جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۵۰:۲۳

مدیریت سد ۱۵ خرداد دلیجان به استان مرکزی سپرده شود

استاندار مرکزی با بیان اینکه مدیریت سد ۱۵ خرداد دلیجان به استان مرکزی سپرده شود گفت: وزارت نیرو موضوع توسعه نیرگاه شازند را پیگیری و اجرایی کند.

مدیریت سد ۱۵ خرداد دلیجان به استان مرکزی سپرده شود

مدیریت سد ۱۵ خرداد دلیجان

مدیریت سد ۱۵ خرداد دلیجان به استان مرکزی سپرده شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سیدعلی آقازاده چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی صنعت آب وبرق استان مرکزی با اشاره به اقدامات در استان مرکزی در حوزه تامین آب اظهار داشت: در شهر خمین پس از سال‌ها تامین آب پایدار انجام شد که این اتفاق بزرگ در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی  و در زادگاه امام راحل رخ داد.

وی افزود: یکی از انتخاب‌های خوب دولت دوازدهم انتخاب وزیر نیرو بود این در حالی است که  در ده سال اخیر وزیر با حضور در دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد آلمان از بسیاری اتفاقات و فناوری‌های آب، برق و انرژی در جهان تجربیات گرانبهایی را کسب کرده که امیدواریم ایشان بتوانند در دوره پیش رو منشا اثرات خوب در شرایط بحرانی باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ذخایر آب‌های کشور به شدت و بی رویه مصرف شده که همین دشت‌های استان مرکزی با کمب.د باران و کاهش شذیذ نزولات آسمانی شرایط ویژه‌ای دارد که باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا وزارت نیرو در اجرای سیاست‌های خود موفق باشد.

آقازاده بیان کرد: اگر همه با هم تلاش نکنند به طور قطع وزرات نیرو نمی‌تواند به تنهایی به هدف خود برسد.

وی ادامه داد: تقاضای ما از وزرات نیرو این است که مدیریت سد 15 خرداد دلیجان به استان مرکزی سپرده شود این در حالی است که این سد از سال 74 افتتاح شده و تاکنون مدیریت آن خارج از استان بوده است.

استاندار مرکزی عنوان کرد:  اتخاذ تدابیر ارزشمند برای تامین هزینه انتقال آب برای ساکنان جدید مهاجران و تخصیص آب از منطقه دودهک درخواست دیگری است که از وزارت نیرو داریم.

آقازاده خاطرنشان کرد: توسعه نیروگاه شازند از دیگر درخواست‌های این استان به شمار می‌رود این در حالی است که نیروگاه شازند ساختارهای لازم برای این اقدام را هم دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ساوه و زرندیه از کانون‌های کم آبی در استان مرکزی هستند انتظار داریم وزارت نیرو نسبت به تخصیص پساب شهر جدید پرند برای کشاورزی این 2 شهرستان اقدام کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شهرستان تفرش هم یکی دیگر از شهرستان‌های کم آب استان مرکزی است و طرح انتقال آب از قنات هفتیان از سال‌های گذشته آغاز شده اما همچنان به بهره برداری نرسیده که وزارت نیرو باید نسبت به این مسئله مهم چاره اندیشی کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت