جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۱۴:۵۹

مدیریت شهری اراک از فعالیت‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌کند

نایب رئیس شورای شهر اراک با بیان اینکه نرم‌افزار اطلاعات نیازمندان اراک تهیه شد گفت: مدیریت شهری اراک از فعالیت‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌کند.

نایب رئیس شورای شهر اراک:

مدیریت شهری اراک از فعالیت‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌کند

آسیب‌های اجتماعی

مدیریت شهری اراک از فعالیت‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی حمایت می‌کند

به نقل از تسنیم، علی‌جعفر محصولی ظهر امروز در نشست مشترک شورای اسلامی شهر اراک و بهزیستی استان مرکزی با اشاره به همکاری بهزیستی و شورا اظهار داشت: ارائه خدمت به افراد دارای مشکل و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از جمله وظایف شورا بوده که باید در این زمینه از ظرفیت و توان خود استفاده کنیم.

وی افزود: براساس قانون شهرداری باید متکدیان را جمع‌آوری کرده و تحویل دهد، مراحل بعد از تحویل دیگر به شهرداری ارتباطی ندارد اما آنچه که مشاهده می‌کنیم اینکه هنوز متکدی را تحویل نداده به سرعت به سر کار خود باز می‌گردد و مقصر این امر هم فرمانداری است که جلسه را برگزار می‌کند اما تصمیمی که باید بگیرد را اتخاذ نمی‌کند.

نایب رئیس شورای شهر اراک تصریح کرد: بخشی از بودجه شهرداری از سوی مردم تامین می‌شود که از این بودجه خدمات اجتماعی، فرهنگی, عمرانی و خدماتی ارائه می‌شود، اما سازمان بهزیستی دولتی است و کمک مردم هم شامل این سازمان می‌شود که در هر صورت این کمک‌ها کافی نیست.

محصولی بیان کرد: با نگاهی که شورای پنجم به بهزیستی دارد به طور قطع شورا و شهرداری به اندازه توان خود در کنار این سازمان هستند و وظیفه ذاتی شورا و شهرداری هم کمک به موضوع آسیب‌ها است اما متفرق عمل کردن نتیجه مطلوبی نخواهد داشت پس باید برای یک بار هم که شده با همکاری و متحد شدن این اقدامات را پیش ببریم.

وی ادامه داد: شورا از بودجه شهرداری نرم‌افزاری را تهیه کرده‌ تا از این به بعد اطلاعات تمام نیازمندان در این نرم‌افزار ثبت ‌شود و از یک کانال کمک بگیرند که دیگر یک نفر از چند سازمان کمک نگیرد.

78 درصد بودجه شهرداری مربوط به مسائل عمرانی است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک هم در این جلسه با اشاره به درخواست‌های بهزیستی گفت: شهر به روح، هویت و رفاه اجتماعی نیاز دارد که این موارد مهم در سایه عمل‌گرا بودن مدیران مغفول مانده است.

مرتضی سورانه بیان کرد: 78 درصد بودجه شهرداری مربوط به مسائل عمرانی است و تنها 23 درصد بودجه جاری وجود دارد که این بودجه‌های عمرانی مربوط به پل‌سازی، جاده‌سازی و از این قبیل موارد می‌شود زیرا آمار در جاده و مسائل عمرانی بیشتر جلب توجه می‌کند تا اینکه بگوییم دست دو فرد ناتوان را گرفته‌ایم و به او کمک کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به هر حال آمار‌ها نشان می‌دهد که چنین روحیه‌ای حاکم است و باید نگاه راهبردی به این مسائل اجتماعی تغییر پیدا کند، بنده از نخستین روز داوطلبی برای شورای شهر همین نگاه را داشتم و با استفاده از 30 سال تجربه معلمی دریافتم که مردم به ساختمان‌های بلندمرتبه و پل‌های آن چنانی یا خیابان‌ خیلی نیاز ندارند اگر چه این موارد هم واجب هستند اما قبل از این موارد به انسان‌های رشید، فرهیخته و شهروندانی آگاه و فرهنگ‌مدار نیاز داریم.

عضو شورای شهر اراک تصریح کرد: اگر این نگاه وجود داشته باشد نگاه پیشگیرانه‌ای است که به طور قطع آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، مردم نیازمند پناه بردن معتادان  در کنار پل‌های عظیم ساخته شده نیستند بلکه باید این افراد را قبل از اینکه دچار معضلات اجتماعی شوند دریابیم که قسمتی از کار برعهده شهرداری است.

سورانه خاطرنشان کرد: اگر اماکن و سالن‌هایی دراختیار شهرداری است باید برای ارائه خدمات با حداقل قیمت یا مناسب‌ترین قیمت و در صورت لزوم به صورت رایگان به عنوان ابزار دراختیار علاقه‌مندان قرار گیرد تا خدمات اجتماعی به مردم این شهر که صاحبان اصلی تمام این دارایی‌ها هستند ارائه شود.

وی با اشاره به گفته مدیرکل بهزیستی در رابطه در اختیار قرار دادن مکانی برای کودکان خیابانی گفت: جای سوال است که این مکان کجا باشد و فراهم کردن این مکان آیا به عهده شهرداری است یا به عهده سازمان‌ها و نهاد‌های دیگر که باید دستور قانونی آن پیدا شود تا این اختلاف برطرف شود.

عضو شورای شهر اراک عنوان کرد: در زمینه برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی مشاهده می‌شود که سمن‌های زیادی وجود دارد که دغدغه موجود در این حوزه موازی‌کاری و پراکنده کاری این سمن‌ها است.

سورانه بیان کرد: موازی‌کاری سمن‌ها سبب ایجاد ناعدالتی شده و آن‌چنان که باید کمک‌ها اثر گذار نمی‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت