سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۲۱:۵۶

ملاک برنامه و کار دولت به جای آمار باید “واقعیت زندگی مردم” باشد

ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی با بیان اینکه ملاک برنامه و کار دولت به جای آمار باید واقعیت زندگی مردم باشد تاکید کردند: دولت برنامه‌ها را براساس واقعیت زندگی مردم، خدمت صادقانه و جهت‌گیری انقلابی پیش ببرد.

خطبه‌های عید قربان شهرستان‌های استان مرکزی؛

ملاک برنامه و کار دولت به جای آمار باید “واقعیت زندگی مردم” باشد

میانمار

ملاک برنامه و کار دولت به جای آمار باید “واقعیت زندگی مردم” باشد

به نقل از تسنیم،

امام جمعه ساوه در خطبه‌های نماز عید قربان این شهر با اشاره به دیدار کابینه جدید دولت با مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت با توصیه به خدمت صادقانه به مردم، بر جهت‌گیری انقلابی دولت و تکیه به واقعیت‌های زندگی مردم به جای آمارها تاکید فرمودند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: رئیس جمهور در کلام خوبی در رسانه ملی اعلام کرد کابینه ما 24 میلیونی نیست بلکه برای 16 میلیونی هم که رای ندادند نیز هستیم و مردم را به وحدت دعوت کرد که سخنان خوب و وحدت‌آفرینی بود.

امام جمعه ساوه به وظایف حکومت اشاره کرد و گفت: درباره انتخاب بهشت و جهنم خدا ما را آزاد آفریده اما حکومت اسلامی بر اساس آیات و دستور رسول اعظم(ص) و حضرت علی(ع) علاوه بر معاش مردم مسئول معاد مردم است، البته نه به زور وارد دین و بهشت کند بلکه مسئولیت دارد برای بهشتی شدن جامعه تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی جامعه برای ثواب و ممانعت از ایجاد فضای گناه در جامعه از وظایف حکومت اسلامی به شمار می‌رود، باید فضای عمومی جامعه را از رذائل اخلاقی پاک کند و در واقع حکومت اسلامی تفاوت‌هایی با دولت سکولار در هدف و وظایف دارد.

حسینی با اشاره به موضوع انتخاب شهردار ساوه گفت: شورای شهر ساوه تا امروز خوب عمل کرده و با دعوت از گزینه‌های مدنظرشان، برنامه و سوابق خواسته ولی درخواست دارم با نهایت دقت و بدون فشار جریانات یا اشخاص، با شجاعت تصمیم‌گیری و انتخاب کنند.

وی ادامه داد: چرا ارزش افزوده مالیات ساوه باید به جای دیگری برود و این قانون فقط در استان مرکزی اجرا می‌شود، سهم ساوه از بودجه و امکانات دولتی چیست؟

امام جمعه ساوه به موضوع مطرح شده درباره جدایی شهرهای استان اشاره کرد و افزود: همه را به وحدت و همبستگی دعوت می کنم، از ادبیات تفرقه افکنانه میان اراک و ساوه پرهیز شود، ما مردم مسلمان و برادر هستیم، اما نماینده مردم در مجلس باید با رعایت مصالح ملی، مشکلات شهرستان را به گوش مسئولان برساند و مسئولان استان مرکزی کاری نکنند که فریاد مردم دلیجان و محلات در سایر شهرستان‌های استان نیز بلند شود.

شهید حججی‌ها منشا عزت، اقتدار و امنیت کشور هستند

امام جمعه خمین در خطبه‌های نماز عید قربان این شهرستان با اشاره به بازگشت پیکر مطهر “شهید حججی” اظهار داشت: امسال شهید حججی‌هایی هستند که امنیت را برای ما برقرار می‌کنند و سخن برخی از افراد مبنی بر زیرسوال بردن حرکت این شهدا، به خاطر بی‌اعتقادی و بی اخلاقی آنها است.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور به شکست تروریست‌ها اشاره کرد و افزود: کشور ما نقش مهمی را در شکست تروریست‌ها ایفا کرده و این شکست به معنای شکست آمریکا و حامیان آنها است.

وی به واکنش کره شمالی در برابر آمریکا اشاره و تصریح کرد: هدف قرار دادن شهرهای آمریکا توسط موشک‌های کره شمالی به سبب بدعهدی‌های آمریکا است که این کار سبب وحشت آمریکا شده و این نشان دهنده قدرت پوشالی آمریکا است.

امام جمعه خمین به عکس‌های متشر شده از ورزشکاران زن در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در فضای مجازی تصاویر برخی از ورزشکاران با ظاهر نامناسب منتشر شده است که باید جلوی چنین کارهایی گرفته شود.

کشور در شرایط کنونی نیازمند کار قوی، جهادی و حساب شده است

امام جمعه محلات با اشاره به دیدار هئیت دولت با مقام معظم رهبری اظهار داشت: مسئولیت در جمهوری اسلامی یک امانت است که مردم به همه ما داده‌اند و ما نیز باید از آن برای خدمتگزاری به مردم استفاده کنیم و کشور در شرایط کنونی نیازمند کار قوی، جهادی و حساب شده است چرا که اگر بخواهیم به صورت عادی به کارها بپردازیم قطعا از پیشرفت باز خواهیم ماند.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی افزود: دشمنان در شرایط امروز و از ابتدای انقلاب در حال سنگ‌اندازی در راه پیشرفت دولت و حکومت جمهوری اسلامی برای ضعیف نشان دادن آن بودند و ما باید تلاش کنیم این توطئه دشمنان را با تکیه بر قدر نیروهای مومن، با انگیزه و جوان را خنثی کنیم.

وی تصریح کرد: دولتمردان و همه مسئولان باید با سپردن مسئولیت به این افراد دارای توان و انگیزه و همچنین برنامه‌ریزی و توجه به ریشه‌کن کردن فقر با توجه به برنامه ششم توسعه و با توکل به خداوند در راستای پیشرفت و تعالی جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی گام بردارند.

امام جمعه محلات به پیروزی‌های مقاومت در مرز لبنان و سوریه اشاره کرد و گفت: امیدواریم به زودی شاهد ریشه کن شدن داعش در منطقه باشیم که این دور از ذهن نیست و به همین سبب استکبار به دنبال جایگزینی برای داعش در منطقه است و جدا شدن اقلیم کردستان از عراق تهدیدی دیگر برای امنیت و آرامش در منطقه است.

وی بیان کرد: چراکه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به دنبال تجزیه عراق و همچنین ایجاد یک غده سرطانی دیگری در منطقه برای اختلاف افکنی میان مسلمانان هستند.

ربانی خاطرنشان کرد: متاسفانه این روزها در حالی شاهد قتل عام و نسل کشی مسلمانان میانمار هستیم که مجامع بین‌المللی تنها در حد محکوم کردن به صدور بیانیه بسنده کرده و هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد و در کنار این اقدامات نیز در مرکز اسلام و سرزمین حجاز جمعیت انبوه مسلمانان اجتماع کرده ولی از آنجایی که به ابعاد سیاسی و اجتماعی حج توجه ندارند.

امام جمعه محلات ادامه داد: از آنجایی که حاکمان نالایق سعودی توجهی به این مسئله ندارند و یا تعمدا این بعد مهم حج را مسکوت گذاشته و اجازه هیچ‌گونه تجلی به آن نمی‌دهند و هیچ اقدامی از طرف این جمعیت انبوه مسلمانان برای جلوگیری از این نسل‌کشی انجام نمی‌شود و این نتیجه غفلت مسلمانان از این بعد مهم حج است.

ناهماهنگی‌های تیم اقتصادی در دولت دوازدهم برطرف شود

امام جمعه کمیجان در خطبه‌های نماز عید قربان این شهرستان با اشاره به تکمیل شدن تیم اقتصادی دولت و وجود ناهماهنگی‌ها اظهار داشت: در دولت یازدهم در تیم اقتصادی دولت ناهماهنگی‌هایی وجود داشت که انتظار بود در دولت دوازدهم این ناهماهنگی‌ها برطرف شود اما به گفته حتی برخی رسانه‌های طرفدار دولت این مشکل در دولت فعلی نیز دیده می‌شود که لازم است برطرف شود.

علی مقدسی‌پور افزود:  6.5 میلیون بیکار، بحران بدهی دولت، کم بودن تخصیص اعتبار برای منابع آبی، یارانه های سنگین و ناکارآمد از مشکلاتی بود که رئیس جمهور هم در گفتگوی زنده تلویزیونی به آن اشاره کرد که باید هرچه زودتر برطرف شود.

وی به دیدار طلاب حوزه‌های علمیه تهران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار، مطرح شدن برخی شبهات در فضای مجازی و حقیقی را فرصت خواندند و از طلاب خواستند تا از این فرصت استفاده کرده و به این شبهات پاسخ دهند.

مقدسی‌پور ادامه داد: مردم اگر می‌دانستند قربانی در روز عید چه اجری دارد وام می‌گرفتند و قربانی می‌کردند چراکه با ریختن نخستین قطره خون آن بر روی زمین صاحب قربانی آمرزیده می شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت