دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۳۸:۴۶

مسئولان استان به تذکرات در مورد توزیع اعتبارات بی توجهی کردند

نماینده اراک، خنداب وکمیجان درمجلس با اشاره به مساله الحاق محلات و دلیجان به قم، گفت: طی سال جاری به عنوان نماینده مردم در خصوص توزیع اعتبارات استانی تذکراتی دادیم اما توجهی به آن نشد.

نماینده مردام اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی:

مسئولان استان به تذکرات در مورد توزیع اعتبارات بی توجهی کردند

توزیع اعتبارات

مسئولان استان به تذکرات در مورد توزیع اعتبارات بی توجهی کردند

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری های انجام شده به منظور انتزاع محلات و دلیجان از استان مرکزی و الحاق به استان قم، اظهار داشت: با وجود تذکرات نمایندگان مجلس استان برای تشکیل جلسه ای در رابطه با اصلاح وضعیت توزیع اعتبارات شهرستانی در سال جاری، در این رابطه اقدامی صورت نگرفته و به اعتراض  برخی شهرستان ها ازجمله دلیجان و محلات در این زمینه پاسخ داده نشده است.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: این مساله ای است که طی سال های گذشته همواره از طرف استان قم مطرح شده و این روحیه توسعه طلبانه نسبت به استان مرکزی از سوی استان قم وجود داشته است.

وی افزود: طی سال های گذشته بحث الحاق شهرستان های ساوه و تفرش به استان قم مطرح شده بود و حتی در سال گذشته این موضوع توسط نمایندگان استان قم مطرح شده و این پیشنهاد را مکتوب کرده بودند که شهرستان های خوانسار و گلپایگان به استان مرکزی و شهرستان های محلات و دلیجان به استان قم ملحق شود.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: استان قم از بدو تشکیل، به خاطر اهمیت ملی، مذهبی و فرهنگی به عنوان یک استان مستقل شناخته شد و قرار نبوده که این استان گسترش جغرافیایی داشته باشد.

کریمی خاطرنشان ساخت: این مساله از لحاظ منطقی نیز هیچ توجیهی ندارد، زیرا استان قم تمام ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و جمعیتی لازم را داشته و هم اکنون این استان، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: فرآیندهای کارشناسی هنگام انتزاع و الحاق در کشور، در سطح دهستان و بخش است که نظر مردم هم در این اتفاق بسیار اهمیت دارد و همچنین برای این امر دلایل منطقی کارشناسی نیز باید وجود داشته باشد، نه اینکه صرفا به علت گسترش قلمرو جغرافیایی و ایجاد ظرفیت های اقتصادی این امر صورت گیرد.

کریمی ضمن یادآوری این که دوره گسترش قلمرو جغرافیایی منسوخ شده، گفت: استانها باید از ظرفیت هایی که دارند برای توسعه خود استفاده و در کشور نقش آفرینی کنند نه اینکه با تکیه بر ظرفیت های دیگر مناطق این توسعه تحقق یابد.

وی با اشاره به عدم پیگیری مسئولان استان در این رابطه افزود: ما به این مساله نیز معترضیم و در طول این ده روز که از زمان این پیشنهاد گذشته، مسئول ارشد استان با وجود آن که از این اقدام مطلع بوده، هیچ واکنشی نداشته و با اینکه نمایندگان درخواست مکاتبه از وی داشته اند، فعلا هیچ پیگیری مکاتبه ای و رسمی در این زمینه انجام نداده است.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در پایان اظهار داشت: مسئولین استان مرکزی در برآورده کردن انتظارات و نظرات مردم شهرستان ها باید بکوشند تا باعث ایجاد نارضایتی نشود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت