سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۲۱:۵۶

مشکلات کشور با شعار مسئولان حل نمیشود

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه مشکلات با شعار حل نشده گفت: باید استراتژی مدیریت کشور را تغییر داده و با توجه به مشکلات و امکانات موجود آن را بومی‌سازی کنیم.

محمدرضا منصوری؛

مشکلات کشور با شعار مسئولان حل نمیشود

وضعیت پنج صنعت استان مرکزی

مشکلات کشور با شعار مسئولان حل نمیشود

به نقل از تسنیم، محمد رضا منصوری عصر امروز در نخستین همایش بین‌المللی راهسازی بتنی که به میزبانی ساوه  در تالار تاج محل این شهربرگزارشد، با اشاره به ضرورت تلاش در جهت بهبود وضعیت و بهره‌وری بالا  اظهار داشت: به‌سبب تحریم و اینکه فروش نفت نداریم، درآمدهای کشور محدود است و با توجه به بودجه موجود کشور حتی در پرداخت حقوق هم مشکل داریم که بنابراین  لازم است در بخش‌های مختلف بهره‌وری را تا بالاترین سطح افزایش دهیم.

وی افزود: افزایش قیمت دلار از 800تومان به 4هزار تومان بیانگر کاهش 5000 درصدی ارزش ریال است که مانع صادرات ما شده و باید توجه داشته باشیم که مشکلات با شعار حل نشده و باید استراتژی مدیریت کشور را تغییر داده و با توجه به مشکلات و امکانات موجود آن را بومی‌سازی کنیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: اقتصاد تک محصولی و اتکا به نفت مشکل اساسی کشور بوده و در صورت عدم فروش نفت، ما توان اقتصادی خود را از دست خواهیم داد و لازم است در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تولیداتی با قیمت مناسب داشته باشیم که علاوه بر برطرف کردن نیازهای داخلی امکان صادرات آنها برای ما وجود داشته باشد.

منصوری با توجه به اولویت داشتن کمربندی شهر و امکان اجرای بتن در انجام این پروژه گفت: وقتی امکان تولید بتن در داخل کشور وجود دارد باید تمهیداتی اتخاذ گردد که قیمت و کیفیت آن توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را داشته باشد و امکان صادرات آن نیز ایجاد شود.

منصوری اضافه کرد: سطح آب‌های زیرزمینی به عمق 250 متر رسیده و مدیریت آب در وضعیت بدی قرار دارد، آنچنان که فروش آب بهتر از تولید محصولات کشاورزی مانند هندوانه است.

حمایت از فعالیت‌های علمی و تخصصی در ساوه

دبیر برگزاری همایش با اشاره به موضوع کاربرد بتن گفت: ضرورت کاربرد روسازی‌های بتنن غلتکی و بتنی در کشور و مزایای فنی و اقتصادی، اجرای روسازی بتنی با فینیشر و نمونه‌هایی از پروژه‌های اجرا شده است.

مرتضوی افزود: روش‌های نوین اجرای روسازی‌های بتنی در مناطق صنعتی، بنادر و محوطه‌سازی‌ها، معرفی انواع افزودنی‌ها در اجرای روسازی‌های اصلاح شده و مقاوم از محورهای این همایش بوده است.

وی تصریح کرد: این همایش با همکاری موسسه فرهنگی ورزشی شن‌سا و معاونت عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری ساوه برگزار شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت