دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۰۰:۱۲

استحکام ولایتمداری درس بزرگ روزه‌داری است

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: درس بزرگ ماه رمضان در پرتو روزه‌داری، استحکام ولایتمداری است و باید مردم مسئله ولایتمداری را در جامعه تقویت کنند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی:

استحکام ولایتمداری درس بزرگ روزه‌داری است

استحکام ولایتمداری

استحکام ولایتمداری درس بزرگ روزه‌داری است

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان باید از پیام‌ها و وعده‌های بزرگ این ماه بهره‌مند شویم.

وی تصریح کرد: همه ادیان الهی به ماه مبارک رمضان اهتمام ویژه‌ای دارند و روزه‌داری می‌کنند، در دین مسیحیت نیز ۴۵ روز را روزه‌داری می‌کنند و در سایر ادیان توحیدی نیز به لحاظ آثار و برکات این ماه روزه‌داری می‌کنند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی تقوا را یکی از درس‌های ماه مبارک رمضان عنوان و بیان کرد: یکی از پیام‌های بزرگ ماه رمضان تقوا و تقرب به خدای متعال است، چرا که در پرتو روزه‌داری آسیب‌های اجتماعی و آمار جرائم کاهش می‌یابد و مردم گرایش بیشتری به خداپرستی پیدا می‌کنند که می‌طلبد با فرهنگسازی این رویه در بقیه ماه‌های سال نیز نهادینه شود.

حاجی‌پور بعد دیگر ماه رمضان را مبارزه با شیطان عنوان کرد و گفت: با خواندن قرآن در ماه مبارک مبارزه انسان با شیطان آغاز می‌شود و نیاز است که در این ماه پرخیر و برکت انسان چشم، گوش، و تمام اعضای بدن نیز روزه باشد و باید سعی کنیم روزه اعضای بدن دائمی باشد تا بتوان به اوج انسانیت رسید.

وی انس با قرآن را درس دیگر ماه رمضان عنوان کرد و افزود: تلاوت قرآن عهد خدا با مسلمانان است و در طول سال باید حداقل ۵۰ آیه با تدبر تلاوت شد و با توجه به اینکه قرآن مایه عزت و سربلندی مسلمانان است باید از این کتاب اعجاب‌انگیز و امانت خدا در زندگی خود نهایت بهره را ببریم.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی حضور دائم مردم در مساجد را ضروری دانست و اظهار داشت: حضور پررنگ مردم در مساجد نباید فقط مختص به ماه رمضان باشد، چرا که مردم با حضور خود در خانه خدا ضربه بزرگی به دشمنان می‌زنند.

حاجی‌پور ادامه داد: درس بزرگ دیگر ماه رمضان در پرتو روزه‌داری، استحکام ولایتمداری است و باید مردم مسئله ولایتمداری را در جامعه تقویت کنند.

وی از دیگر پیام‌های ماه مبارک رمضان را تکیه بر درون انسان‌ها عنوان و بیان کرد: در این ماه مبارک باید از ذخایر غذایی بدن استفاده کرد و این مسئله نیز در اداره کشور صدق می‌کند چرا که تکیه بر تولید داخل کشور را از وابستگی بیگانگان نجات می‌دهد.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی اضافه کرد: هرگاه مسئولین نظام نگاهشان به بیرون از مرزهای کشور بود ضربه‌هایی به کشور وارد شد که می‌توان به مسئله برجام اشاره کرد.

حاجی‌پور با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی حرکت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برخی مسئولین و دولتمردان نظام به جای تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چشمشان به بیگانگان است ولی نباید هیچ گاه به دشمنان اعتماد کرد.

وی اضافه کرد: در این راستا لازم است به قدرت، توانایی و سرمایه ملی خود توجه کنیم تا بتوانیم کشور را از بحران اقتصادی نجات داده و شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی کمک به نیازمندان و فقرا و ضعفا در این ماه را در اولویت امور دانست.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت