پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۵۹:۰۰

معرفی روستای “بالقلو” نوبران به‌عنوان منطقه گردشگری

فرماندار ساوه با اشاره به این که ارزش افزوده روستاهای ساوه به‌دنبال اقدمات خوب دولت در راستای توسعه و رونق روستاها افزایش یافت گفت: روستای “بالقلو” نوبران به‌عنوان منطقه گردشگری معرفی شد.

فرماندار ساوه:

معرفی روستای “بالقلو” نوبران به‌عنوان منطقه گردشگری

روستای بالقلو

معرفی روستای “بالقلو” نوبران به‌عنوان منطقه گردشگری

به نقل از تسنیم، محمد بهاروند با اشاره به سیاست‌های دولت در روستاها در حوزه تولید و اشتغال اظهار داشت: دولت یازدهم به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغال و توسعه روستاها با هدف برطرف کردن محرومیت اقدام به تشکیل معاونت توسعه روستاها کرد و در این راستا برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده که به‌طور قطع با تحقق این امر شاهد مهاجرت معکوس از شهرها می‌شویم.

وی افزود: همان‌طور که شاهد هستید در چند ماه اخیر جلسات و حتی مصوبات ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در روستاها تشکیل می‌شود و خوشبختانه در روستاهای ساوه با همکاری بخشداری، شورا و دیگر دستگاه‌ها  اقدامات خوبی انجام شده است.

فرماندار ساوه تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب دولت در راستای توسعه و رونق روستاها افزایش ارزش افزوده آنها بود که از 20 درصد به 30 درصد افزایش یافت و روستاهای ساوه به‌دنبال این اقدام با توجه به ظرفیت‌های مطلوبی که دارند از این امتیاز بهره‌مند می‌شوند.

بهاروند بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های روستاهای شهرستان متفاوت و متنوع است از بخشداران و شوراهای هر روستا درخواست شده که این ظرفیت‌ها را شناسایی کنند تا برای هر روستا یک شناسنامه اشتغال‌زایی و تولیدی تهیه کنیم و متناسب با آن ظرفیت‌ها طرح‌های اجرایی با همکاری اداره کل روستایی استانداری داشته باشیم، خوشبختانه به منظور این طرح وام‌های خوبی هم پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تسهیلاتی که به روستاها تعلق می‌گیرد هشت درصد بوده که تفاوت بسیاری با درصد وام های شهری دارد، طرح‌های روستایی بعد از کارشناسی و ارزیابی به فرمانداری آن شهرستان ارجاع و در کارگروه اشتغال روستایی تصویب و مصوب شده و به بانک سینا که مختص روستاها است معرفی می شوند و می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند که خوشبختانه تا امروز شاهد استقبال خوبی از سوی روستاها برای برخورداری از این تسهیلات بوده‌ایم.

فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات دولت در توسعه روستاها شناسایی روستاهای توریستی و گردشگری است که در شهرستان ساوه روستای بالقلو نوبران با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان و بخشداری به‌عنوان روستای گردشگری شناسایی و مورد تایید و تصویب اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان قرار گرفته است

بهاروند اضافه کرد: برای اجرا و آنچه مطالعات جواب می‌دهد، اعتباراتی درنظر گرفته می‌شود که تا کنون  500میلیون تومان به این روستا تخصیص یافته است، احداث سایت گردشگری و سالن چند‌ منظوره این روستا از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

وی افزود: هدف دولت یازدهم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، رونق اقتصادی در روستاها، جذب گردشگران و ایجاد امید و نشاط در بین مردم بوده و توجه به روستاها بیشتر از گذشته در دستور کار دولت قرار دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت