یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۳۵:۲۶

محلات محور سنگ خاورمیانه می‌شود/تکیه بر صنعت سنگ زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پیگیر تبدیل محلات از محور سنگ ایران به محور سنگ خاورمیانه و ایجاد مرکز تحقیقات سنگ در محلات هستیم.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس؛

محلات محور سنگ خاورمیانه می‌شود/تکیه بر صنعت سنگ زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی

محلات

محلات محور سنگ خاورمیانه می‌شود/تکیه بر صنعت سنگ زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارصبح محلات گفت: نمایشگاه سنگ نیم‌ور علاوه بر نمایش قابلیت‌های ویژه‌ی ملی و بین المللی سنگ محلات و نیم‌ور، این مهم را ثابت کرد که با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی بخش خصوصی می‌توان کارهای بزرگی را انجام داد.

راه اندازی بزرگترین سایت نمایشگاه سنگ کشور در نیم ور

وی با معرفی محلات به عنوان یکی از کانون‌های عظیم سنگ در دنیا اظهار کرد: راه اندازی بزرگترین سایت نمایشگاه سنگ کشور در نیم ور نشان داد منطقه محلات در بخش سنگ حرف های فراوانی برای گفتن دارد و امروز شهرستان محلات به عنوان محور و قطب سنگ کشور شناخته می‌شود.

تبدیل محلات به محور سنگ کشور

سلیمی افزود: تبدیل محلات از محور سنگ کشور به محور سنگ خاورمیانه در یک فرایند پنج ساله از مهمترین اولویت‌های مسئولین و فعالان صنعت سنگ محلات است که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان، برپایی نمایشگاه سنگ نیم‌ور را یکی از ارکان زیر ساختی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند ایجاد یک زنجیره کامل اقتصادی است و ایجاد مرکز تحقیقات سنگ در محلات و ایجاد فن بازار سنگ در سطح شهرستان در کنار برگزاری نمایشگاه زمینه تحقق کامل اقتصاد مقاومتی را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی بر سه پایه مردمی بودن، نگاه به صادرات و مستقل بودن از صنعت نفت استوار است که این سه مولفه را در صنعت سنگ محلات به دلیل خصوصی بودن و تکیه بر صادرات غیر نفتی به خوبی شاهد هستیم.

شناخت بازار و جذب سرمایه گذار؛اساسی ترین موضوع در صنعت سنگ

سلیمی اساسی‌ترین موضوع در صنعت سنگ را شناخت بازار و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی دانست و بیان کرد:فعالان صنعت سنگ در شهرستان محلات در کنار برپایی نمایشگاه سنگ به منظور معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سنگ محلات و نیم ور، توانسته‌اند با اشتغالزایی، درآمدزایی و توانمندسازی کشور نقش بسزایی در مقاوم سازی اقتصاد کشور ایفا کنند.

تحقیقات؛حلقه مفقوده صنعت سنگ

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه یکی از حلقه‌های مفقوده صنعت سنگ محلات را بخش تحقیقات معرفی و خاطرنشان کرد:پیگیری ایجاد مرکز تحقیقات سنگ در محلات از اولویت‌های کاری همه مسئولین است و باید در کنار ایجاد مرکز تحقیقات سنگ کشور در محلات به دنبال ایجاد فن بازار به منظور مبادله تکنولوژی در صنعت سنگ کشور هستیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت