یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۵۶:۰۲

معرفی حدود ۴ هزار فارغ التحصیل بیکار استان به واحدهای تولیدی/ایجاد اشتغال برای ۲۲۸ تحصیلکرده بیکار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: سه هزار و ۹۵۰ فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار این استان امسال در طرح کارورزی دولت به واحدهای تولیدی معرفی می شوند.

در قالب طرح کارورزی در استان مرکزی انجام می شود؛

معرفی حدود ۴ هزار فارغ التحصیل بیکار استان به واحدهای تولیدی/ایجاد اشتغال برای ۲۲۸ تحصیلکرده بیکار

اشتغال

معرفی حدود ۴ هزار فارغ التحصیل بیکار استان به واحدهای تولیدی/ایجاد اشتغال برای ۲۲۸ تحصیلکرده بیکار

به نقل ازدیارآفتاب،محمدتقی آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در گفتگو با  اراک امروز گفت: اجرای طرح کارورزی از اردیبهشت ماه امسال با هدف جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکترا از سوی وزارت کار آغاز شده است.

آبایی اظهار کرد: بر اساس سهمیه ای که برای استان در نظر گرفته اند سه هزار و ۹۵۰ فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار این استان امسال در طرح کارورزی دولت به واحدهای تولیدی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون سه هزار و ۹۱۵ فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار این استان در طرح کارورزی دولت در سامانه کاج ثبت نام کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع ثبت نام های صورت گرفته یک هزار و ۱۶۸ نفر واجد شرایط بوده اند.

آبایی با اشاره به اینکه ۱۳۶ واحد پذیرنده برای جذب کارورزان در اجرای این طرح در استان ثبت نام کرده اند افزود: تا کنون ۳۵ واحد موفق به دریافت مجوز جذب کارورز از سازمان فنی و حرفه ای استان شده اند.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح کارورزی در استان امسال برای ۲۲۸ فارغ التحصیل دانشگاهی بیکارشغل ایجاد می شود ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ کارورز با انعقاد قرار داد با واحدهای پذیرنده مشغول به کار شده اند.

معافیت ۲ ساله کارفرمایانی که کارورزان را جذب می کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: واحدهای پذیرنده‌ای که کارورزان را پس از دوره کارورزی به کارگیرند تا دو سال از سهم بیمه کارفرما معاف می‌شوند.

آبایی با اشاره به اینکه به‌کارگیری کارورزان برای کار تنها شامل دارندگان مدارک لیسانس به بالا می‌شود بیان کرد: حداکثر سن در اجرای این طرح ۲۷ سال برای مقطع تحصیلی کاردانی، ۳۰ سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، ۳۳ سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و ۳۷ سال برای مقطع تحصیلی دکترا است.

وی ادامه داد: سپری شدن حداقل ۶ ماه و حداکثر سه سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی، نداشتن سابقه شرکت در دوره کارورزی و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت برای مردان از دیگر شرایط لازم برای ثبت نام کارجویان در این سامانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: دانش آموختگان دانشگاهی بیکاری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده باشند، طول دوره خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن این افراد اضافه می‌شود.

آبایی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح به واجدان شرایط یک سوم دستمزد تعیین شده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود و رقم دستمزد برای مدارک فوق دیپلم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، لیسانس سه میلیون ۱۰۰ هزار ریال و فوق لیسانس و بالاتر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت