پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۱۴:۱۰

مشکلات و دغدغه های اصناف استان مرکزی احصا و جمع آوری شود

استاندار مرکزی گفت: مشکلات و دغدغه های اصناف استان مرکزی بایستی احصا و جمع بندی شود تا برای آن دسته از مشکلاتی که در درون استان قابل حل است تصمیم گیری کنیم.

استاندار مرکزی:

مشکلات و دغدغه های اصناف استان مرکزی احصا و جمع آوری شود

به نقل از خبرگزاری  مهر، سید علی آقازاده شامگاه سه شنبه در نشست با اصناف و بازاریان استان مرکزی در اراک اظهار داشت: اصناف و بازاریان در شکل گرفتن انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی آن، همیشه یار و یاور انقلاب بوده و در توسعه و اقتصاد نقش تاثیر گذار داشته و دارند.

استاندار مرکزی ادامه داد: این قشر همیشه در کنار نظام، دولت و مردم هستند و حمایت خود را چه در شکل گیری انقلاب و چه بعد از انقلاب ثابت کردند.

وی افزود: این افتخار بزرگی برای اصناف در کشور به شمار می رود و این ارتباط تنگاتنگ با دولت و نظام باید دوسویه باشد و دولت هم در واقع باید حمایت خود را از اصناف انجام دهد.

استاندار مرکزی بیان داشت: در بدترین شرایط کشور و در هر مقطع زمانی که مردم نیازمند هر نوع کمک و حمایت بودند واحدهای صنفی در صحنه حضور فعال داشتند و در مواقع بحرانی مجامع صنفی هستند که در کنار دولت و همپای مردم  به کمک می آیند.

آقازاده خاطر نشان کرد: این قشر در مواقع بروز اتفاقات غیرمترقبه همچون سیل و زلزله به سرعت در صحنه حاضر هستند و در کنار دولت بازوی توانمندی می شوند که اینها مسایل انکار ناپذیر است.

استاندار تاکید کرد: برمبنای تمام صحبت های مذکور، مشکلات این صنف باید مورد بررسی قرار بگیرد و برای رفع آن اقدام کرد.

وی بیان داشت: اعضای اتاق اصناف و روسای اتحادیه ها مطالب و مشکلات مجامع صنفی را در این جلسه مطرح کردند، این مشکلات باید دسته بندی شود تا با رعایت اولویت در کنار یکدیگر به رفع آنان بپردازیم.

آقازاده گفت: برخی از مشکلات مطرح شده باید در سطح ملی مورد بررسی قرار گیرد و برخی هم درون استانی است که برای هرکدام بایستی راهکار مرتبط با آن را پیدا کرد تا بتوانیم به نتیجه برسیم .

براساس این گزارش استاندار در بخش دیگر سخنان خود گفت: شرایط امروز اقتصاد کشور برای همه یکسان است نه فقط برای مجامع امور صنفی و اتحادیه ها، بلکه سایر تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی هم با مشکل اقتصادی دست به گریبان هستند.

وی ادامه: دولت هم در این راستا زیان می دهد؛ در مورد نان دولت در سال بیش از ۸۰هزار میلیارد تومان سوبسید می دهد و از دیگر سو مردم ناراضی و نانواها هم ناراضی هستند.

آقازاده در مورد ضرورت مقابله با کالای قاچاق نیز گفت: این پدیده شوم امنیت تجارت و معیشت مردم را تهدید می کند که باید با سردمداران و سرشاخه های این پدیده به شدت برخورد شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت