جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۱۰:۳۰

مردم با مشکلات معیشتی مواجه‌اند/ کابینه دوازدهم برای حل بیکاری و مشکل اقتصادی برنامه داشته باشد

منصوری با بیان اینکه کابینه دوازدهم باید برای حل بیکاری و مشکل اقتصادی مردم برنامه داشته باشد، گفت: مردم با مشکلات معیشتی و بیکاری مواجه هستند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

مردم با مشکلات معیشتی مواجه‌اند/ کابینه دوازدهم برای حل بیکاری و مشکل اقتصادی برنامه داشته باشد

قشر کارگری

مردم با مشکلات معیشتی مواجه‌اند/ کابینه دوازدهم برای حل بیکاری و مشکل اقتصادی برنامه داشته باشد

به نقل از تسنیم، محمد رضا منصوری با اشاره به اینکه رئیس جمهور در انتخاب کابینه نیازهای جامعه را مدنظر قرار دهد اظهار داشت: با توجه به مشکلات معیشتی و بیکاری که مردم با آن مواجه هستند باید مهمترین برنامه دولت جدید درحوزه اقتصادی باشد و رئیس جمهور مدیران اقتصادی قوی را در کابینه خود قرار دهد تا بتوانند در حوزه اشتغال موثر باشند.

وی افزود: درحوزه نیروی انسانی ما دارای جوانان کارآمد و توانمند هستیم که تاکنون از این نیروها استفاده نشده است بنابراین دولت و گزینه‌های وزارت باید درحوزه جوانان و اشتغال و کارآفرینی جدید و استفاده از نخبگان دارای برنامه‌های منسجمی باشد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: با توجه به نظرعمومی نمایندگان و صحبت‌هایی که داشتیم احتمال وجود دارد همه وزرا رای اعتماد را بگیرند، ممکن است برخی با رای کمتر و یا بیشتر زیرا باتوجه به سوابق وزرای جدید اغلب گزینه‌ها افراد پاکدستی هستند و نمایندگان مجلس نیز پشتیبان دولت در جهت توسعه منافع عمومی مردم و حل مشکلات کشور و در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری حرکت خواهند کرد.

منصوری بیان کرد: امیدواریم دولت جدید با اقتدار بیشتر و مصمم‌تر از دوره قبل با احترام به رای مردم در جهت برطرف‌کردن مشکلات مردم و در جهت اعتلای ارزش‌های اسلامی تلاش کند.

وی ادامه داد: دولت جدید باید 3 دغدغه را در اولویت خودقرار دهد، نخست آنکه در بحث آب با توجه به مصرف بی‌رویه آب در آینده یکی از بحران‌ها مربوط به مشکلات آب و استفاده از منابع آبی است که از وزیر نیرو در دولت دوازدهم انتظار می‌رود در این مورد برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد زیرا بزرگترین چالش در آینده بحران آب است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به تکنولوژی روز که سبب از بین رفتن برخی مشاغل می‌شود یکی از مشکلات اساسی کشور و حتی می‌توان گفت در راس مشکلات جوانان فارغ‌التحصیل مسئله اشتغال است که فرصت‌های شغلی ایجاد شده در سال‌های اخیر متناسب با تحولات بازار کار نبوده است، حضور فعالانه نخبگان اقتصادی با برنامه‌ریزی منسجم و ایجاد فضای سرمایه‌گذاری مطمئن در عرصه تولید داخلی در کنار حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و از سوی دیگر فراهم‌کردن مشوق‌هایی برای تولیدکنندگان محقق شده و می‌تواند در تحقق شعار سال که بحث تولید و اشتغال است موثر واقع شود.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های مهم که به‌عنوان یک مشکل قابل بررسی و مورد توجه نمایندگان است و دولت هم باید آن را جزو برنامه‌های مهم خود قرار دهد بحث تغییر در سیستم آموزشی است که جوانان بعد از فارغ‌التحصیلی خود کارآفرینی کنند و دغدغه شغل نداشته باشند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت