چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۵۹:۳۷

مرگ انگیزه مدال‌آوران ورزش استان مرکزی در سایه کم‌توجهی/روح اسپانسرینگ مرده است

رئیس هیات شمشیر بازی استان مرکزی گفت: مدال آوران ورزشی استان مرکزی در سایه کم توجهی مسئولان انگیزه ‌ ای برای مشارکت در ورزش قهرمانی و مسابقات ندارند.

رئیس هیات شمشیر بازی استان مرکزی:

مرگ انگیزه مدال‌آوران ورزش استان مرکزی در سایه کم‌توجهی/روح اسپانسرینگ مرده است

احمد یعقوبی در گفت ‌ و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به اینکه پنج رشته به دلیل جایگاه مدال آوری در المپیک از اهمیت خاصی برخوردار هستند، عنوان کرد: این رشته ‌ ها شامل دوچرخه سواری، قایقرانی، شمشیربازی، دومیدانی و ژیمناستیک هستند و دنیا به دنبال توسعه این پنج رشته ورزشی است چرا که 70 درصد مدال آوران المپیک را ورزشکاران این پنج رشته ورزشی تشکیل می دهند.

وی با اشاره به پتانسیل بالای استان مرکزی در این پنج رشته ورزشی اظهار کرد: در صورت حمایت کافی و تخصیص منابع مالی می ‌ توان زمینه توسعه روزافزون این رشته های ورزشی را فراهم کرد.

رئیس هیات شمشیر بازی استان مرکزی در خصوص مشکلات ناشی از نبود حمایت های مالی و اسپانسر در این رشته ورزشی گفت: شمشیربازی استان تنها دو حامی مالی دارد که آن هم فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی که بضاعت مالی این دو مجموعه برای توسعه این ورزش کافی نیست.

یعقوبی تصریح کرد: متاسفانه جدای از حمایت ‌ های فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان، روح کمک کردن و حمایت مالی برای پیشرفت این رشته ورزشی در صنایع و اسپانسرهای فردی یا گروهی استان، مرده است.

وی با اشاره به هزینه ‌ بر و گران بودن ورزش شمشیر بازی در ایران گفت: هیچکدام از ابزارهای ورزش شمشیربازی در داخل کشور تولید نمی شود در حالیکه تجهیزات کامل یک رشته ورزشی نظیر والیبال در داخل کشور تولید می‌شود و جای نگرانی نیست، اما برای تامین تجهیزات اسلحه اپه و سابر و سایر ملزومات و لوازم نیازمند حمایت مالی هستیم.

وی عنوان کرد: در سایه کم توجهی های صورت گرفته رشته ‌ های ورزشی که در لیگ های برتر حضوری فعال داشتند کم کم رو به تعطیلی هستند و چه توقعی وجود دارد رشته نوپا، پرهزینه و ساحب مدال شمشیربازی که در المپیک 36 مدال را کسب کرده است و یک رشته جهانی است و برای استان نیز افتخارآفرینی می کند تعطیل نشده یا با تبعات منفی روبرو نباشد.

یعقوبی از رشته شمشیر بازی به عنوان یک رشته آکادمیک یاد کرد که دنیا برای توسعه آن سرمایه ‌ گذاری کرده است، گفت: در ایران تنها مجموعه ‌ هایی که برای توسعه این رشته ورزشی سرمایه گذاری کرده اند فدراسیون و اداره کل ورزش است و هیچ بخش خصوصی یا شخصیت حقیقی و حقوقی از شمشیربازان حمایت مالی نمی ‌ کند.

وی تصریح کرد: با توجه به استعداد بالای شمشیربازان استان مرکزی و حتی مدال آوران سایر رشته ها در المپیک متاسفانه به دلیل عدم حمایت مالی لازم برای تامین زیرساخت ‌ ها و خرید تجهیزات به منظور حرفه ای شدن شمشیربازان، استان مرکزی هیچ سهمی در المپیک این رشته ورزشی و بسیاری از رشته ‌ های دیگر ندارد و به عبارتی رشته های المپیکی مورد غفلت قرار گرفته ‌ اند.

یعقوبی بیان کرد: در برخی از رشته ‌ های ورزشی با حمایت ‌ های ویژه ‌ ای مواجه هستیم و کسب عناوین برتر ورزشی در این رشته ها موجب خرسندی و خوشحالی فراوان مسئولان می ‌ شود در حالی که توسعه این رشته ‌ ها هیچ نقشی در ارتقای جایگاه ورزش قهرمانی و همگانی مردم ندارد.

وی با تاکید بر اینکه رشته ‌ های ورزشی استان مرکزی از حمایت لازم برخوردار نیستند، افزود: در سایه این کم ‌ توجهی و عدم حمایت های مالی شاهد تعطیلی رشته هایی نظیر بسکتبال و والیبال هستیم و در واقع در نقطه صفر قرار داریم.

وی در ادامه از فعالیت 70 شمشیر باز در استان مرکزی خبر داد و گفت: به دلیل نوپا بودن این رشته ورزشی در استان اکثرا این شمشیربازان در رده نونهالان و نوجوانان فعالیت دارند و در صورت حمایت لازم، آینده خوبی در انتظار استان مرکزی است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت