سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۲۲:۳۸

مردم استان مرکزی بیش از ۱۲ میلیارد ریال برای بازسازی عتبات کمک کردند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: استان مرکزی در بیش از ۱۶۰ طرح توسعه و بازسازی عتبات عالیات مشارکت می‌کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی:

مردم استان مرکزی بیش از ۱۲ میلیارد ریال برای بازسازی عتبات کمک کردند

بازسازی عتبات

مردم استان مرکزی بیش از ۱۲ میلیارد ریال برای بازسازی عتبات کمک کردند

به نقل از تسنیم، عزیز فیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت استان مرکزی در بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: ساخت باب‌الراس حضرت عباس(ع)، ضریح مطهر ابراهیم مجاب و سقا خانه‌های متعدد در کاظمین، سامرا، کربلا و نجف و تامین سنگ و ساخت بیش از 600 ستون  صحن حضرت زهرا(س) در مجاورت مرقد مطهر حضرت علی(ع)  مهمترین آن بوده است.

وی افزود: مردم این استان در سال 1396 بیش از 12 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند که هشت میلیارد ریال از کمک های مردم استان مرکزی در سال 96 نقدی و بقیه به صورت غیر نقدی بوده است.

فیلی تصریح کرد: بیش از 60 درصد از این کمک‌ها، از سوی مردم مومن کلانشهر اراک صورت گرفته و بقیه توسط سایر مردم در شهرستان‌های تابعه استان اهداء شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تعهد این استان در سال 1396 برای ارسال به ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور  را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم الحرام و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) انتظار می‌رود در 2 ماه محرم و صفر مبلع تعهد شده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی جمع‌آوری شود.

وی بیان کرد: عملیات ساخت و نصب ستون‌های صحن حضرت زهرا(س) در مجاورت بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) در شهر نجف اشرف که از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان و با مشارکت صنعت کاران سنگ شروع شده بود، پایان یافته و افتخاری ماندگار برای مردم سرزمین آفتاب محسوب می‌شود.

فیلی اضافه کرد: سنگ مورد نیاز ساخت ستون‌های صحن حضرت زهرا(س) توسط تعدادی از معدن‌کاران و خیران استان مرکزی تامین و در یکی از کارخانه‌های سنگ‌بری شهرستان محلات فرآوری شد و به نجف اشرف ارسال شد.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در 2 بخش جمع‌آوری و جذب کمک‌های مردمی و امور فنی و مهندسی در عراق و سایر استان‌های کشور  فعالیت می‌کند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرئد: شماری از فعالان ساختمانی از قبیل جوشکار، بنا، معمار، کچکار، سنگ کار و برق‌کار از استان مرکزی به صورت داوطلبانه به عتبات عالیات اعزام شده‌اند و هم اکنون در شهر سامرا برای توسعه حرمین امامین عسگریین(ع) و صحن حضرت زهرا(س) در شهر نجف مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت