دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۲۳:۰۷

مراکز خدمات بین‌راهی در محور اراک-تهران باید ساماندهی شوند

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: مراکز خدمات بین‌راهی در محور اراک به سمت تهران باید ساماندهی شوند.

معاون استاندار مرکزی:

مراکز خدمات بین‌راهی در محور اراک-تهران باید ساماندهی شوند

خدمات بین‌راهی

مراکز خدمات بین‌راهی در محور اراک-تهران باید ساماندهی شوند

به نقل از تسنیم، ،عزیز فیلی ظهر امروز در شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی با اشاره به دستورکارهای این جلسه اظهار داشت: طرح دسترسی جاده اراک_شازند به ورودی روستای خانه‌میران برآورد نشده که هزینه‌های آن باید مشخص شود و این نابسامانی بیانگر ضعف دستگاه‌های مسئول است که در برآورد این اطلاعات کوتاهی کرده‌اند.

وی افزود: اجرای این طرح به سبب استقرار دو پل از پیش ساخته شده در مسیر به منابع زیادی احتیاج ندارد و باید در نظر داشته باشیم که با احداث تقاطع غیرهم‌سطح شمالی هم برخی از ترددهای خودرویی به سمت پتروشیمی و پالایشگاه از مسیر مدنظر حذف می‌شوند.

معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: طرح زیرگذر سه‌راهی آوه واقع در شهر ساوه درحال بررسی است و در این راستا از سمت معاون عمرانی استاندار مرکزی مکاتبه‌ای با دادستان شهر ساوه به انجام می‌رسد که معارضان مانع از ادامه فعالیت این طرح نشوند و اگر معارضی در این پروژه حاضر شد با پرداخت مبلغ توافقی پروژه را ادامه دهند.

فیلی ادامه داد: با پروژه احداث یک مسجد در پارک فدک جاده تهران مخالف هستم زیرا اگر چنین مسجدی در آن مکان احداث شود مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و این درحالی است که در کیلومتر 35 همان جاده یک مسجد مستقر شده و با اجرای این طرح تنها فضای پارک مستقر در آن محل را فدای ساخت یک بنا می‌کنیم زیرا با احداث این بنا 50 درصد از فضای سبز پارک فدک از بین می‌رود.

وی عنوان کرد: ادارات مسئول در این زمینه موظفند طرحی جامع و کارآمد ارائه دهند تا مجتمع‌های بین‌راهی پراکنده در این مسیر جمع‌آوری شوند و تبلیغات لازم در این راستا انجام شود تا بهره‌مندی لازم را از این طرح داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: چند مرکز خدمات بین‌راهی مناسب در مسیر قم به تهران مستقر شده‌اند که باید بکوشیم مراکز بین‌راهی مسیر اراک به تهران را هم همانند آنها ساماندهی کنیم و در این راستا باید بکوشیم که تغییر کاربری اراضی کشاورزی به عمرانی صورت نگیرد.

فیلی بیان کرد: کلیات طرح اصلاح هندسی خروجی جاده روستای گاوخانه به کمربندی شمالی اراک به تصویب رسید تا نواقص اجرائی این پروژه در کمیته مورد بررسی قرار گیرد، همچنین برای برطرف شدن معضلات جاده میدان تره‌بار پیمانکار مربوطه را معرفی می‌کنیم و از رئیس شورای شهر درخواست داریم مجوز حواله قیر برای آسفالت این مسیر را بدهد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت