شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۱۶:۱۳

مشارکت ۱۵۰ هیئت مذهبی در ۵ منطقه اراک برای اجرای رزمایش مواسات

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از مشارکت ۱۵۰ هیئت مذهبی اراک برای رزمایش مواسات خبر داد و گفت: هیئت مذهبی به جهت تحقق رزمایش مواسات در ۵ منطقه شهری تقسیم‌بندی شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

مشارکت ۱۵۰ هیئت مذهبی در ۵ منطقه اراک برای اجرای رزمایش مواسات

حجت الاسلام صفر قربان‌پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ؛ با اشاره به اینکه همدلی خوبی بین مسئولان استان برای اجرای رزمایش مردمی مواسات ، همدلی و کمک مومنانه برقرار است، گفت: ابتدا باید از تدبیر مقام معظم رهبری تشکر خاص داشته باشیم به این دلیل که در این شرایط خاص کشور ایشان با فرمایشات هوشمندانه خود موجی از شادی و امید را در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در دل های مردم خصوصا نیازمندان ایجاد کردند.

وی افزود: یکی از نکات ارزشمند و تذکری معظم له در سخنرانی ایشان رزمایش مواسات و همدلی و همان کمک مومنانه است که برای اجرای این طرح به لطف خدا همه دستگاه ها به همراه مردم پای کار آمده اند و سازمان تبلیغات اسلامی استان هم برنامه ریزی هایی در این راستا داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در مجموعه روحانیونی که تحت پوشش برنامه های این سازمان قرار دارند یک سازماندهی درون آنها شکل گرفته، گفت: این عزیزان نیازمندان را شناسایی می کنند و در خصوص جمع آوری کمک های مردمی ساختار تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه هیهات مذهبی به شکل قرارگاهی در ۵ منطقه اراک سازماندهی شده اند، افزود: این کار با هدف برنامه ریزی دقیق برای جمع آوری کمک ها صورت می پذیرد و سعی شده منطقه ای از قلم نیفتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در شهر اراک بیش از ۱۵۰ هیئت در ۵ منطقه برای رزمایش مواسات نقش آفرینی می کنند.

وی با اشاره به اهداف این کار بیان کرد: هدف این کار این است که اولاً کار به شکل کاملاً مردمی انجام شود و تلاش‌ها به گونه ای صورت پذیرد که همه گروه ها و هیئت های مذهبی پای کار بیایند و ثانیا به دلیل گستردگی نیازمندان کارها به شکل متمرکز انجام شوند چراکه این حجم از کار به تنهایی از یک اداره یا ارگان بر نمی آید و نیاز است همه کمک کنند.

قربانپور افزود: آنچیزی که در این امر مهم است شناسایی نیازمندان است که کارها باید به شکل کاملا هماهنگ با قرارگاه استانی صورت پذیرد و بنا بر این نداریم که عدد برای هیئت ها در نظر بگیریم و به دنبال این هستیم مشارکت بالاتر باشد چراکه هرچقدر مشارکت بیشتر باشد نتیجه کار قطعا مطلوب تر خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اصل مواسات به عنوان یک نقطه اوج برگرفته از فرهنگ عمیق اسلامی مطرح می باشد و بیشترین ارزش آن این است که هرکس به اندازه توانی که دارد پای کار بیاید و بر اساس فرهنگ اسلامی که بسیار بر این موضوع تأکید شده نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت