جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۳۳:۳۴

معرفی ۵۰۰ هزار دانشجو برای مهارت‌آموزی به واحدهای صنعتی

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان امسال شمار دانشجویانی که برای مهارت‌آموزی به واحدهای صنعتی معرفی می شوند به ۵۰۰ هزار نفرمی‌رسد.

معاون آموزش‌ وزارت صنعت مطرح کرد ؛

معرفی ۵۰۰ هزار دانشجو برای مهارت‌آموزی به واحدهای صنعتی

مهارت‌آموزی

معرفی ۵۰۰ هزار دانشجو برای مهارت‌آموزی به واحدهای صنعتی

به نقل از تسنیم، برات قبادیان ظهر امروز در چهاردهمین کنفرانس ملی ساخت و تولید ایران که در دانشکاه صنعتی اراک اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان امسال شمار دانشجویانی که برای مهارت‌آموزی به واحدهای صنعتی معرفی می شوند به 500 هزار نفرمی‌رسد و براساس فعال شدن سامانه ملی معرفی دانشجویان به مراکز صنعتی و بنگاه های تولیدی کارآموزی، در سازمان پژوهش ملی ایران انجام می‌شود.

وی افزود: در کشور یکی از دلایل آسیب‌زا در حوزه تولید کمرنگ بودن ارتباط هدفمند و پایدار صنعت و دانشگاه است که باید این مهم در حداقل زمان برطرف شود.

معاون آموزش، پژوهش وفناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: منشا ارتباط اثرگذار در توسعه صنعتی و رونق تولید کشور، دانش‌افزایی و روابط هدفمند دو حوزه صنعت و دانشگاه است.

قبادیان بیان کرد: در دوره نخست دولت دوازدهم سه تفاهم‌نامه در راستای ایجاد پایداری روابط صنعت و دانشگاه منعقد شده و همچنین از برنامه‌های اصولی دولت دوازدهم تقویت مناسبات دانشگاه و صنعت است.

وی ادامه داد: در استان مرکزی از 3 هزار واحد صنعتی مستقر تنها 145 واحد به بخش آر‌ان‌دی مجهز بوده که این نقص و کاستی مسئولیت مدیران را در زمینه استقرار این واحد دو برابر می‌کند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید نگاه جدی به تحقیقات کاربردی در زمینه برطرف کردن موانع تولیدی و اقدامات درآمدزا داشته باشند این در حالی است که مسیر توسعه اقتصادی کشور از علم و دانش عبور می کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت