چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۰۵:۴۰

مساجد محور جمع آوری کمک مومنانه قرار گیرد

امام جمعه خمین گفت: مساجد شهرستان و مردم محور اصلی جمع‌آوری کمک‌های مومنانه به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر قرار گیرند.

امام جمعه خمین:

مساجد محور جمع آوری کمک مومنانه قرار گیرد

حجت الاسلام سید« علی حسینی پور » روز سه شنبه در نشست هماهنگی کمک مومنانه افزود: برای جمع آوری توزیع کمک‌های مردمی به شکل مطلوب به سامانه اطلاعات نیازمندان واقعی شهرستان نیاز است.
وی بیان کرد: نبود پایگاه اطلاعاتی از نیازمندان واقعی در خمین سبب موازی کاری نهادهای های حمایتی و موسسات خیریه شده است.
امام جمعه خمین ادامه داد: کمک‌های جمع‌آوری شده در شهرستان باید با اولویت بندی نیازمندان، افراد بدون درآمد و خسارت دیده از شیوع ویروس کرونا که از سوی نهادها حمایت نمی شوند، توزیع شود.
حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به اینکه حمایت از نیازمندان در آموزه های دینی بسیار سفارش شده گفت: در توزیع کمک‌ها باید کرامت انسانی و آبروی افراد نیازمند حفظ شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای کمک مومنانه حمایت از پنج هزار خانواده نیازمندی که از تحت پوشش نهادهای حمایتی شهرستان نیستند در دستور کار قرار دارد.
« احمد طهرانی » افزود: ۱۶ موسسه خیریه دارای مجوز در خمین فعالیت دارند اما هیچ‌گونه آماری از میزان کمکهای این موسسات و خیرین شهرستان وجود ندارد.
وی بیان کرد: کمک‌ها و سبدهای غذایی که تهیه می‌شوند در بین اقشار بدون حمایت نظیر زنان سرپرست خانواده، کارگران فصلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار هستند توزیع شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین با اشاره به تخصیص ۶۵۰ میلیون ریال اعتبار استانی در اسفند پارسال به منظور کمک به افراد غیر تحت پوشش این نهادحمایتی در شهرستان گفت: ۲۰۰ خانواده غیر پوشش و کارگران فصلی شهرستان شناسایی و تا سقف ۵ میلیون ریال از این کمک‌ها بهره مند شدند.
« جواد داودی » ادامه داد: ۴۶۰ خانواده نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین نیستند، شناسایی شدند و در موارد خاص از این خانواده‌ها حمایت می شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین نیز گفت: یک‌هزار و ۸۴۷ دانش آموز بی بضاعت در این شهرستان شناسایی شده است.
« عبدارضا پیرحسینلو» افزود: خیران بیش از ۲ میلیارد ریال در اسفند پارسال به این دانش آموزان کمک کردند و بیش از یک میلیون ریال سهم هر دانش آموز نیازمند از این کمک‌ها بود.
بنا بر اعلام روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه ۹۹ کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اعلام کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ نفر در تا دیروز ۲۵ فروردین ماه ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به ۴۵۸۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت