چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۲۷:۰۳

با عرضه دارو و مواد غیر بهداشتی توسط عطاری ها برخورد میکنیم

به گزارش پیک راستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی : دخالت عطاران در امر پزشکی و دارویی و صدمات جبران ناپذیری که در اثر این مداخله، بر پیکر سلامت جامعه وارد می شود را امر بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: […]

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان:

با عرضه دارو و مواد غیر بهداشتی توسط عطاری ها برخورد میکنیم

عطاری و سلامت جامعه

به گزارش پیک راستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی : دخالت عطاران در امر پزشکی و دارویی و صدمات جبران ناپذیری که در اثر این مداخله، بر پیکر سلامت جامعه وارد می شود را امر بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: عطاری ها اجازه دخالت در امور پزشکی از جمله معاینه و تجویز دارو را نداشته و فقط موظفند بنا به درخواست مشتری و براساس نسخه متخصص طب سنتی، گیاه دارویی بفروشند.

علیمرادیان عمده تخلف عطاری‌ها را تجویز انواع دارو و بخصوص داروهای مخدر و روان گردان و کمک جنسی و چاقی و لاغری آلوده به مواد مخدر و روان گردان عنوان نمود؛ و در خصوص عوارض خطرناک و غیر قابل پیش بینی این گونه تخلفات هشدار دادند.

او با اشاره به اینکه تخلفات در قالب عطاری‌ها و فروشگاه‌های با ظاهر آراسته، مطمئن، عوام فریب و لیکن با ضایعات جبران‌ناپذیر بر سلامت مردم انجام می‌گیرد؛ بر لزوم برخورد جدی و سریع با این معضل تاکید نمود.

عطاری و سلامتمعاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: عرضه دارو و مواد غیر بهداشتی توسط عطاری ها از جمله مواردی است که به شدت با آن برخورد خواهد شد چرا که سلامت مصرف کنندگان را با تهدیدات جدی مواجه خواهد نمود.

علیمرادیان در پایان از مردم خواست هنگام خرید از عطاری ها به سلامت محصول و خصوصا مجوز های بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت