یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۱۶:۴۰

مدیریت جهادی راه اصلی عبور از مشکلات امروز کشور است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی با بیان اینکه کابینه جدید در راستای برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم قدم بردارد تاکید کردند: مدیریت جهادی راه اصلی عبور از مشکلات امروز کشور است.

خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های استان مرکزی؛

مدیریت جهادی راه اصلی عبور از مشکلات امروز کشور است

میانمار

مدیریت جهادی راه اصلی عبور از مشکلات امروز کشور است

به نقل ازتسنیم، امام جمعه ساوه در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به فرارسیدن هفته دولت اظهار داشت: در هفته دولت قرار داریم یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و از خدمات دولت تشکر می‌کنیم، اینکه گاهی انتقادی از برخی اقدامات دولت می‌شود دلیل بر نادیده گرفتن خدمات دولت نبوده بلکه هدف برطرف کردن مشکلات بوده است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: بر اساس حکم شرعی همه موظف هستیم به دولت در جهت پیشرفت و پیشبرد اهداف نظام کمک کنیم و مسئولان باید در ارائه خدمت بی منت به مردم و ولایت مداری، شهیدان رجایی و باهنر را الگو خود قرار بدهند.

وی تصریح کرد: از دولت دوازدهم و وزرای جدید انتظار داریم مشکلات مردم را برطرف کنند و متاسفانه برخی واحدهای صنعتی در شهرستان ساوه به بهانه تعدیل نیرو اقدام به اخراج کارگران می‌کند. این در حالی است که استاندار مرکزی در جلسه شورای اداری در ساوه با قاطعیت اعلام کرد با هر واحد تولیدی که برنامه اخراج و یا تعدیل نیرو داشته باشد قاطعانه برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: از رئیس جمهور و کابینه انتظار داریم به وعده‌های خود پایبند باشند و در چهارچوب قانون و شرع با همکاری سایر ارگا‌ن‌ها اهتمام ویژه‌ای به تحقق اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق کالا، برطرف کردن رکود، اصلاح سیستم اداری، برطرف کردن مشکلات معیشت مردم، اشتغال‌زایی و کمک به مشکلات کارخانجات داشته باشند.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و سرخوردگی اجتماعی است و متاسفانه بسیاری از ارزش‌های اسلامی در جامعه کم رنگ شده که نمونه آن سیستم بانکداری است و متاسفانه سیستم بانکداری بعضا از برنامه خلاف شرع و اسلامی نیست که باید این مسئله جدی گرفته شود.

وی افزود: یکی از مشکلات دیگر که با ارزش‌های اسلامی همخوانی ندارد بحث مشکل در موضوع عفاف و حجاب است چرا که براساس اصل قانون اساسی همه ارگان‌ها باید با تمام قوا برای تقویت ارزش‌های اسلامی تلاش کنند و متاسفانه بحث بی‌حجابی در ادارات وجود دارد که دولت باید توجه داشته باشد  این پرسنل از حقوق و امکانات بیت المال استفاده می‌کنند و اصول کشور برمبنای اصول دینی است.

ضرورت بهبود فضای کسب و کار با تکیه بر صادرات غیر نفتی

امام جمعه محلات در خطبه‌های نمازجمعه این هفته محلات با اشاره ضرورت تلاش روزافزون دولت اظهار داشت: دولت امروزه بدون بهانه‌گیری باید با تکیه بر توان داخلی به واسطه روشن شدن عدم امکان اطمینان به غرب تنها در راه رسیدن به اهداف و مطالبات مردم و مقام معظم رهبری گام بردارد.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی افزود: بهبود فضای کسب و کار با تکیه بر صادرات غیر نفتی یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار است و امروز مهمترین مطالبه مردم اشتغال است و لازمه ایجاد شغل جذب سرمایه داخل و خارجی البته با رعایت ملاحضات خاص خود است و دولت باید به موضوع اشتغال و جذب سرمایه اهمیت ویژه‌ای دهد و امیدواریم با توجه به فراهم بودن تمامی زمینه‌ها دولت در این راستا موفق باشد.

وی تصریح کرد: دفاع و حفظ فرهنگ دینی و انقلابی و تعمیق و گسترش آن در جامعه یکی دیگر از مطالبات مردم و مقام معظم رهبری است که دولت باید مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه محلات با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از فعالان فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری در جمع فعالان فرهنگی، مهمترین وظیفه مسئولان فرهنگی را تقویت روحیه دینی و انقلابی در جوانان و مقابله با تبلیغات منفی دشمنان دانشتند و تدبیر فرمودند مسئولان نباید طوری حرکت کنند که جوانان انقلابی تضعیف و جریانات مقابل آنها تقویت شود.

وی ادامه داد: در اوج تبلیعات سوء دشمنان رویش‌های جدید انقلابی را شاهد هستیم و “شهید حججی” یکی از این رویش ها است که حاصل تربیت دینی و انقلابی به شمار می‌رود و همه باید بدانند “شهید حججی” یک نفر نیست و امروز در نقاط مختلف کشور بسیاری از جوانان انقلابی را می‌بینیم که همانند شهید “حججی” از رویش‌های انقلاب هستند.

امام جمعه محلات با اشاره به فعالیت شوراها بیان کرد: شوراها باید منافع مردم، دوری از سیاست زدگی و روز مرگی، آینده نگری و اجرای کارهای ماندگار و استفاده از تجربیات گذشته را در دستور کار خود قرار دهند.

جای شهید و جلاد نباید عوض شود

امام جمعه تفرش در خطبه‌های نماز جمعه تفرش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با مسئولان فرهنگی اظهار داشت: بخش زیادی از جوانان مانند شهید حججی برای دفاع از مکتب و مبانی اسلامی و دفاع از هویت اسلامی و فارغ از تاثیرپذیری از بمباران رسانه‌ای دشمن، در جبهه‌های مقاومت جهاد می‌کنند که رویش انقلابی هستند و این رویش‌ها باید تقویت شوند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی افزود: نسل جوان امروز ما در معرض تبلیغات دشمن هستند که نیاز به تبیین شاخصه های تفکراتی و تربیتی افرادی نظیر شهید حججی دارند. شهید حججی ها کار حسینی انجام دادند و امروز نوبت ماست که کار زینبی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: وجود روحیه انقلابی و جهادی، کشور را در طول تاریخ و از حوادث مختلف نجات داده است و دولت دوزادهم و به تبع نمایندگان آنها در استان‌ها و شهرها باید تقویت کننده روحیه انقلابی باشند.

امام جمعه تفرش با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت: شهید رجایی و باهنر دارای سبک مدیریتی جهادی و انقلابی بودند که زیر بنای آن اخلاص، ساده زیستی، فرار از حقوقهای نجومی، فرار از حواشی و پرداختن به مشکلات مردم بود که در برابر استکبار جهانی با صدای بلند و در برابر مردم با صدای نحیف سخن می گفتند.

خدامی با اشاره به روز مبارزه با تروریسم بیان کرد: جنایات جلادان در دهه 60 و جنایات منافقینی که امروز ساخته نظام سلطه هستند همه توسط آمریکا هدایت می شود.

وی اضافه کرد: جنایات خبیث منافقین باید برای مردم بیان شود و این منافقین باید اعدام شوند و جای شهید و جلاد نباید عوض شود و در این خصوص رسانه‌ها وظیفه سنگینی برعهده دارند.

داعش به غده سرطانی برای سازندگان این غده چرکین تبدیل شده است

امام جمعه کمیجان در خطبه‌های نمازجمعه کمیجان با اشاره به ضرورت تربیت نسلی انقلابی اظهار داشت: شهید حججی نمونه درخشانی از رویش های انقلابی است و نباید این رویش های انقلابی را دست کم گرفت چراکه امروز مهمترین وظیفه مسئولان به ویژه مراکز فرهنگی، مدارس، دانشگاه ها تقویت روحیه دینی و انقلابی در جوانان است.

حجت‌الاسلام علی مقدسی‌پور افزود: داعش که زمانی سپر دفاعی غرب به ویژه امریکا در برابر ایران اسلامی بود و برای گسترش داعش سخت تلاش می‌کرد، اکنون به آفت و معضلی برای خود آنها تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: تروریست‌های تکفیری که خلافتشان در منطقه از هم پاشیده حالا تغییر استراتژیکی داده‌اند چرا که انها برای کشتن مردم بیگناه به بمب و اسلحه نیاز ندارند و با یک خوردرو هم می توانند به جنایتشان ادامه دهند.

مقدسی پور تصریح کرد: با این وضعیت چند هزار بمب متحرک در غرب در حال حرکت است که عاقبت آن معلوم نیست و به عبارت روشن تر غرب در آتشی گرفتار شده است که خودش افروخته است.

دولت باید به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند

امام جمعه آشتیان در خطبه‌های نمازجمعه آشتیان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: بارها رهبر معظم انقلاب بر داشتن روحیه دینی و انقلابی توصیه جدی فرمودند و امروز مهمترین وظیفه ما تقویت روحیه دینی و انقلابی در جوانان است و باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه جدی کرد و برنامه عملی بر آن نوشت و اجرا کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری افزود: جوانان کشور امروز در معرض تبلیغات دشمن قرار دارند و باید ما راه درست را به آنها نشان دهیم تا از میان آنها افرادی مثل شهید حججی تربیت شوند و باید به رویش های انقلاب امیدوار بود و از ریزش ها نباید مایوس و ناامید گردید ما هرچه از جوانان نخواهیم در سایه روحیه دینی و انقلابی می توانیم بدست آوریم.

وی تصریح کرد: مسئولان باید روحیه دینی و انقلابی را تقویت کنند و مسئولان به گونه‌ای عمل نکنند که جریان انقلابی تضعیف شوند.

امام جمعه آشتیان درباره رای اعتماد مجلس به کابینه جدید گفت: حالا که مردم و مجلس وظیفه خود را انجام دادند اکنون نوبت خدمت است و دولت علاوه بر پشتوانه مقام معظم رهبری و ملت و مجلس با چهار سال تجربه دوره جدید را آغاز کرده است و همه باید به دولت کمک کنند تا بتواند مشکلات کشور را حل کنند.

وی ادامه داد: دولت برای کارآمدی اقتصاد و عمل به وعده ها باید برنامه جدید و تلاش مضاعف داشته باشد چراکه دولت با مدیریت جهادی و متعهدانه و انقلابی کشتی انقلاب را به اهداف مقدس و آرمانهای بلندش به پیش ببرد.

نیشابوری عنوان کرد: به فرموده رهبر انقلاب عمده وظایف رئیس جمهور و دولت دو چیز است یعنی نخست، گشایش اقتصادی و ایجاد غنا در کشور و رفع مشکلات و اصلاح امور اقتصادی است چراکه مسئله فقرزدایی و روان کردن کار اقتصادی از واجبات است.

وی اضافه کرد: دوم ارتقای فرهنگ ، فکر و عمل دینی مردم : اگر ایمان مردم تقویت شود از آنها انسان‌های مقاوم و خستگی‌ناپذیری ساخته خواهد شد که تمام مشکلات کشور را به حرکت جهادی و انقلابی حل می‌کند.

امام جمعه آشتیان بیان کرد: صرف حرف زدن از اقتصادمقاومتی مشکلی را برطرف نمی‌کنند و برای عمل به اقتصاد مقاومتی آنچه مهم است عزم جدی مسئولان و مدیران اصلی کشور است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت