دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۳۶:۱۲

مقالات علمی باید در مسیر ثروت‌افزایی قرار گیرند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: گفتمان غالب در توسعه اقتصادی باید مبتنی بر برنامه‌های پارک علم و فن‌آوری و برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه باشد.

مقالات علمی باید در مسیر ثروت‌افزایی قرار گیرند

مقالات علمی

مقالات علمی باید در مسیر ثروت‌افزایی قرار گیرند

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست پروژه جامع پارک علم و فناری استان مرکزی با اشاره به وحدت همیشگی مردم ایران و شکوه راهپیمایی 22 بهمن امسال که انجام شد اظهار داشت: انتقاداتی که از سوی مردم نسبت به عملکرد دولت وجود دارد به حق است و ما باید با توجه به وحدتی که همیشه وجود داشته همچنان با تلاش به توقعات مردم جامه عمل بپوشانیم و مطالبات آنان را پاسخ دهیم.

وی افزود: دشمنان 40 سال است با برنامه‌هایی از قبیل تحریم و تهدیدهای اقتصادی، امنیتی، ایدوئولوژیک، اجتماعی و فرهنگی در تلاش هستند که کشور ایران را بی‌اعتبار و نا‌امن جلوه دهند اما نمی‌دانند که اختلاف داخلی با منافع ملی در نظام جمهوری اسلامی ایران متفاوت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که فناوری اطلاعات به مرحله بلوغ رسیده است و این سرعت سبب شده که از گذشته فاصله بگیریم و توانایی پیش‌بینی آینده را هم نداشته باشیم.

حقیقی بیان کرد: تنها افراد و نهادهایی توانایی همسویی با این علم را دارند که به آن مجهز شده و استفاده لازم را با بهره کافی از علم و فناوری می‌برند.

وی ادامه داد: کشورهایی که دارای اقتصاد برتر در جهان هستند بدون شک با معیارهایی که مبتنی بر علم نوین است به اهداف خود دست پیدا کرده و پیوسته در حال به روزرسانی و نوآوری در این زمینه هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: یکی از راه‌های رسیدن به نقطه علمی مطلوب که باید به شکل عملیاتی انجام شود، استفاده از رشته‌های بین رشته‌ای و همچنین استفاده از مقالات علمی است که قدرت تبدیل شدن به ثروت را دارند و باید مورد توجه قرار گیرند زیرا امروز تعداد مقالات در ایران از رقم روز‌افزونی برخوردار است.

حقیقی خاطرنشان کرد: درراستای فناوری اطلاعات همه ارکان اقتصاد باید با علم و دانش‌های نوین توازن داشته و هیچ‌کدام نسبت به هم برتری نداشته باشند زیرا چنین چیزی پیشرفت در یک موضوع و عقب‌ماندگی در موضوعات دیگر را در پی دارد.

وی افزود: مدیریت قوی و کارآمد با تربیت صحیح و اصولی برای جایگاه مدنظر بر طبق اصول علمی، بازده کیفی و تسلط بر امور اجرایی را دارد که باید از الگوهای قدیمی فاصله گرفته و با تکنیک پیش برویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به دوری از شعار دادن و ضرورت عمل کردن به برنامه‌های راهبردی برای تغییر و شکوفایی علمی کشور گفت: قرار بر این بوده که کشور به سمت دانش‌بنیان بودن حرکت کند و به این ترتیب در دنیا جایگاه برتر را پیدا کنیم و نخستین منطقه باشیم.

حقیقی ادامه داد: جایگاه علمی کشور نسبت به پیش از انقلاب تغییرات زیادی داشته است درحال حاضر رتبه و مقام خوب و قابل توجه‌ای را در حوزه‌های مختلف کسب کرده و در برخی موارد مانند تولید دارو و انرژی هسته‌ای نام‌آور هستیم، علی رغم اینکه رشد سریع پارک‌های علم و فن‌آوری در کشور چشم‌گیر بوده اما آنچنان که باید همه موضوعات و حوزه‌های تخصصی را پوشش نداده‌ایم البته با به کاربستن پارک‌های علم و فن‌آوری توانسته‌ایم تولید اشتغال و درآمد کنیم اما باید تلاش کنیم تا رتبه 17 اقتصادی خود در دنیا را بالاتر ببریم.

وی تصریح کرد: گفتمان غالب در توسعه اقتصادی باید مبتنی بر برنامه‌های پارک علم و فن‌آوری و برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه باشد، در این راستا جلساتی با حضور مسئولان دانشگاه‌ها تشکیل شده تا تمام کاستی‌ها و ایجاد فرصت برای پیشبرد اهداف علمی انجام پذیرد و از همه پیشنهادات در این زمینه استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت