سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۲۴:۵۰

مشکل تولید ماسک در استان مرکزی به زودی حل می شود

استاندار مرکزی گفت: روند تولید ماسک در واحدهای صنعتی و همچنین از سوی گروههای جهادی و مردمی استان رو به افزایش است و پیش بینی می کنیم تا چند روز آینده مشکلی این زمینه نداشته باشیم.

استاندار مرکزی گفت:

مشکل تولید ماسک در استان مرکزی به زودی حل می شود

«سید علی آقازاده» روز دوشنبه در سفر به ساوه و با حضور در نشست ستاد قرارگاه پدافند زیستی این شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: روزانه ۲۵ هزار ماسک از جمله پنج هزار عدد در ساوه توسط واحدهای بسیج مردمی در استان مرکزی تولید می شود و با تدابیری که در دست انجام است، پیش بینی می کنیم دست کم تا سه روز آینده مشکلی در زمینه تولید این کالا نداشته باشیم.

وی همچنین از روند مناسب تولید الکل در چند واحد صنعتی استان مرکز خبر داد و گفت: در این خصوص نیز هیچ مشکلی وجود ندارد.

استاندار مرکزی در عین حال شیوه توزیع و قیمت گذاری ماسک و الکل خواستار ورود نهادهای نظارتی و قاطعیت در فرایند توزیع میان داروخانه ها با قیمت مصوب شد تا همه شهروندان به آن دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به تصمیم مدیریت استان برای آغاز فعالیت واحدهای تولیدی از روز شانزدهم فروردین، بر ضرورت تامین اقلام مورد نیاز کارگران از جمله ماسک و الکل و همچچنین ضدعفونی کردن محل کار، سرویس های رفت و برگشت و رستوران های کارخانه ها شد.
آقازاده با قدردانی از جدیت شورای تامین و دستگاه های عضو قرارگاه پدافند زیستی ساوه در اجرای برنامه های پیشگیرانه و درمان مبتلایان به کرونا، گفت: اینکه ورودی بیماران مبتلا به کرونا نسبت به خروجی های بیمارستانی در این شهرستان کمتر شده و شمار بستری شدگان هم به ضریب ۴۲ درصد کاهش یافته نشان می دهد که تلاش ها نتیجه بخش بوده است.

وی اظهار داشت: در استان مرکزی تخت بیمارستانی به اندازه کافی وجود دارد اما باید تلاش کنیم همچنان روند کاهشی در شمار مبتلایان و ورودی بیمارستان ها را ادامه دهیم و کار به استفاده از تخت های اضافه کشیده نشود.
استاندار مرکزی گفت: با وجود همه سختی و تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران در زمره هشت کشور موفق جهان برای مقابله و مدیریت کرونا است و اکنون نیز همه مردم، پزشکان، پرستاران و نیروهای جهادی و انقلابی پای کار هستند اما این شرایط نباید ما را مغرور کند و لازم است همچنان برای عبور از شرایط موجود با برنامه ریزی دقیق و عملیاتی تمرکز کنیم.
آقازاده همچنین در مورد فعالیت دستگاه های اداری استان، گفت: مدیران باید ظرفیت نیروهای انسانی را از هفته آینده به مرز بالای ۵۰ درصد برسانند تا بتوانند پاسخگوی ارباب رجوع باشند.
وی تاکید کرد: با انسجام همگانی باید کم کم به سمت فعال کردن واحدهای تولیدی و برخی از واحدهای صنفی از شنبه هفته آینده برویم به شرطی که زمینه های لازم از جمله رعایت موازین بهداشتی و پروتکل های وزارت بهداشت به نحو کامل رعایت شود در غیر این صورت ممکن است در نشست روز پنجشنبه قرارگاه پدافند زیستی استان نسبت به این موضوع تجدیدنظر و با آغاز فعالیت این بخش ها موافقت نکنیم.

استاندار مرکزی در ادامه به برخی اقدامات در زمینه زیرساخت ها و توسعه ساوه اشاره کرد و گفت: برای تکمیل طرح انتقال آب از سد کوچری به این شهرستان، مجوز ماده ۵۵ را از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه اخذ کردیم که بر اساس آن مبلغ ۶ هزار ریال تخصیص یافته و این اقدام از سوی یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی که آمادگی خود را اعلام کرده است، عملیاتی خواهد شد ضمن اینکه دولت نیز در یک بازه زمانی ۲ ساله اقساط بدهی همراه با بهره آن را به سرمایه گذار پرداخت می کند.

وی افزود: در زمینه توسعه و بهسازی راه‌ها نیز طرح ۲ بانده کردن راه جاده قدیم ساوه – زرند و تهران را در دستور کار داریم و در این زمینه از نمایندگان مجلس نیز انتظار پیگیری و مساعدت است.

آقازاده در مورد خواسته مسئولان و مردم ساوه در خصوص توجه به استقلال مالی و اداری دانشکده علوم پزشکی و همچنین توسعه زیرساخت های درمانی و بهداشتی این شهرستان، اظهار کرد: تلاش می کنیم علاوه بر استقلال مالی و اداری دانشکده علوم پزشکی اقداماتی مانند افزایش شمار تخت های بیمارستانی و همچنین ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی که پارسال کلنگزنی شد را با جدیت عملیاتی کنیم.

استاندار مرکزی در پایان نشست امروز با حضور در بیمارستان شهید چمران ساوه و اهدای شاخه های گل به پزشکان و پرستاران از زحمات و تلاش های آنها برای مراقبت و درمان بیماران مبتلا به کرونا قدردانی کرد.

فرماندار ساوه نیز اظهار کرد: اکنون کل پذیرش شدگان مشکوک به کرونا در بیمارستان های این شهرستان ۸۴۷ نفر است که ۳۹۶ مورد از آنها دارای علائم مثبت هستند.
«علی میرزایی» افزود: ۳۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید مدرس و ۲۸ بیمار نیز در بیمارستان چمران بستری و تحت مراقبت های ویژه هستند و ۲۰ بیمار بهبودیافته نیز در نقاهتگاه نگهداری می شوند.
وی گفت: آمار غربالگری کرونا در شهرستان ساوه با عبور از ۱۷۰ هزار نفر به سطح سبز رسیده و یکی از دلایل کاهش ورودی بیمارستان ها نیز همین اقدام است.
معاون استاندار مرکزی گفت: ۸۲ تخت بیمارستانی برای مبتلایان به کرونا و ۶ تخت مراقبت های ویژه (آی.سی.یو) در بیمارستان شهید مدرس تجهیز و یک واحد نیز برای زنان باردار مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.
خرید دستگاه پیشرفته تنفس مصنوعی و کمپرسور اکسیژن از دیگر اقدامات انجام شده در ساوه است که فرماندار به آن اشاره کرد.

میرزایی گفت: با بررسی دلایل فوت مبتلایان به کرونا در شهرستان ساوه به این نتیجه رسیدیم که اصلی ترین علت دیر مراجعه کردن بیماران به مراکز درمانی و همچنین داشتن بیماری های زمینه ای است به گونه ای که ۴۰ درصد از بیماران دارای بیماری های زمینه ای بودند.
فرماندار ساوه گفت: با توجه به مستقل بودن دانشکده علوم پزشکی این شهرستان و زیرساخت های ضعیف درمانی و بهداشتی، نیاز به حمایت های سخت و نرم افزاری از سوی استان داریم و لازم است استقلال بودجه ای دانشکده نیز اجرا شود.

در این نشست اعضای شورای تامین شهرستان ساوه، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و رئیس بیمارستان شهید چمران گزارشی از فعالیت های انجام شده و همچنین درخواست های خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت