‌های این شناسایی باید به 30 عنوان افزایش یابد و به همراه  10 عنوان مطرح شده بتوانیم جمع‌بندی مطلوب و کارآمدی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: دستگاه‌های مربوطه می‌توانند تعداد دو یا سه آمار مهم را همراه با شاخص‌های آن ارائه دهند تا در برنامه‌های آینده لحاظ کنیم، همچنین دستیابی به شاخص‌های کلی نیازمند همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت