دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۱۸:۰۰

مردمی بودن انقلاب اسلامی راز ماندگاری آن است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی با بیان اینکه مسئولان باید بدون تشریفات و صادقانه خدمت‌گزار مردم باشند تاکید کردند: مردمی بودن انقلاب اسلامی راز ماندگاری آن است.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی:

مردمی بودن انقلاب اسلامی راز ماندگاری آن است

احترام به ملت ایران

مردمی بودن انقلاب اسلامی راز ماندگاری آن است

به نقل از تسنیم، امام جمعه آشتیان در خطبه‌های نماز جمعه برضرورت تقوا تاکید کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی معصومان تقوا و خداباوری آنان است حضرت فاطمه اسوه و الگوی تقوا و یاد خداست

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری افزود: دهه فجر دهه طلوع انقلاب است و باید به آن اهمیت بدهیم و همچنین دهه فجر بین الطلوعین است و نباید گذاشته سیاه پهلوی را فراموش کنیم که همچون شب ظلمانی بود صبح واقعی ظهور امام زمان(عج) است و انقلاب اسلامی بین الطلوعین است.

امام جمعه آشتیان تصریح کرد: باید خاطرات این 39 سال مو به مو به نسل جدید منتقل شود، دهه فجر تجدید میثاق ملت ایران با آرمان‌های انقلاب اسلامی است و باید مواظب خطرات و آسیب‌ها به انقلاب باشیم این در حالی است که دشمن قصد دارد ما خسته شویم و از حرکت باز بمانیم و هدف را گم کنیم و فراموش کنیم.

نیشابوری بیان کرد: برای تداوم انقلاب باید علاوه بر تکیه بر اصول و شعارها باید روی اقتصاد مقاومتی متمرکز شویم این در حالی است که از سال 80 دشمن دشمنی خود را برروی اقتصاد شروع کرد که در سال 86 مقام معظم رهبری فرمود که جنگ بعدی ما جنگ اقتصادی است به همین منظور رهبری نامگذاری سال‌ها را بر محور اقتصاد اعلام کرد.

وی ادامه داد: علت تکرار شعارهای اقتصادی در سال تمرکز دشمن بر مسئله اقتصاد بود، در سال 96 اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال رهبری فرمود که مسئولان باید در پایان سال نتایج عملکرد خود را به مردم گزارش دهند و فرمود تنها نام اقتصاد مقاومتی مشکلی را برطرف نمی‌کند آنچه سبب تداوم انقلاب می‌شود عمل جدی به اقتصاد مقاومتی است، غرب و آمریکا نمی‌خواهد بگذارند جمهوری اسلامی الگوی موفقی برای مردم باشد.

امام جمعه آشتیان عنوان کرد: فتنه جدید آمریکا انتقال داعش به افغانستان است، بعد از شکست داعش در عراق و سوریه آمریکا برای فقط و جلوگیری از مرگ آنها در صدد انتقال آنها به افغانستان است و آمریکا نمی‌خواهد منطقه روی خوش ببیند.

نیشابوری خاطرنشان کرد: اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان حکایت از طرح جدید دارد، برای تروریست‌های مورد حمایت آمریکا شیعه و سنی فرقی ندارد، افغانستان چون همسایه ایران و دسترسی آسان به آسیای میانه و نزدیک بودن به روسیه و چین برای آمریکا مهم و استراژیک است هدف استکبار مشغول‌سازی مسلمانان منطقه به کشتار است.

وی با اشاره به جنایت سعودی‌ها در یمن و سکوت سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر گفت: بیش از هزار روز از جنگ یمن می‌گذرد و یمن مقاومت می‌کند کشورهای زورگو مثل آمریکا و اروپا سکوت کرده‌اند و خنده‌دار است در حالی‌ که یمن از زمین و هوا و دریا در محاصره است می‌گویند ایران به یمن موشک می‌دهد.

نیشابوری تصریح کرد: 19 بهمن یادآور دیدار تاریخی همافران نیروی هوایی و اعلام حمایت با انقلاب اسلامی و بیعت با امام(ره) بود که این حرکت نشانه بصیرت و شعور ایمانی و انقلابی و عشق به انقلاب و امام(ره) است.

عزت ایرانی دستاورد مهم انقلاب اسلامی است

امام جمعه تفرش در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرارسیدن دهه فجر اظهار داشت: عواملی  که سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد شامل ایمان به خدا، تقویت ارزش‌ها و معنویت، توکل بر خدا و نترسیدن از غیر خدا، عمل به تعالیم اسلامی، وجود رهبری متقی، عالم، شجاع و پذیرش آن از طرف مردم، اتحاد اقشار مختلف مردم، استقامت و پایداری در راه خدا، دشمن‌شناسی، بصیرت عمیق و اقدام به موقع است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی افزود:  مسئله شهادت حضرت زهرا(س) برای کوبیدن امر ولایت و سلسله جلیله امامت بود که حضرت زهرا(س) ثابت کرد تحت هر شرایطی باید از ولی زمان حمایت کرد.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: خط‌ شکنی حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و امامت با پرداخت هزینه‌های متعدد، تمامی توطئه‌های دشمنان را با شکست روبه‌رو کرد.

خدامی بیان کرد: امروز پیروان حضرت زهرا(س) تحت هر شرایطی از ولایت حمایت و از هدایت‌های او پیروی می‌کنند این در حالی است که این راه استقامت زیادی را نیاز دارد و در این باب مرور و بازخوانی اصول فکری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بسیار ضروری و لازم است.

وی ادامه داد: عضویت ایران در فهرست 9 کشور صاحب چرخه کامل فناوری ماهواره‌ای سبب به وجود آمدن افتخاری بزرگ برای کشور شد.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: هدف آمریکا از انتقال داعش به افغانستان توجیه حضورش در منطقه و ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است و همچنین هدف اصلی استکبار، مشغول‌سازی مسلمانان منطقه با کشتار یکدیگر و فراموشی مسئله نخست جهان اسلام یعنی فلسطین و کمرنگ کردن سایر تهاجمات بی‌رحمانه مانند حمله به یمن و میانمار است.

خدامی بیان کرد: تاثیر نگرفتن از دروغ‌پراکنی، شایعه‌سازی دشمنان و تبلیغات مسموم آنها، استقامت بر اصول، تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر احیای ظرفیت‌های داخلی برای عبور از آخرین وضعیت ظالمانه و تحریم‌های دشمنان، کنترل فضای مجازی و استفاده از این فضا برای رساندن پیام انقلاب، مردم‌مداری و مبارزه با همه مفاسد اقتصادی از جمله این درس‌ها است.

حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی یک وظیفه ملی و دینی است

امام جمعه کمیجان در خطبه‌های نماز جمعه کمیجان با اشاره به سیاست‌های استکباری آمریکا اظهار داشت: سیاست اشغال‌گری دو دهه گذشته آمریکا نشان از آن دارد که آمریکا تلاش کرده است که در سه نقطه آسیا پایگاه حضور خود را داشته باشد و برای دستیابی به این هدف عراق و افغانستان را اشغال کرد و چندین انقلاب رنگی را در مناطق اوکراین و گرجستان و غیره را همچنان دنبال کرد.

حجت‌الاسلام علی مقدسی‌پور بیان کرد: مستکبرانی که شعار آزادی و حقوق بشر سر می دهند برای حفظ منافع سیاسی خود ملت عراق و سوریه را درگیر جانور خون آشامی به اسم داعش کردند و اکنون به دنبال انتقال این جنایتکاران به افغانستان هستند.

وی ادامه داد: غرب و آمریکا با اسلام چالش دارند و با اسلام تمدن‌ساز درگیر هستند، آرمان انقلاب اسلامی تشکیل تمدن اسلامی است و غرب از این امر وحشت دارد.

امام جمعه کمیجان عنوان کرد: در روز 19 بهمن  ارتش در بیعت با امام خمینی(ره) سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساند.

مقدسی‌پور خاطرنشان کرد: هم زمان در روز 19 بهمن سال 57 اولین پاسگاه نظامی رژیم ستم‌شاهی در شهر کمیجان توسط مردم کمیجان و فراهان در این شهر برچیده شد که از رویدادهای مهم انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: دشمن با اسلامی که به دنبال تمدن‌سازی و حکومت است و می‌خواهد ظرفیت‌های انسان را به فعلیت رساند مخالف است.

ایمان، وحدت و رهبری رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود

امام جمعه فرمهین در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به انقلاب اسلامی و حرکت اسلامی امام راحل اظهار داشت: امام(ره) با هدف قیام برای خدا در برابر ظلم شاهنشاهی ایستاد و بر حسب دستور قرآن و ائمه با ظلم مبارزه کرد و عزت را برای این کشور به ارمغان آورد

حجت‌الاسلام فیض کرمیان افزود: امام(ره) به آنچه که علما آرزوی آن را داشتند جامعه تحقق بخشید و این کشور را از زیر یوغ استعمار غرب و شرق رهانید و دست ابرقدرت‌ها را از نظام جمهوری اسلامی کوتاه کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنی دشمنان زیاد شده است و با وجود تحریم‌ها، شیطنت‌های هر روزه آمریکا و جنگ هشت ساله این پیشرفت‌ها حاصل شده است.

امام جمعه فرمهین عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه عطفی برای پیشرفت ایران اسلامی بود و دستاوردهای انقلاب اسلامی با پیش از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست. انقلاب اسلامی، یک تحول بنیادی در همه عرصه ها برای کشور بود

کرمیان خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد حاکمیت بر اساس ارزش‌های الهی و اسلامی است، ایران تمام معادلات نظام سلطه را به هم ریخته و به برکت انقلاب هیمنه پوشالی غرب و استکبار را به خاک مذلت کشانده است و با فریاد «مرگ بر آمریکا» به همه دنیا آموختیم زیر بار ستم استکبار نرویم.

وی اضافه کرد: باید همواره استقامت کرده و با انسجام حرکت روبه جلو داشته باشیم، دشمن دست از دشمنی با ما برنمی‌دارد و همچنین مسئولان این نظام باید روحیه خدمت‌رسانی و مساوات را در دستور کار خود قرار دهند و از تجمل‌گرایی و حب شهوت و مقام بپرهیزند و با پذیرش انتقاد در برطرف کردن مشکلات تلاش کنیم.

امام جمعه فرمهین تصریح کرد: برنامه‌ها و مراسمات مختلفی در دهه فجر تدارک دیده شده است، حضور مردم و مسئولان در این مراسمات خاری بر چشم دشمنان است.

کرمیان بیان کرد: امروز هویت آمریکا برای ملت ایران هویدا شده است، بلوکه کردن 150 میلیارد از دارایی‌های کشور ما، ترور و شهادت جوانان این مرز وبوم به دست آمریکا نشان از دشمنی آن ها با نظام جمهوری اسلامی است.

مسئولان باید درقابل عملکرد خود پاسخگوی مردم باشند

امام جمعه ساوه در خطبه‌های نماز جمعه ساوه با اشاره به ضرورت پاسخگویی مسئولان درقبال عملکردشان اظهار داشت: مسئول باید از عملکردش سخن بگوید نه اینکه از بایدها و نبایدها حرف بزند و هر جا مشکلی به وجود آمد، به این سخن که “15 درصد امکانات دست ما است و نمی‌گذارند”، فرار رو به جلو کرده باشد

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: مسئولان نباید در شعار دم از مردم بزنند ولی در کاخ های شاهنشاهی زندگی کنند و از درد بیکاری و معیشتی مردم بی‌خبر باشند.

وی ادامه داد: در ساوه از قبل هم این نرده‌ها نبود و باوجود تهدیدات امنیتی داعش باز هم قبول نکردیم نرده‌ای نصب شود چون امامان جمعه باید زبان رسای مردم باشند.

امام جمعه ساوه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی معجزه الهی قرن بیستم و تحقق وعده الهی برای احیای اسلام پس از قرن‌ها غربت است.

حسینی خاطرنشان کرد: شبکه تلویزیونی “بی بی سی” اعتراف کرد آنچه در سال 1979 رخ داد نه تنها برای ایرانیان بلکه برای تمام ادیان جهانی نقطه عطفی بود که از بازگشت میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به اصولگرایی مذهبی خبر می‌دهد اندیشمندان بزرگ و سیاست‌مداران بزرگ هم از آن به عنوان رنسانس اسلامی یاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: فساد سیاسی و ملاک قرار دادن ژن برتر و جناح بازی در عزل و نصب ها، کشور را با بحران روبه‌رو می‌کند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: برای حفظ انقلاب باید آفات و تهدیدات را شناسایی و برطرف کرد و در این راستا فساد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و بی عدالتی از بزرگترین تهدیدات است.

حسینی بیان کرد: هیچ مقامی حق رانت‌خواری ندارد البته فساد در کشور ما بسیار پایین‌تر از کشورهای دیگر است ولی دشمنان با آمارسازی به دنبال تخریب چهره انقلاب هستند اما همان آمار واقعی هم برای یک کشور اسلامی زیبنده نیست.

وی ادامه داد: نقش برجسته رهبری دینی و مردمی بودن دو ویژگی مهم انقلاب اسلامی است و امام خمینی(ره) مردی بود که توده‌ها را باکلام خود که زبان عادی مردم بود، مسحور کرد.

امام جمعه ساوه عنوان کرد: حضرت علی (ع) ملاک انتصابات را شایسته‌سالاری می‌داند، یعنی فرد باید دو عنصر تعهد دینی و تخصص اجرایی و مدیریتی را داشته باشد، تعصب سیاسی حزبی نشانه جاهلیت است.

حسینی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی باید از رهنمودهای حضرت علی(ع) برای نظارت بر مسئولان استفاده کرده و با خائنان و فاسدان، قاطعانه برخورد کند، آیا اگر امام علی(ع) بود با متخلفانی مانند بابک زنجانی و برادران مسئولان همین طور برخورد می‌کرد؟

نسل امروز باید از ثمرات انقلاب آگاه شود

امام جمعه محلات در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به رخدادهای منطقه‌ای و سخنان رهبری در درس خارج فقه اظهار داشت: شکست داعش در منطقه به شکست سیاست‌های دشمنان و استکبار منجر شد از این‌ رو آنان برای حفظ و احیاء داعش به دنبال اجرای نقشه‌هایی جدید در منطقه هستند.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی افزود: استکبار به سرکردگی آمریکا امروز به دنبال مشغول‌سازی کشورهای منطقه به خود برای تداوم حیات رژیم صهیونیستی است.

وی بیان کرد: مشغول کردن کشورهای منطقه و ایجاد درگیری در میان آنها یکی دیگر از اهداف آمریکا برای برقراری امنیت رژیم صهیونیستی و تثبیت حضور خود به بهانه مبارزه با تروریسم و غارت کشورهای مسلمان منطقه است.

امام جمعه محلات ادامه داد: با اشاره به قرارگیری در آستانه 40 سالگی انقلاب بیان کرد: امروز در آستانه 40 سالگی انقلاب باید فرازها و فرودها را بررسی کنیم تا با شناسایی عوامل پیروزی و شکست برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وی عنوان کرد: صبر و استقامت، تکیه بر قدرت لایزال الهی، وحدت و همبستگی، و حمایت مردمی از انقلاب از جمله عوامل پیروزی، و شکست‌ها نشأت گرفته از وادادگی در مقابل دشمن، دل بستگی به غیر خدا برای برطرف کردن مشکلات، تفرقه و بازی‌های سیاسی است.

ربانی بیان کرد: در طول انقلاب هرکجا اشرافی‌گری گریبان‌گیر مردم و مسئولان شده دچار شکست شدیم مدیران و مسئولان باید به عوامل فراز و فرودها توجه کنند و از این عوامل برای جلوگیری از شکست‌های بعدی درس بگیریم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت