چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۲۰:۴۳

ملت ایران به کسی اجازه مانع‌تراشی در مسیر پیشرفت کشور را نخواهند داد

نماینده مردم دلیجان و محلات در خانه ملت گفت: ملت ایران اجازه نمی‌دهند عده‌ای بخواهند با ایجاد محدودیت مانع پیشرفت ایران اسلامی شوند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در خانه ملت:

ملت ایران به کسی اجازه مانع‌تراشی در مسیر پیشرفت کشور را نخواهند داد

اشتغال جوانان

ملت ایران به کسی اجازه مانع‌تراشی در مسیر پیشرفت کشور را نخواهند داد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به ۲۰ فروردین ماه روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار کرد: پیام روز فناوری هسته‌ای در کشور اهمیت این صنعت برای پیشرفت و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف است و بر این اساس نگاه به این صنعت به عنوان دستاورد علمی مهم بشریت می‌تواند جایگاه جمهوری اسلامی را در زیر ساخت کشور تبیین کند.

وی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای کاربردهای بسیار متعددی در عرصه پزشکی، کشاورزی، مبارزه با آفات، آب و… دارد، با توجه به اینکه کشور ما یک کشور خشک است می‌تواند در بخش آب بسیار مثمرثمر باشد، افزود: متاسفانه عده‌ای در دنیا این فناوری را منحصر در اختیار خودشان قرار دادند و در واقع یک نوع انحصارطلبی و دیکتاتوری علمی در دنیا حاکم است و هرکشوری وارد باشگاه هسته‌ای شود بلافاصله او را متهم به بهره‌برداری نظامی می‌کنند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در خانه ملت ادامه داد: برخی برای اینکه ابزار سلطه در دنیا را در اختیار بگیرند امروزه به دنبال محدودسازی کشورها در عرصه‌های متعدد هستند و ما امروز نیازمند شکستن انحصار علمی هستیم و نباید اجازه دهیم با اتهام پراکنی، این فناوری به صورت منحصر در اختیار چند قدرت باشد و باید با شکستن این انحصار در دنیا حرکت کنیم.

سلیمی گفت: ایران باید در بحث‌های علمی و دانش بنیان خود را بیش از پیش جلو برده و مطرح کند، با توجه به عهدشکنی‌های دشمن نباید اجازه دهیم بیش از این در عرصه بین‌المللی چند قدرت از این فناوری در جهت منافع و مقاصد خود سوءاستفاده کنند و برای ایران به بهانه‌های مختلف محدودیت ایجاد کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت