پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۰۴:۵۸

مقابله با جریان نفوذ در کشور از وظایف مهم و اصلی بسیج است

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: شناخت و مقابله با جریان نفوذ در کشور از وظایف مهم و اصلی بسیج است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس

مقابله با جریان نفوذ در کشور از وظایف مهم و اصلی بسیج است

حسینعلی حاجی دلیگانی در تجمع بزرگ بسیجیان محلات با اشاره به فرارسیدن ایام تاسیس بسیج اظهار داشت: اگر بسیج و حرکت بسیج نبود ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و حمله رژیم بعثی استقلال خود را ازدست‌داده بود و اگر بسیج در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نبود، قطعاً نتیجه جنگ چیزی غیر از این بود که باید بدانیم دوران باافتخار دفاع مقدس افتخار و دوران طلایی برای کشور و هویت بسیجیان است.

وی افزود: بسیج همواره در دوران گوناگون با شناخت وظایف خود، به وظیفه شرعی عمل کرده و پس از حضور در عرصه دفاع مقدس، امروز بسیج برای حفاظت از انقلاب و دستاوردهای خون شهدا باید با شناخت شرایط روز در جهت صحیح حرکت کندچراکه اکنون شناخت و مقابله با جریان نفوذ در کشور یکی از وظایف مهم  و اصلی بسیج است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در 3 سال پیش در سخنانی هشدارهای مهمی برای مقابله با ورود نفوذی‌ها به مراکز تصمیم‌سازی کشور بیان فرمودند چراکه نفوذی‌ها، افرادی هستند که تفکرات آن‌ها با اصل اساسی انقلاب متفاوت است و کسی که نظام محاسباتی او با نظام فکری غرب بسته‌شده و آرمان انقلاب را قبول ندارد نمونه‌ی بارزی از یک نفوذی در نظام و انقلاب است.

وی ادامه داد: دلسوزان نظام و ولایتمداران دین داری که به دنبال اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی و دین هستند باید برای مقابله بانفوذی‌ها اتفاقات و رخدادهای روز را رصد کنند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس ادامه داد: این درحالی است که آگاهی دادن به مردم درباره نفوذی‌ها یکی از وظایف ما به شمار می‌رود و سرنخ مشکلات اقتصادی کشور در دست افراد نفوذی بوده به طوری که در مشکلات اقتصادی کشور می‌توان ردپای این نفوذی‌ها را یافت.

وی خاطرنشان کرد: این شناخت و افشای نفوذی‌ها تا انجا مهم و دارای اهمیت است که دیدیم در موضوع برجام همین نفوذی‌ها نگذاشتند برجام به سود مردم رقم بخورد و از جاسوسانی که در تیم مذاکره‌کننده حضور داشته هم برخی دستگیر و حتی برخی هم از کشور گریخته و فراری شدند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به تلاش جریانی علیه نظام در کشور گفت: این روزها می‌بینیم یک جریان خاص تلاش دارد تا کشور را وابسته نگاه داشته و مردم را از این انقلاب و نظام خسته و دور کند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: در حالی که حدود 7 درصد منابع زیرزمینی را داریم تنها یک درصد سرزمین دنیا را دارا هستیم پس می‌طلبد مسئولان در مواجهه با مشکلات و بهره برداری از این نعمات خدادادی و توزیع درست آن در جامعه حرکت کنند چراکه همین مدیریت صحیح منابع منجر به حل مشکلات است واگر مسئولی در این حوزه قصوری داشته باشد قطعا خیانت کرده و باید مورد مواخذه و محاکمه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه ذخایر ارزی کشور با بسته ارزی دولت در 21 فروردین ماه به جراج رفت و این در دورانی شکل گرفت که شاهد تهدیدات دشمن به تحریم‌های جدید فرارگرفتیم که درنهایت اجرای این سیاست شاهد بدهی 12 میلیارد دلاری کشور شدیم.

عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به موضوع کاهش ارزش پول ملی گفت: بالا رفتن 4 برابری نقدینگی در طول سال‌های 1392 تا به امروز از دلایل مهم ضربه به اقتصاد کشور بوده که نتیجه آن کاهش ارزش پول ملی بوده است.

وی بیان کرد: بنابراین رسالت کنونی ما صیانت از دستاوردهای بسیج است و باید این دستاوردها را به درستی برای مردم بازگو و تبیین کنیم چراکه در طول تاریخ می‌بینیم و تاریخ گواه است که هویت و فرهنگ بسیجی همواره گره گشا بوده و هست.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: البته متاسفانه برخی در کشور به شدت برای انحراف افکار عمومی تلاش دارند در حالیکه جامعه باید ریشه و بن اصلی مشکلات امروز کشور را بشناسد و علت آنها را بداند.

بیشتر بخوانید

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: مطابق با قانون اساسی نیازهای اصلی مردم باید توسط دولت حل شود و دولت مسئولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده دارد، این درحالی است که بیشترین اختیارات در طول تاریخ انقلاب اسلامی به رئیس جمهور کنونی داده شده اما با این حال جریانی از افراد به دنبال مقصر جلوه دادن رهبری به‌عنوان مقصر اصلی هستند هرچند رئیس جمهور مطابق قانون با اختیاراتی که دارد هم می‌تواند برای مدتی مصوبات قانونی مجلس را متوقف کرده و نیز برخی احکام قضایی را تعلیق کند.

وی بیان کرد: مطالبه‌گری از مهم‌ترین وظیفه بسیج به شمار می‌رود بنابراین اگر مطالبه‌گری مسئولان صحیح و درست اجرا شود می‌توانیم به آسانی مشکلات کشور را حل کنیم.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: این درحالی است که مردم باید در انتخاب خود دقت و توجه بیشتری داشته باشند و با شناسایی و حذف نفوذی‌ها کشور را به دست مسئولان با لیاقت با روحیه خدمتگذاری، جهادی و بسیجی واگذار کنند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت