دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۴۵:۰۶

مشکلات ۶ مجموعه بزرگ صنعتی استان مرکزی بررسی شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: مشکلات موود در بخش صنعت و تولید استان مرکزی تسهیل می‌شود.

رئیس برنامه‌ریزی استان مرکزی:

مشکلات ۶ مجموعه بزرگ صنعتی استان مرکزی بررسی شد

استان مرکزی

مشکلات ۶ مجموعه بزرگ صنعتی استان مرکزی بررسی شد

به نقل از تسنیم، رقیه یادگاری ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به جمع‌بندی این جلسه اظهار داشت: جلسه امروز به‌منظور بررسی مجدد معضلات 6 واحد صنعتی بزرگ استان مرکزی بود و باتوجه به اینکه مشکلات قبلا هم بیان و راهکارهای مختص آنها ارائه داده شده این جلسه جنبه جمع‌بندی نهایی را داشت.

وی افزود: امیدواریم که بتوانیم با هماهنگی تمامی خواسته‌های این 6 واحد استان را به‌صورت کامل در جلسه‌ای که فردا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل بانک‌های بزرگ کشور برگزار می‌شود مطرح کنیم و در راستای برطرف کردن معضلات این واحدها به یک باور جمعی، مشخص و قابل قبول برسیم.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: امروز بار دیگر مشکلات واحدهای ماشین‌سازی، هپکو، آذرآب، واگن‌پارس، ساینا و ایرالکو بررسی شد و مباحث بیمه‌ای و مالیاتی این واحدها از جمله معضلاتی بود که درون استان برطرف شده بودند.

یادگاری ادامه داد: این واحدها درخواست‌های مجددی هم داشتند که مورد بررسی قرار گرفت و به آنها رسیدگی و بسیاری از آنها مصوب شد، همچنین در این جلسه مباحثی اعم از تامین نقدینگی بیان و مقرر شد بانک‌های ملت، صنعت و معدن و ملی با واحدهای بزرگ در ستاد تسهیلات ملی مساعدت داشته باشند و به هر یک مبلغ 50 میلیارد تومان تسهیلات ارائه دهند که در این راستا واحدهایی که نتیجه نگرفته بودند بدهی‌های مالیاتی، بیمه‌ای و غیره داشتند که به‌صورت مجدد در لیست بررسی قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: نیاز به حضور یک سرمایه‌گذار خارجی برای برخی از واحدها از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود زیرا بیشتر آنها مشکلات مالی عدیده‌ای دارند که تامین  نقدینگی برای آنها از طریق بانک‌ها به سبب رعایت قوانین مقدور نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت موضوع تغییر بانک عامل برای پرداخت تسهیلات به واحدها بود که مقرر شد واحدها با بانک‌هایی که درآنها حساب دارند و برای برقراری تعامل با آنها راحت‌ترند ارتباط برقرار کنند و تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند.

یادگاری بیان کرد: موارد کلی مرتبط با این واحدها در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم که بتوانیم در جلسه فردا نتایج مطلوبی به دست آوریم، همچنین حضور مدیران عامل این واحدها در جلسه فردا الزامی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت