یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۳۷:۱۴

مدارس استان مرکزی در بهداشت سلامت مشکل دارند

فتح آبادی: با بیان اینکه مدارس استان در بهداشت سلامت مشکل دارند، گفت: ایجاد کلینیک طب کار با توجه به صنعتی صنعتی بودن استان مرکزی باید مورد توجه باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی:

مدارس استان مرکزی در بهداشت سلامت مشکل دارند

بهداشت سلامت

مدارس استان مرکزی در بهداشت سلامت مشکل دارند

به نقل از تسنیم، غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در جلسه معاون وزیر بهداشت با مسئولان حوزه سلامت استان مرکزی که در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد با اشاره به صنعتی بودن و کارگری بودن استان مرکزی اظهار داشت: از آنجایی که استان مرکزی یک استان صنعتی بوده و درواقع به‌نوعی یک استان کارگری بوده لازم است که کلینیکی تخصصی در این زمینه تحت عنوان طب کار در این استان ایجاد شود و این موضوع باید مورد توجه باشد.

وی افزود: مدارس ما در بهداشت سلامت مشکل دارند که باید در این زمینه بیشتر کار کنیم، لازم است برخی از قوانین مورد بازنگری قرار گیرند و نواقص موجود در آنها برطرف شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: با توجه به گزارشات اعلام‌شده سطح سواد سلامت کشور 26 درصد است که رقم بسیار پایینی بوده و نیاز به توجه بیشتر در زمینه ارتقاء سطح سواد سلامت در کشور داریم زیرا داشتن آگاهی و ساود در حوزه سلامت خود یکی از راهکارهای رسیدن به جامعه سالم است.

فتح‌آبادی بیان کرد: نزدیک به 40 درصد ازدواج‌های کشور فامیلی است که ضرورت انجام آزمایش‌های ژنتیک را می‌طلبد زیرا اگر این موضوع را مورد توجه قرار ندهیم تولد نوزادان معلول افزایش می‌یابد، با توجه به افزایش جمعیت سالمندی، توجه به سلامت سالمندان و کیفیت زندگی آنها هم از دیگر مواردی است که باید در حوزه سلامت به آن پرداخت.

وی ادامه داد: تدوین پرتکل اجرایی به منظور سندهای اجرایی در این حوزه هم از دیگر موارد مهم است که باید در برنامه‌های وزارت بهداشت دیده شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با اشاره به کارگروه‌های تخصصی گفت: کارگروه‌های تخصصی در پیشبرد برنامه‌های راهبردی استان بسیار حائز اهمیت هستند که باید نظارت بر اجرای کار آنها هم مد نظر باشد، برخی از وزارتخانه‌ها کار نظارت را انجام می‌دهند اما این خلل در وزارت بهداشت وجود دارد و تقاضا داریم که این وزارتخانه هم نظارت بر عملکرد کارگروه‌های تخصصی را مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت