دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۰۴:۳۰

مسئولان به جای بیان شعار سال از هم اکنون برای تحقق آن تلاش کنند/حمایت از کالای ایرانی؛ سبب رونق تولید و اشتغال‌زایی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شعار امسال هم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی بوده و انتظار می‌رود که مسئولان و دست‌اندرکاران به جای تکرار شعار در حوزه عمل برای تحقق شعار سال اقدام کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مسئولان به جای بیان شعار سال از هم اکنون برای تحقق آن تلاش کنند/حمایت از کالای ایرانی؛ سبب رونق تولید و اشتغال‌زایی

معلولیت‌

مسئولان به جای بیان شعار سال از هم اکنون برای تحقق آن تلاش کنند/حمایت از کالای ایرانی؛ سبب رونق تولید و اشتغال‌زایی

سید مهدی مقدسی، عضو کمیسیون صنایع، معدن و نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  دیار آفتاب؛ با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: مقام معظم رهبری هر ساله با توجه به مسائل مهم جامعه در ابتدای سال به منظور تحرک بخشی در جامعه، شعاری را برای سال انتخاب می‌کنند تا آحاد مردم و مسئولان در کنار قادامات مختلف با تمرکز بیشتری برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی کنند.

مسئولان به جای تکرار شعار سال از هم اکنون برای تحقق آن تلاش کنند

مقدسی اظهار کرد: شعار امسال هم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی بوده و انتظار می‌رود که مسئولان و دست‌اندرکاران به جای تکرار شعار در حوزه عمل برای تحقق شعار سال اقدام کنند و از هم اکنون اعلام کنند که برای تقویت و خرید کالای ایرانی چه برنامه‌های عملیاتی دارند تا در پایان سال گزارش خوبی از اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه دهند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از کشورها نظیر چین، ژاپن و کره جنوبی سال‌هاست که به شکل ویژه بر روی موضوع حمایت از کالای داخلی تمرکز کرده‌اند و امروز موفقیت‌هایی را در این عرصه کسب کرده‌اند.

ارتقاء کیفیت محصولات از جمله اقدامات لازم برای ترغیب آحاد جامعه به خرید کالای ایرانی

وی ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی را از جمله اقدامات لازم برای ترغیب آحاد جامعه به خرید محصولات داخلی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر کیفیت برخی از محصولات ارتقا پیدا کرده است.

حمایت از کالای ایرانی؛ سبب رونق تولید و اشتغال‌زایی

عضو کمیسیون صنایع، معدن مجلس شورای اسلامی پایداری اشتغال موجود، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رونق تولید را از ثمرات حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: همه این موارد باعث می‌شود تا مردم نسبت به خرید کالای داخلی ترغیب شوند اما در این بین تولیدکنندگان هم بایستی نسبت به ارتقا کیفیت، بسته‌بندی و قیمت‌گذاری توجه داشته باشند تا جاذبه برای خریداران ایجاد شود.

وی اضافه کرد: دست انداراکاران می‌بایست برای حمایت از تولید داخل و کاهش هزینه‌های تمام شده تمهیدات لازم را بیاندیشند و با توجه به مستندات برنامه ششم توسعه و قانون بودجه ۹۷ صنایع داخلی و واحدهای تولیدی را حمایت کنند.

قاچاق کالا کمر تولیدکنندگان را شکسته است/لزوم بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر قاچاق کالا کمر تولیدکنندگان را شکسته است، گفت: قاچاق کالا باعث شده تا کالاهای داخلی امکان رقابت‌ و حضور در بازارهای خارجی را نداشته باشند و این امر باعث شده تا صدمه جبران ناپذیری به تولید کشور وارد شود از این‌رو فرهنگ‌سازی به منظور مصرف کالاهای داخلی ضمن حمایت از تولیدات داخلی باعث کاهش قاچاق کالا می‌شود.

وی با بیان اینکه در بندهای ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جهت تولید محصولات داخلی توجه شده است، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم محصولات باکیفیت‌تر، با تنوع بیشتر و به روز تولید کنیم تا متناسب با ذائقه خریداران باشد لازم است واحدهای تولیدی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کنند.

تحقق شعار سال عزم ملی را می‌طلبد

عضو کمیسیون صنایع، معدن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال عزم ملی را می‌طلبد، اضافه کرد: حمایت از تولید داخل به حفظ اشتغال، ایجاد اشتغال جدید و رونق تولید می انجامد؛ امیدواریم با اقدامات دولت و حمایت مردم از تولیدکننده داخلی شاهد تحقق شعار سال باشیم.

مقدسی با بیان اینکه آمریکا با اعمال تحریم‌ها و فشارهای بیشتر درصدد است تا روحیه ناامیدی و نارضایتی را در جامعه ایجاد کند، گفت: بایستی به داشته‌ها و توانایی‌های داخلی که یکی از موضوعات مهم توجه به شعار سال است، بیشتر توجه کنیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت