جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۳۲:۱۲

مردم از مأموران نیروی انتظامی انتظار ‌برخورد با ناهنجاری‌ها را دارند

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان “ارتقای امنیت و آرامش اجتماعی مهمترین اولویت پلیس در استان مرکزی است”، گفت: مردم از مأموران نیروی انتظامی انتظار ‌برخورد با ناهنجاری‌ها را دارند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی:

مردم از مأموران نیروی انتظامی انتظار ‌برخورد با ناهنجاری‌ها را دارند

نیروی انتظامی

مردم از مأموران نیروی انتظامی انتظار ‌برخورد با ناهنجاری‌ها را دارند

به نقل از تسنیم، سردار کیومرث عزیزی ظهر امروز در بازدید از قرارگاه جهادی صیانت و سلامت اداری فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در هر سازمان اظهار داشت: نیروی انسانی مرکز ثقل توانمندی هر سازمانی است و اثربخشی برنامه‌ها و راهبردهای تعیین‌شده هر سازمان در گروی برنامه‌ریزی مناسب در حوزه نیروی انسانی آن سازمان بوده و یکی از عوامل موفقیت و ارتقاء هر سازمانی، سلامت و صیانت کارکنان آن است و باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: با توجه به گستردگی سازمانی، تنوع مأموریت‌ها و وظایف محوله و نقش حساسی که نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت دارد باید در این دستگاه به وجود نیروی انسانی کارآمد توجه ویژه داشت و این امر را در جذب کارکنان نیروی انتظامی مورد توجه قرار داد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که کارکنان نیروی انتظامی در مأموریت‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند بنابراین برای عملکرد بهتر و مناسب نیروی انسانی در این دستگاه باید به چند مسئله توجه ویژه داشت.

عزیزی خاطرنشان کرد: مسائلی که برای عملکرد بهتر کارکنان نیروی انتظامی باید به آن توجه شود عبارت از توجه به نیازمندی‌ها، ارتقاء شخصیت و موقعیت اجتماعی آنها، سلامت و صیانت کارکنان است زیرا نقش نیروی انسانی در ناجا با هیچ ابزار و تجهیزات جایگزینی کم‌رنگ نمی‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین راهبردهای صیانتی نیروی انتظامی در افزایش سلامت و صیانت بین کارکنان، نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از طریق بسط آموزه‌های دینی است که اجرای آن نتایج مطلوبی را به‌دنبال داشته است.

فرمانده ‌انتظامی استان مرکزی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های منزلت و اعتبار پلیس در ذهن مردم ناشی از اعمال و ظاهر پلیس در زمان انجام مأموریت است که کارکنان نیروی انتظامی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

سردار عزیزی با اشاره به اهمیت سلامت اداری بین کارکنان ناجا گفت: یکی از نمادهای شأن و منزلت پلیس در جامعه سلامت اداری کارکنان نیروی انتظامی است، انتظار مردم از مأموران نیروی انتظامی این است که ضمن برخورد با ناهنجاری‌ها شاخصه‌های اسلامی و رفتاری را هم در برخورد با مردم رعایت کنند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین عوامل فردی که سبب موفقیت کارکنان ناجا می‌شود عبارت از سلامت روحی و جسمی، انضباط ظاهری و معنوی، علاقه به کار و فعالیت، ایثار و فداکاری، دقت و صحت در عمل، استفاده از دانش شغلی، داشتن دانش و آگاهی، خوش‌خلقی، رعایت تقوی و پرهیزگاری و مشورت در انجام کارها است که این موارد باید در آموزش‌هایی که به کارکنان نیروی انتظامی ارائه می‌شود مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: مهم‌ترین عامل کاهش فاصله اجتماعی بین پلیس و مردم و افزایش اعتماد و مشارکت اجتماعی آنها در حوزه نظم و امنیت توجه به مؤلفه‌های توانمندی و اقتدار پلیس است که این امر سبب تقویت جایگاه کارکنان نیروی انتظامی بین مردم می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت