دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۳۱:۴۹

مردم فراهان در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان نظام سلامت

تنها بیمارستان شهر فرمهین که پس از ۱۸ سال افتتاح شده است، بارها شاهد حضور مسئولان و وعده‌هایی برای تجهیز و تکمیل بوده است اما هنوز این بیمارستان در حد همان مرکز بهداشت و درمان شهر به مردم خدمات ارایه می کند.

بیمارستان خیرساز فرمهین ۱۸ ساله شد؛

مردم فراهان در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان نظام سلامت

مردم فراهان

مردم فراهان در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان نظام سلامت

به نقل از فراهان خبر؛ مردم شهرستان فراهان در سال‌های گذشته در حوزه بهداشت و درمان همواره با مشکلات زیادی روبه رو بوده‌اند.

نبود پزشکان متخصص و مراکز بهداشتی و درمانی مجهز و عدم توجه به مشکلات بهداشتی مردم را با مشکلات زیادی روبه رو کرده بود. نوید راه اندازی بیمارستان جدید در شهر فرمهین سبب خوشحالی مردم شد اما این خوشحالی دوامی نداشت.

کار ساخت این بیمارستان در سال ۷۶ توسط یکی از خیرین منطقه به نام امیراحد خسروی شروع شد که بعد از ساخت به دلیل عدم تحویل به دانشگاه علوم پزشکی، بلاء استفاده رها و کم‌کم فرسوده شد.

سال ۹۳ با همت خیرین فراهانی کار بازسازی، تکمیل و راه‌اندازی این بیمارستان آغاز شد و پس از ۱۸ سال در شهریورماه سال ۹۴ طبقه اول این بیمارستان تکمیل و افتتاح شد.

برای تکمیل طبقه اول این بیمارستان ۱۰ میلیارد ریال هزینه شد و بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هم تجهیزات شامل سه دستگاه دیالیز، وسایل مورد نیاز بهداشتی و دیگر نیازهای تخصصی برای تکمیل و تجهیز بیمارستان خریداری شد.

اما تاکنون و پس از ۲ سال از تصویب طرح پروژه راه اندازی بیمارستان فرمهین، همچنان مردم با مشکلات بهداشتی و درمانی مواجه هستند.

از همان روزهای تحویل بیمارستان فرمهین به دانشگاه علوم پزشکی بارها مسئولین استانی و کشوری از این بیمارستان بازدید کرده و وعده‌ها و قول‌های را برای تکمیل تجهیزات این بیمارستان داده‌اند اما تاکنون این وعده‌ها هیچکدام عملی نشده است.

چندی پیش در آستانه برگزاری انتخابات ۹۶ فرش قرمزی در این بیمارستان برای قائم مقام وزیر بهداشت و درمان پهن شد و رمان بخش بستری این بیمارستان بریده شد اما در واقعیت این بخش هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

در این سفر البته قول‌هایی هم برای تجهیز این بخش داده شد که هنوز این وعده‌ها رنگ واقیعت به خود نگرفته اند.

امروز وزیر بهداشت و درمان در سفر به استان مرکزی از بیمارستان شهر فرمهین بازدید می‌کند که امیدواریم در این سفر مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان مرتفع شود.

تجهیزات پزشکی که پُلمپ مانده‌اند

محمد ذوالفقاری، رئیس شورای شهر فرمهین با اشاره به مشکلات بیمارستان فرمهین گفت: از روز اول با تحویل ساختمان بیمارستان فرمهین به دانشگاه علوم پزشکی شاهد بد قولی‌های مسئولین بودیم.

وی افزود: در ابتدای تحویل بیمارستان قرار شد که خیرین هیچ دخالتی در راه اندازی بیمارستان نداشته باشند اما با اهمال و تعلل مسئولان، خیرین برای تکمیل و راه اندازی بیمارستان پیش قدم شدند.

ذوالفقاری اظهار کرد: در تکمیل نیروی مرتبط و متخصص برای این بیمارستان مسئولین قول دادند که نیروهای بکارگیری شده فقط در این شهرستان فعال باشند اما امروز شاهد این بدقولی هستیم و نیروهای این بیمارستان در سایر بیمارستان های استان مرکزی هم مشغول به کار هستند.

رئیس شورای شهر فرمهین با اشاره به نبود تجهیزات بیمارستانی گفت: مردم فراهان با افتتاح این بیمارستان در انتظار ارتقای خدمات درمانی در شهرستان بودند اما آنچه ما شاهدش هستیم فقط ساختمانی شَکیل تر از مرکز بهداشت فرمهین با همان ارایه خدمات قبل است و مردم منطقه هنوز برای درمان به شهرهای دیگر استان مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد: هر بار مسئولان در بازدید از این بیمارستان قول هایی را برای تکمیل و تجهیز بیمارستان می دهند اما تاکنون این قول ها محقق نشده است.

ذوالفقاری با اشاره به کم کاری برخی از مسئولان گفت: دستگاه رادیولوژی یک سال گذشته از سوی خیرین به بیمارستان اهدا شده است اما پس از یک سال هنوز رادیولوژی بیمارستان فعال نشده و تاریخ گارانتی این دستگاه به اتمام رسیده ولی دستگاه به بهره برداری نرسیده است.

رئیس شورای شهر فرمهین بیان کرد: چندی پیش یک دستگاه سونوگرافی به این مرکز تعلق گرفت اما از آنجا که این دستگاه خراب بود، سونوگرافی این مرکز هم فعال نشد و بنا بر گفته‌ها دستگاه سونوگرافی جدید این بیمارستان هم در بیمارستان ولی عصر اراک(عج) بکارگیری شده است.

وی با اشاره به افتتاح بخش بستری بیمارستان فرمهین گفت: در اردیبهشت ماه امسال هم با حضور قائم مقام وزیر بهداشت و درمان بخش بستری این بیمارستان افتتاح شد اما هنوز این بخش راه اندازی نشده است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان هم در بحث بهداشت و درمان از مسئولان انتظارتی دارند که امیدواریم این بار با حضور وزیر بهداشت و درمان در این بیمارستان برای ارتقای خدمات بهداشت و درمان و نظام سلامت وعده‌های بی سرانجام محقق شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت