دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۳۹:۳۹

مطرح کردن مسئله حقوق شهروندی توسط دولت نمایشی است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در مجلس گفت: شعاری بودن مسئله حقوق شهروندی بسیار روشن است و حتی همایشی که دولت تحت عنوان حقوق شهروندی برگزار کرد، جنبه نمایشی و طنزگونه داشت.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در مجلس:

مطرح کردن مسئله حقوق شهروندی توسط دولت نمایشی است

حقوق شهروندی

مطرح کردن مسئله حقوق شهروندی توسط دولت نمایشی است

به نقل از خانه ملت، محمد ابراهیم رضایی در خصوص مطرح‌شدن مسئله حقوق شهروندی توسط دولت اظهار کرد: شعاری بودن این مسئله بسیار روشن است و حتی همایشی که دولت تحت عنوان حقوق شهروندی برگزار کرد جنبه نمایشی و طنزگونه داشت.

وی افزود: با نگاه به عملکرد دولت آقای روحانی در طی 5 سال گذشته می‌توان به این نتیجه رسید که حقوق شهروندی در این دولت رعایت نشده است و حتی در موارد بسیاری پایمال شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسائل مربوط به آلودگی کلان‌شهرها و پدیده ریزگردها در جنوب کشور و همچنین مشکلات اقتصادی فراوان هموطنان و نبود عزم و اراده دولت در حل این مشکلات، نشان می‌دهد که مطرح کردن حقوق شهروندی توسط دولت در این برهه زمانی، شعاری و نمایشی است.

رضایی تأکید کرد: دولت هر کجا با ناکارآمدی مواجه است برای انحراف افکار عمومی از حقوق شهروندی استفاده می‌کند و این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست زیرا مردم از عدم توجه دولت به مشکلاتشان مخصوصاً در شهرستان‌ها اعتراض و گلایه‌های فراوانی دارند.

وی ادامه داد: قوانین مربوط به حقوق شهروندی در قانون اساسی بسیار واضح و روشن است و نیاز نیست دولت به دنبال تدوین حقوق شهروندی باشد پس باید دولت خود را ملزم به رعایت و اجرای قانون بداند اما علی‌الظاهر چنین به نظر نمی‌رسد و نارضایتی‌های فراوانی را به دلیل عدم اجرای قانون به وجود آورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون برنامه ششم توسعه به دولت برای اجرا ابلاغ شده اما عملکرد مناسبی از دولت در اجرای آن مشاهده نمی‌شود زیرا عزم و اراده کافی در دولت وجود ندارد و این به مردم و کشور صدمه می‌زند.

رضایی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید از دولت برای عدم اجرای قوانین توضیح بخواهد زیرا رسالت اصلی مجلس نظارت بر حسن اجرای قوانین است و عدم پاسخگویی دولت نارضایتی‌های اجتماعی را افزایش خواهد داد و این نارضایتی‌ها با حقوق شهروندی در تعارض است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت