یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۳۹:۱۸

مقابله با توطئه‌های دشمنان از طریق ارتقا سواد رسانه‌ای در فضای مجازی میسر است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: برای مقابله با توطئه‌های امروز دشمنان باید به ارتقا سواد رسانه‌ای در فضای مجازی به منظور تولید محتوای مطلوب بپردازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

مقابله با توطئه‌های دشمنان از طریق ارتقا سواد رسانه‌ای در فضای مجازی میسر است

نظام آموزشی

مقابله با توطئه‌های دشمنان از طریق ارتقا سواد رسانه‌ای در فضای مجازی میسر است

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در نخستین دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای و فضای مجازی استان مرکزی که در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی اراک برگزار شد با اشاره به ضرورت نظارت بر فضای مجازی اظهار داشت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم تلاش دشمنان در نهادینه کردن فرهنگ کشورهای خود در سراسر دنیا به‌ویژه ایران توسط فضای مجازی هستند که با استفاده از ابزار تولید محتوا در این فضا تمام تلاش خود را در این زمینه به‌کار گرفته‌اند که در این شرایط تنها راه مقابله با توطئه‌های آنها که درصدد تخریب هویت جوانان کشور هستند پرداختن به ارتقاء سواد رسانه‌ای در فضای مجازی به منظور تولید محتوای مطلوب است.

وی افزود: بنابر این ارتقا سواد رسانه‌ای و تسلط بر فناوری و تکنولوژی روز دنیا در فضای مجازی  از جمله مواردی است که باید در این وضعیت مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی باشد تا محتوای مطلوبی را بتوان تهیه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی به‌عنوان وسیله ارتباطی میان نقاط مختلف دنیا مشکلی نداشته و لازم است اما استفاده از آن در مسیر نامشروع و غیرعقلانی مورد مذمت بوده و نباید وجود داشته باشد.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: فضای مجازی باید مطابق آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و در این مسیر توسعه یابد، نظام مقدس جمهوری اسلامی با رشد و توسعه مخالف نبوده و مشکلی ندارد اما اگر از ظرفیت این فضا به منظور ایجاد تشویش و ترویج بی بند و باری استفاده شود متولیان امر باید برخورد قاطعانه‌ای با عوامل این ناهنجاری‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم باید هوشیار باشند که برنامه‌های تهیه شده توسط غربی‌ها به‌ویژه اسرائیل در فضای مجازی بنیان خانواده‌ها را نشانه رفته است و در چنین شرایطی رسالت روحانیون، اساتید دانشگاه‌ها، مربیان و دستگاه‌های فرهنگی سنگین‌تر شده و باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای  فرهنگ‌سازی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: تمام مردم ایران و مسئولان باید در استفاده از فضای مجازی دقت کنند و با نظارت بر بخش تولید محتوا و فناوری و هم تلاش در تولید برنامه‌های انقلابی نهایت تلاش خود را در مقابله با توطئه‌های دشمنان به‌کار گیرند تا فرهنگ و اعتقادات جوانان این مرز و بوم با دسیسه‌های دشمنان به حاشیه کشیده نشود.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: تخریب اعتقادات جوانان سم بسیار مهلکی برای جامعه محسوب می‌شود و بی‌تفاوتی نسبت به معنویات، ترویج فرهنگ بی‌بند و باری، شعائر دینی و تخریب بنیان خانواده از جمله آسیب‌های استفاده نادرست از فضای مجازی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت