پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۳۰:۴۹

مدیریت سد 15 خرداد به استان مرکزی واگذار شود

استاندار مرکزی گفت: واگذاری مدیریت سد 15 خرداد دلیجان به استان مرکزی مهمترین مطالبه به حق شهروندان دلیجان و مسئولان است.

استاندار مرکزی:

مدیریت سد 15 خرداد به استان مرکزی واگذار شود

سد 15 خرداد

مدیریت سد 15 خرداد به استان مرکزی واگذار شود

سید علی آقا زاده روز یکشنبه در حاشیه ستاد اقتصاد مقاومتی دلیجان افزود: واگذاری مدیریت سد 15 خرداد دلیجان مهمترین خواسته مردم استان مرکزی از وزارت نیرو است.
وی اظهارکرد: سد 15 خرداد دلیجان در سال 1374 ساخته شده اما مدیریت این سد از همان ابتدا به استان مجاور واگذار شده و مردم این استان به خصوص شهرستان های دلیجان و محلات استفاده چندانی از این سد نمی برند.
وی بیان کرد: در سفر وزیر نیرو به استان مرکزی در زمستان گذشته و طی مکاتباتی واگذاری مدیریت این سد به عنوان یک خواسته عمومی و مردمی به استان مرکزی مطالبه شده است .
آقازاده ادامه داد: نمایشگاه صنعت عایق رطوبتی نیز همچون نمایشگاه گل و سنگ نما در دلیجان برگزار می شود.
وی افزود: برای این منظور قطعه زمینی به اتحادیه عایق های رطوبتی دلیجان واگذار می شود تا دستاوردهای صنعت عایق های رطوبتی در معرض دید عموم قرار گیرد.
استاندار مرکزی گفت: با برگزاری این نمایشگاه برای نخستین بار در کشور آخرین دستاورد صنعتگران عایق رطوبتی دلیجان به نمایش گذاشته می شود و بر پایی این نمایشگاه تاثیر به سزایی در معرفی این محصول ، افزایش تولید ، صادرات و تولید ثروت دارد.
آقازاده با برشمردن توانمندی دلیجان در تولید عایق های رطوبتی در کشور گفت: شهرستان دلیجان تنها خوشه صنعتی کشور در تولید عایق رطوبتی است که محصولات آن در بازار داخلی و خارجی شهرت دارد
وی ادامه داد: عایق رطوبتی در شمار محصولات نفتی قرار گرفته که باعث ناهماهنگی هایی در تعرفه های گمرکی و صادرات شده است.
استاندار مرکزی افزود: استفاده از قیر در این صنعت محدود است به طوری که فقط نیم درصد از تولیدات قیر کشور در صنعت عایق رطوبتی کاربرد دارد.
آقازاده افزود: در تولید یک متر عایق رطوبتی با حجم چهار کیلوگرم، 52 درصد آن را دیگر مصالح به غیر از قیر تشکیل می دهد که قرارگیری این محصول در گروه ساختمانی، امری ضروری است.
وی افزود: سالانه 200 میلیون متر مربع عایق رطوبتی در کشور تولید می شود که چهار میلیون متر آن در دلیجان تولید و روانه بازار می شود بر همین اساس پی گیری برای خروج عایق رطوبتی از گروه محصولات نفتی در دستور کار قرار دارد.
استاندار مرکزی ادامه داد: با پیگیری های مستمر امید است تا سه هفته آینده مشکل صاحبان صنعت عایق رطوبتی دلیجان برطرف و تعرفه این محصول به گذشته برگردد و بر اساس مصالح ساختمانی محاسبه شود.
وی گفت: دلیجان قطب تولید الیاف پلی استر کشور محسوب می شود اما افزایش قیمت ارز این صنعت را با چالش های جدی مواجه کرده است.
آقازاده افزود: بر همین اساس با رئیس جمهور مکاتباتی شده تا دغدغه های صنتعگران الیاف پلی استر کاهش یابد.
وی با انتقاد از انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص سرپرست فرمانداری دلیجان گفت: هیچ مانعی برای انجام امور در فرمانداری دلیجان وجود ندارد و سرپرست فرمانداری دارای حداکثر اختیارات است.
اقازاده با تاکید بر اینکه از سرپرست فرمانداری دلیجان حمایت جدی می شود، گفت: تاکنون برای انتصاب 2 گزینه پیشنهادی برای فرمانداری دلیجان موفقیتی حاصل نشده اما تا زمان انتصاب از سرپرست فرمانداری دلیجان حمایت می شود.
استاندار مرکزی از چند واحد تولید عایق رطوبتی و الیاف پلی استر دلیجان بازید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات صنعتگران قرار گرفت.
شهرستان دلیجان در جنوب استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت، 400 واحد صنعتی در چهار شهرک و ناحیه صنعتی دارد و قطب تولید الیاف پلی استر و عایق رطوبتی کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت