یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۰۵:۴۰

مردم خنداب اعتمادی به بیمه کشاورزی ندارند

فرماندار خنداب گفت: عملکرد نامطلوب بیمه سبب بی‌اعتمادی مردم به بیمه شده است.

فرماندار خنداب:

مردم خنداب اعتمادی به بیمه کشاورزی ندارند

بیمه کشاورزی

مردم خنداب اعتمادی به بیمه کشاورزی ندارند

به نقل از تسنیم، حمید غیاثی ظهر امروز در جلسه‌ای که به منظور بررسی سائل و مشکلات بخش کشاورزی در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی اظهار داشت: بحث بیمه به معضلی در این شهرستان تبدیل شده به‌گونه‌ای که مردم اعتماد به بیمه ندارند و با اینکه بیشترین خسارت‌ها را می‌دهیم اما مردم به‌سبب عملکرد نامطلوب بیمه اعتماد به بیمه ندارند

وی افزود: الان هم به‌سبب خسارتی که در اثر سرمازدگی آبان سال گذشته به باغ‌های خنداب وارد شد، انگور و کشمش در این شهرستان نداریم و خسارت بسیاری را در این زمینه متحمل شده‌ایم و منبع درآمد بزرگی را از دست داده‌ایم.

فرماندار خنداب تصریح کرد: در زمینه خرید تضمینی کشمش هم که سال گذشته داشتیم تنها 25 درصد آن پرداخت شده و مابقی را لازم است که هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در این بحث ورود پیدا کنند و این مبلغ را به مردم ندهند بلکه صندوق کشاورزان را ایجاد کنیم.

غیاثی بیان کرد: الان با وجود اینکه تسهیلات ماشین‌آلات مکانیزاسیون را داریم، اما اختلاف سود این وام که در بانک‌ کشاورزی با سود 15 درصد و در پست‌بانک با سود 10 درصد اعطا می‌شود سبب مشکل شده و مردم می‌گویند که چرا بین سود این دو سیستم اختلاف وجود دارد

وی با اشاره به ستاد اربعین هم گفت: ستاد اربعین را برگزار کردیم ولی سئوالی که هست اینکه به کجا مراجعه کنند یعنی ریز جزئیات در دستورالعمل نیامده بحث زائر، موکب، کاروان، مردم‌محوری و غیره که باید شفاف‌سازی انجام شود و دستگاه‌هایی که در استان هستند باید شهرستان را توجیه کنند.

فرماندار خنداب عنوان کرد: آبیاری تحت فشار است باید با توجه به خشک‌سالی خیلی جدی گرفته شود، مشکل دیگر اوقاف بوده که بزرگ‌ترین مشکل است و کشاورزان نمی‌توانند از اعتبارات استفاده کنند.

غیاثی ادامه داد: منابع طبیعی هم لازم است که قبل از ایجاد درگیری وارد کار شود و به موقع وارد عمل شود، الان گلخانه ایجان هنوز در تحویل زمین مشکل دارد و زومین مورد نیاز تحویلل نشده است.

وی اضافه کرد: تقاضا داریم که برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب چاه‌ها، از کنتور هوشمند استفاده شود، بستن چاه‌های غیرمجاز راه حل نیست بلکه باید به ساماندهی این چاه‌ها بپردازیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت