سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۰۱:۰۹

معرفی برگزیدگان رقابت طراحی بنای یادمان پروفسور حسابی در تفرش

سید محمد حسینی گفت: نفرات برگزیده رقابت های طراحی بنای یادمان پروفسور حسابی در تفرش روز پنجشنبه با نظر هیات داوران معرفی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی؛

معرفی برگزیدگان رقابت طراحی بنای یادمان پروفسور حسابی در تفرش

یادمان پروفسور حسابی

معرفی برگزیدگان رقابت طراحی بنای یادمان پروفسور حسابی در تفرش

سید محمد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: در این مسابقه از بین 111 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره طراحی بنای یادمان پروفسور حسابی، 3 اثر توسط هیات داوران انتخاب شد و برگزیدگان آن جوایز نقدی دریافت کردند.
وی توضیح داد: باتوجه به جایگاه فاخر پروفسور حسابی و نیاز به برجسته سازی مقام نام آوران استان، اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی مسابقه ای را تحت عنوان طراحی بنای یادبود این دانشمند معاصر برگزار کرد که با استقبال خوبی همراه شد.
وی افزود:آثار برگزیده این جشنواره متعلق به پیمان اسحاقی از تبریز، امیر حسین رستمی زاده از تهران و صادق میرپادیاب از تهران است.
حسینی گفت: خلاقیت و نوآوری در طراحی با توجه به ویژگی های خاص شخصیت علمی و فرهنگی پرفسور حسابی، مواجهه خلاقانه با ویژگی های انحصاریدر طرح ها از جمله طراخی خاص بر مبنای ابعاد، اندازه و شیب سایت و استفاده بهینه از ساختمان فعلی، توجه به محیط پیرامونی و شرایط اقلیمی و تاریخی شهرستان تفرش،‌ ارزش‌های زیست‌محیطی و تعهدات اجتماعی از شاخصه های اصلی است که در انتخاب این طرح از سوی هیات داوران مورد تاکید قرار گرفته است.
وی بیان کرد: هیات داوران با دریافت 111 طرح ارایه شده داوطلبان ارزیابی و مطالعات را پس از حذف طرح های نامعتبر بر روی 96 طرح بنا بر نظر مشترک قرار دادند و در گام بعدی 15 طرح برای بررسی و همفکری دقیق‏تر به مرحله دوم راه یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تصریح کرد: هیأت داوران در این مرحله با در نظر گرفتن میزان انطباق فعال طرح ها با دیدگاه ها و معیارهای کلی کارفرما سه طرح را برتر اعلام کرد که در نهایت یکی از آن ها برای اجرای انتخاب می شود.
آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقه، 30 بهمن ماه 95 بود.
مقبره پروفسور حسابی در شهر تفرش و در جنوب خیابان شهید منتظری قرار دارد که طرح یادمان جدید برای مقبره و بنیاد پرفسور حسابی در فضایی به وسعت یک هزار و 75 متر مربع پیش بینی شده است.
سید محمود حسابی زاده سوم اسفند سال 1281 در تهران است که از نخبگان حوزه فیزیک و شاگرد انیشتن بوده است.
وی ،سناتور، وزیر آموزش و پرورش و بنیانگذار فیزیک دانشگاهی در ایران بوده است و آثار به جای مانده از وی در زمینه‌های فیزیک، زبان فارسی و پژوهش‌های فرهنگی شامل 21 کتاب و مقاله‌است.
پروفسور سید محمود حسابی زاده در 12 شهریور ماه سال 1371 در ژنو دار فانی را وداع گفت.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت