سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۰۳:۴۸

مشکلات صنایع با افزایش کیفیت در تولید حل می شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مشکلات صنایع با افزایش کیفیت در تولید، اصلاح قیمت گذاری و پژوهش های کاربردی با هدف تامین نیاز جامعه جهانی حل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

مشکلات صنایع با افزایش کیفیت در تولید حل می شود

مشکلات صنایع

مشکلات صنایع با افزایش کیفیت در تولید حل می شود

به نقل از ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره شرکت صنایع آذرآب اراک، افزود: گرایش ملت به کالای خارجی پسندیده نیست و مقابله با این پدیده که منافع ملی را نشانه گرفته، نیازمند افزایش کیفیت و بررسی شاخص های رقابت پذیر کالای داخلی است.
وی ادامه داد: صنایع موجود در نقاط مختلف کشور به خصوص استان مرکزی و شهرستان اراک نمونه کاملی از توانمندی و ظرفیت های ارزشمند صنعتی است که در صورت بهره گیری از تمامی ظرفیت ها می توانند بخش عمده ای از بازار جهانی را به دست آوردند و آهنگ توسعه کشور را سرعت بخشند.
امام جمعه اراک بیان کرد: اگر چه در سال های گذشته اعمال تحریم های مختلف برخی از کارخانه های مادر تخصصی کشور و استان مرکزی را به رکود و تعطیلی کشاند اما، دلیل عمده تعطیلی بسیاری از کارخانه های صنعتی در قیمت تمام شده بسیار بالا، سوء مدیریت و هزینه های غیر ضروری است.
وی اظهار کرد: وجود تعداد قابل توجهی نیروی انسانی به عنوان نیروی ستادی به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد و این مهم ضمن کاهش بهره وری نیروی کار، قیمت کالای تولیدی را نیز افزایش می دهد بنابراین مدیران صنایع باید نسبت به استفاده بهینه از نیروی انسانی و همچنین برنامه نظارتی دقیق به منظور به بالا بردن بهره وری تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: صاحبان صنایع باید با به روز رسانی تجهیزات، اصلاح و تامین زیر ساخت ها و به کارگیری نیروهای کارآزموده، تولید انبوه و با کیفیت را در دستور کار خود قرار دهند.
وی، نسبت به تقویت و راه اندازی مراکز پژوهشی در واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: بخش قابل توجهی از تنگناهای صنایع کشور به دلیل بی توجهی به روزآمدی تجهیزات است و در صورت دایر شدن مراکز پژوهشی فعال، محصولات نیز بر اساس نیاز روز تولید و عرضه می شود.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی پیشرفت و توسعه دستیابی به علوم نوین و بومی سازی آن است و تداوم تحقیق و پژوهش کلیدی ترین راهکار تحقق این امر محسوب می شود.
وی یادآوری کرد: شرکت صنایع آذرآب دارای از پیمانکاران کلان و صنایع مادر تخصصی مهم کشور است که باید ایجاد فرصت های کاری و تکمیل زنجیره صنایع زیردستی و همکار خود را روز به روز بسط دهد و بهبود و راه اندازی واحدهای پژوهشی و الگوسازی در تولید در این شرکت امری حیاتی است.
شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد.
این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت