دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۴۲:۰۷

مرکز غربالگری معتادان در استان مرکزی فعال شود ‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: مرکز غربالگری معتادان در استان مرکزی فعال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی؛

مرکز غربالگری معتادان در استان مرکزی فعال شود ‌

مرکز غربالگری معتادان

مرکز غربالگری معتادان در استان مرکزی فعال شود ‌

به نقل از تسنیم، فتح‌الله حقیقی عصر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدربا اشاره به لزوم همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها در پیشگیری و کنترل معضل مواد مخدراظهار داشت: درمنویات رهبرمعظم انقلاب بر پیشگیری و کنترل 5آسیب اجتماعی تاکید شده است که در این زمینه متعهد هستیم اجراء شود و در این زمینه همه نهادها و دستگاه‌های دولتی و اجرایی موظف به همکاری و هم‌اندیشی در راستای مبارزه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که مواد مخدردر راس آن قرار دارد هستند.

وی افزود: رسیدن به کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش اعتیاد در جامعه بدون نقشه راه و دستور عملیاتی امکان‌پذیر نیست.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: این هدف باید پروژه محور بوده و تمامی عوامل ایجاد کننده، کنترل کننده و بازدارنده در این مسیر مشخص باشد تا در نهایت به عدد و درصد مدنظر برای پایان برنامه که 25 درصد کاهش آسیب اجتماعی تعیین شده دست یابیم.

حقیقی بیان کرد: طرح ملی مبارزه با مواد مخدر به صورت عینی در برنامه ششم در 5 فصل مختلف آمده و باید همه مفاد آن اجراء شود.

ضرورت ارائه برنامه‌های عملیاتی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه همه نسبت به کمبود اعتبارات و نقدینگی برای کارهای عملیاتی اذعان داریم باید با دقت نظر و راهکارهای مناسب در این راستا عمل کنیم، شعار دادن و کلی گویی بدون عمل درصد معضلات اجتماعی را کاهش نمی‌دهد و در این زمینه دفتر امور اجتماعی استانداری با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در تعامل کامل و ارتباط موثر است.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: کارهایی که تاکنون در خصوص معضلات اجتماعی مانند حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی انجام شده موثر بوده ولی باید به دنبال کاهش بیشتر در بلند مدت و عوارض آن باشیم که این با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها با ارائه نظرات و طرح‌های مختلف عوارض کوتاه مدت را بررسی کرده و به هدف نهایی که کاهش صد درصدی آسیب‌های اجتماعی در یک نظام اسلامی است دست یابیم.

حقیقی ادامه داد: برای اجرای ماده 16 نهادهایی مانند بهزیستی و دادگستری کمک شایانی داشته و با وجود مشکلات از نظر مکان و جایگاه پیشرفت مناسبی داشته‌ایم، البته مکانی که برای اردوگاه خریداری شده باید ساماندهی بهتری شود زیرا افراد باید قبل از اسکان در اردوگاه غربالگری شده و با مشخصات و اشتراکات خاص دسته بندی و اسکان داده شوند که به همین منوال برای هر گروه راه‌های درمان و معالجه مجزا اتخاذ شود.

وی با بیان تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر بیشتر از گذشته در راستای تحقق ایجاد بستر مناسب برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر گفت: برای دایر کردن مرکز غربالگری از شهردار و شورای شهر انتظار داریم که همکاری لازم را در راستای مهیا کردن مکان و تعمیم و تجهیز کردن مرکز اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: چراکه غربالگری موضوعی بر مبنای پیشگیری محسوب شده و این خدمات را از سوی متولیان مربوط به پیشگیری نیاز دارد و اگر شهرداری توانایی تامین این انتظار را ندارد به شکل مکتوب این عدم همکاری را اعلام کنند.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت