یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۰۵:۱۶

مدیران مربوطه در ارزیابی طرح های اشتغال روستایی هماهنگ عمل کنند

استاندار مرکزی گفت: فرمانداران، بخشداران و دهیاران بایستی در ارزیابی و پالایش طرح های اشتغال روستایی هماهنگ و کارشناسی شده عمل کنند تا این پروژه بزرگ به نحو مطلوب اجرایی شود.

مدیران مربوطه در ارزیابی طرح های اشتغال روستایی هماهنگ عمل کنند

طرح های اشتغال روستایی

مدیران مربوطه در ارزیابی طرح های اشتغال روستایی هماهنگ عمل کنند

به نقل ازخبرگزاری مهر،سیدعلی آقازاده ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی اشتغال روستایی که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در اراک برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمار سال ۵۵ جمعیت روستایی ایران ۲۰ میلیون نفر و جمعیت کلی آن دوران ۳۵ میلیون نفر بوده و اما در سال های ۶۵، ۸۵ و ۹۵ این آمار بدون تغییر باقی ماند و این درحالی است که جمعیت کلی به ۸۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

وی افزود: جمعیت و ظرفیت اقتصادی روستاهای کشور از سال ۵۵ تا به امروز هیچ تغییری نیافته و طرح توسعه اشتغال روستایی بالا بردن و افزایش ظرفیت اقتصادی روستاهایی را دنبال می کند که در طول ۴۰ سال گذشته هیچ رشدی نداشته اند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بایستی ظرفیت اقتصادی، اشتغال و ایجاد انگیزه در روستاها ارتقاء یابد و حوزه توسعه روستایی و مناطق محروم باید تمام تلاش خود را در راستای توسعه روستاها به کار گیرد.

آقازاده تصریح کرد: همه ما معتقدیم که روستاهای ما مبلغان تولید ملی هستند که اگر بتوانیم روستاها را به لحاظ اقتصادی تقویت کنیم به طور قطع می توانیم شاهد پیدایش توسعه اقتصادی و کاهش میزان مهاجرت به شهرها باشیم.

وی ادامه داد: موارد خوبی در این جلسه مطرح شد که مجموع آنها راهکاری برای آینده اجرای این طرح است، بنا  نداریم که تا آخر پاییز سال ۹۷ در انتظار بمانیم بلکه در نظر داریم که استان مرکزی هرچه زودتر این اعتبار را جذب کند و در رابطه با این پروژه بزرگ امیدواریم استان مرکزی بتواند یکی از پنج استان اول کشور باشد که لازمه آن کمک، همفکری، همکاری و یاری رساندن تمامی دستگاه های مرتبط به یکدیگر است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: دهیاران، بخشداران و فرمانداران خاکریزان نخست این پروژه عظیم هستند، زیرا این افراد موظف هستند پروژه ها را ارزیابی و پالایش کنند تا در کمیته های شهرستانی مطرح و در کمیته استانی به تایید برسند، متاسفانه در این رابطه شاهد ناهماهنگی هایی هستیم که به سرعت باید برطرف شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: در یک ماهه اخیر جلسات متعددی اعم از همایش بخشداران را برگزار کرده ایم که زمینه ارائه موارد لازم در مورد این پروژه را فراهم کرده و باید با تعامل بیشتر ابهامات موجود را برطرف کنیم، فرمانداران در این راستا نفر اول اجرای صحیح پروژه در استان هستند.

وی بیان کرد: باتوجه به قانون و براساس این طرح می توانیم از فرصت بسیار خوبی که برای شهرهای زیر ۱۰هزار نفر به وجود آمده بهره لازم را ببریم زیرا در استان مرکزی ۲۳ شهر زیر ۱۰ هزار نفر وجود دارد، اگر بخواهیم تنها سرمایه در گردش را برای شهرهای زیر ۱۰هزار نفر در نظر بگیریم به مشکل بر می خوریم و درخواست داریم که با اعمال تمهیدات و تخفیفات لازم برخی از پروژه ها را نیز در این شهرها تکمیل کنیم زیرا این پیشنهاد بهتر و عادلانه تر است.

استاندار مرکزی ابراز داشت: استان مرکزی باید در اجرای این پروژه بزرگ ملی یکی از استان های برتر باشد، زیرا از شرایط ویژه ای برخوردار است و در این راستا تاکید ما بر تداوم جلسات کارشناسی است تا به هدف مقرر دست یابیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت