یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۲۴:۳۲

مغفول واقع شدن حوزه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم اقدام بزرگی بود، اما در این طرح حوزه بهداشت مغفول واقع شد.

نماینده مردام اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:

مغفول واقع شدن حوزه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت

نظام بانکی

مغفول واقع شدن حوزه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت

به نقل از تسنیم، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در جلسه معاون وزیر بهداشت با مسئولان حوزه سلامت استان مرکزی که در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد با اشاره به طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: در دولت یازدهم بحث طرح تحول نظام سلامت اقدام بزرگی بود که انجام شد و به‌دنبال آن ارتقاء خوبی را در شاخص‌های درمان شاهد بودیم اما در این طرح حوزه بهداشت مغفول واقع شد.

وی  افزود: درحالی که با توجه به اهمیت حوزه بهداشت و هزینه‌هایی که می‌شود در مقایسه با هزینه‌هایی که در حوزه درمان می‌شود، عقل و تدبیر حکم می‌کند که در حوزه بهداشت بیشتر سرمایه‌گذاری شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به مشکلات کوی امام علی(ع) اراک گفت: کوی امام علی(ع) اراک منطقه‌ای حاشیه‌ای با سطح معیشتی پایین است که تراکم جمعیت آن بالا بوده و از لحاظ دسترسی به درمانگاه و خدمات بهداشت و درمان مشکل دارند، بنابراین انتظار داریم که درمانگاه این منطقه برای برطرف شدن بخشی از این مشکلات شبانه‌روزی شود.

کریمی تصریح کرد: در سفر وزیر بهداشت به استان هم مکاتبه‌ای در این راستا داشتیم و امیدواریم که امروز هم این درمانگاه توسط معاون وزیر مورد بازدید قرار گیرد و ساز و کار شبانه‌روزی شدن آن نهایی شود. هرگونه هزینه در حوزه بهداشت می‌تواند در سلامت جامعه تاثیر داشته باشد.

مطالباتمان در دولت دوازدهم از حوزه  بهداشت بیش از حوزه درمان است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس هم با اشاره به کوی امام علی(ع) اراک گفت: این منطقه که جمعیتی برابر دو شهرستان دلیجان و محلات دارد با مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمان مواجه است که تقاضا داریم مورد توجه قرار گیرد.

سید مهدی مقدسی افزود: مهم‌ترین حوزه عملیاتی بهداشت و درمان، بهداشت است و فعالیت‌های دولت یازدهم در زمینه پیشگیری در این حوزه قابل تقدیر است، اما مطالبات مجلس در دولت دوازدهم از حوزه بهداشت بیش از حوزه درمان است.

وی عنوان کرد: زحمات ارزشمند دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان را ارج می‌نهیم، طرح تحول سلامت به سهم خود اثرگذار بود و رضایت مردم را جلب کرد گرچه نواقصی هم دارد که باید برطرف شود و انتظار داریم که حوزه بهداشتی وزارتخانه برجسته‌تر از حوزه‌های دیگر آن در دولت دوازدهم مورد توجه قرار گیرد، ولی خدماتی که در خانه‌های بهداشت روستایی و مناطق حاشیه‌ای انجام شد قابل تقدیر است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نظام پزشکی یکی از حوزه‌های مهم است و امیدواریم شرایطی پیش بیاید که اختیارات این حوزه افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت