جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۱۹:۰۵

مدیران استان مرکزی برای جذب تسهیلات اشتغال پایدار طرح ارائه دهند

استاندار مرکزی با بیان اینکه مدیران استان مرکزی برای جذب تسهیلات اشتغال پایدار برنامه و طرح ارائه کنند گفت: شاخص توزیع شهرستان‌ها در ارائه تسهیلات اشتغال پایدار در استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی:

مدیران استان مرکزی برای جذب تسهیلات اشتغال پایدار طرح ارائه دهند

اشتغال

مدیران استان مرکزی برای جذب تسهیلات اشتغال پایدار طرح ارائه دهند

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان مرکزی اظهار داشت: جلسه امروز بسیار مهم بود و مطالب کارشناسانه‌ای در آن مطرح شد که باید به تمام مباحث دقت کافی داشت.

وی افزود: قانون اشتغال ایثارگران بسیار با اهمیت بوده و لازم الاجرا است بنابراین تمام دستگاه‌ها مکلف هستند که همکاری لازم را در این راستا داشته باشند و  همچنین اجرای قانون وظیفه ما است و همه باید تلاش کنیم که مشکلات برطرف شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در ارتباط با بحث اشتغال پایدار که طرح آن در کشور ارائه شده اگر این طرح به خوبی اجرا شود بخشی از معضل بیکاری برطرف می‌شود و این در حالی است که 30درصد از مبلغ در نطر گرفته شده به صورت امانت در کارگروه باقی می‌ماند که اگر هر استانی بهتر عمل کند از این اعتبار بهره‌مند می‌شود.

آقازاده بیان کرد: انتطار ما از تمام دستگاه‌ها این است که به بهترین شکل این طرح را اجرا کنند و فرمانداران هم با دقت و وسواس اعتبارات را هزینه کنند.

وی ادامه داد: 10 سال پیش هم این اتفاق رخ داد اما به سبب اینکه دقت کافی وجود نداشت پول از بین رفت و ما نباید اجازه دهیم که آن تجربه تلخ دوباره تکرار شود و باید توجه کنیم که ریال به ریال این مبلغ باید مورد توجه مسئولان استانی و شهرستانی قرار بگیرد و هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

استاندار مرکزی عنوان کرد: 6 هزار میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال در کشور که در کل 12 هزار میلیارد است، متعلق به دولت بوده و باید به بهترین شکل این مبلغ در جایی که ایجاد اشتغال ایجاد می‌کند هزینه شود و همچنین باید در مورد وثایق و تضامین مورد نطر هم قانون را دقیق اجرا کنند تا بتوانیم تا قبل از پایان امسال پرداخت هزینه را داشته باشیم.

آقازاده خاطرنشان کرد: شاخص توزیع شهرستان‌ها در توزیع تسهیلات باید بر مبنای شهرهای زیر 10 هزار نفر، سرشماری سال گذشته، تعداد جمعیت روستایی و تعداد بیکاران هر شهرستان انجام شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت